Audi A3 45 TFSI e – výkonnostný vrchol pod modelom S3
Po plug-in hybridnej A3-ke s označením 40 TFSI e prichádza jej silnejší variant. Je tak silný, že tvorí vrchol ponuky modelov A3, no na S-kový model nemá.
Pekne po poriadku
Audi A3 40 TFSI e, teda jediný plug-in hybrid pre model A3 disponuje spaľovacím motorom o objeme 1,4 litra a dosahuje výkon 110 kW / 150 koní. Avšak obsahuje aj elektromotor, vďaka ktorému výkon narástol až po 150 kW / 204 koní. Dosť slušné na obyčajnú A3-ku. No na rad sa dostáva aj silnejšia kombinácia. Pod označením 45 TFSI e sa ukrýva ten istý 1,4-litrový agregát dopovaný o elektromotor s výkonom 80 kW. Jeho plug-in hybridný výkon dosahuje majestátnych 180 kW / 245 koní a krútiaci moment až 330 Nm.
Silnejší variant elektromotora generuje v porovnaní so slabšou A3-kou o 30 kW / 41 koní a 50 Nm viac. Elektromotor je integrovaný do 6-stupňovej automatickej prevodovky S tronic, ktorá prenáša výkon výhradne na prednú nápravu. Lítium-iónová batéria uchováva až 13 kWh energie a dokáže sa nabíjať maximom 2,9 kW. Z domácej zásuvky je možné nabiť prázdnu batériu približne za 5 hodín.
Porovnanie oboch modelov
Keďže do teraz sa zmeny konali len v softvérovej úprave výkonu, skúsime sa na oba modely detailnejšie pozrieť. Podľa cyklu NEDC oba modely spotrebujú 1,4 – 1,5 l/100 km benzínu. Taktiež oba modely dosiahnu maximálnu elektrickú rýchlosť 140 km/h. Na lámanie chleba prichádza až pri zrýchlení, keď silnejší model zrýchli z 0 na 100 km/h za 6,8 sekundy, zatiaľ čo slabšia verzia to zvládne za 7,6 sekundy. V prípade modelu 45 TFSI e je maximálna rýchlosť 232 km/h, označenie 40 TFSI e zrýchľuje po 227 km/h. V dojazde sa skóre otáča, pretože podľa WLTP na čisto elektrický pohon prejde viac slabší variant, konkrétne 67 km, čo znamená lepšiu hodnotu o 4 km v porovnaní so silnejším modelom.
Najväčší rozdiel
Model A3 45 TFSI e sa vyznačuje športovým balíkom s čiernymi lesklými doplnkami. Brzdové kotúče za 17-palcovými diskami kolies sú väčšie, dosahujú priemer vpredu 340 mm a vzadu 310 mm. Dokonca aj brzdové strmene zdobí červený náter. Na rozdiel od modelu 40 TFSI e obsahuje štandardná výbava Audi drive select, športové sedadlá, tónované sklá, dvojzónovú klimatizáciu a komfortný kľúč. Za silnejší variant zaplatíte takmer 40 400 eur, zatiaľ čo slabší je o 3 000 eur lacnejší.
Zdroj: www.audi-mediacenter.com