Mercedes triedy S prejde na elektrickú energiu viac ako 100 km
Len nedávno sme horlivo čakali na predstavenie vlajkovej lode značky Mercedes, následne sme uvideli jej najluxusnejšie prevedenie z dielne Maybach a teraz poznáme zatiaľ najekologickejšiu verziu. Dokonca nejde o prvý hybridný pohon ale už o štvrtú generáciu.
Spaľovací motor a elektromotor
Pod kapotou sa nachádza 3-litrový benzínový radový šesťvalec, ktorý poznáme pod značkou M 256 a od roku 2017 niesol označenie v triede S 450. Dosahuje výkonom 270 kW / 367 koní a 500 Nm. Motor je spojený s elektromotorom, ktorého výkon 110 kW / 150 koní a 440 Nm krásne prispieva pružnosti spaľovacieho motora. Výsledkom tejto kombinácie je systémový výkon 375 kW / 510 koní a mamutích 750 Nm krútiaceho momentu.
Kombinovanú spotrebu automobilka uvádza 0,8 – 1,3 l/100 km, no len na prvých 100 km jazdy, keďže štartujete s plne nabitou batériou. Pokiaľ budete jazdiť len na spaľovací motor, teda bez využitia elektrickej energie, spotreba sa ustáli na 7,8 – 9,5 l/100 km.
Akumulátor štvrtej generácie
Vysokovoltový akumulátor je zložený zo 108 článkov a predstavuje celkovú kapacitu 28,6 kWh, z ktorej je využiteľných len 21,5 kWh. Podľa metodiky merania WLTP to znamená, že na čisto elektrickú energiu zvládne prejsť od 81 až po 103 km.
Dobrou správou je, že akumulátor je možné nabíjať jednosmerný prúdom až do 60 kW, a teda doplna nabiť batériu za 30 minút. Na nabíjanie prostredníctvom domácej siete so striedavým prúdom je sériovo na palube nabíjačka s výkonom 3,7 kW, na želanie sa dodáva nabíjačka s výkonom 11 kW určená na trojfázové nabíjanie.
Kombinovateľný pohon
Trieda S s hybridným pohonom dobíjateľným zo siete bude k dispozícii v rôznych výkonnostných stupňoch a rázvoroch, s pohonom zadných kolies alebo pohonom 4MATIC, s ľavostranným alebo pravostranným riadením. Toto všetko je výsledkom toho, že trieda S je plne konfigurovateľná.
Zdroj: www.media.daimler.com