Audi A4 allroad je „offroad“ resp. outdoor varianta A4-ky, ktorá je v ponuke výhradne len s pohonom všetkých kolies a zvýšeným podvozkom.
TEST: Audi A4 allroad
Ochranné lemy blatníkov a vyššia svetlá výška napovedá, že Allroad je pripravený do ľahšieho terénu. Je o 2,3 cm vyšší ako A4 avant. Spolu s väčšími kolesami dosahuje vyššiu svetlú výšku o 3,4 cm.
Prednú masku chladiča zdobia chrómové priečky, ktoré dodávajú elegantný vzhľad. V prednom a zadnom nárazníku sa nachádza oceľová ochrana podbehu voči poškodeniu pri nájazde na vysokú prekážku.
Alcantara je ideálnou voľbou, lebo nie je studená ako koža a vzhľadom podľa môjho názoru krajšia ako látka. Za príplatok je možnosť virtual kokpitu alebo Bang Olufsen Sound system s 3D technológiou.
Najvýkonnejšou verziou je naftový motor 3.0 TDI s výkonom 200 kW (272 koní) a 600 Nm. Z 0 na 100 km/h vystrelí za 5.5 sekundy a maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h. Tento šesťvalec dominuje suverénnym výkonom a pokojným chodom.
Podvozok s reguláciou tlmičov je taktiež za príplatok. Ten sa však do terénnu hodí a jazda je citeľne komfortnejšia. Pohon quattro patrí do štandardnej výbavy allroadu.
Na výber z rôznych jazdných režimov by som vypichol režim „off-road“, ktorý optimálne zladí riadiacu jednotku motora a prevodovky, riadenie, adaptívny podvozok a asistenčné systémy.
Bežný A4 Avant s quattrom začína od 43.550 eur a A4 Avant Allroad začína od 41.100 eur.
Osobný záver
Ak by som si mal vybrať medzi bežným A4 Avant quattro alebo Allroad volil by som bez váhania Allroad. Allroad je vďaka vyššiemu podvozku univerzálnejší takže sa nezlakne ľahkého terénu alebo vyjazdených koľajníc na lesnej ceste a výzorom pôsobí mohutnejšie. Allroad je v porovnaní s A4 Avant vrátane quattro dokonca o 450 eur lacnejší.
By podlahar