BRABUS Rocket 1000 – Brabus si vzal do parády najvýkonnejšie sériové AMG!
Blízka spolupráca automobilky Mercedes-Benz a úpravcom Brabus vytvára neuveriteľné diela. Po vlajkovej lodi, triede S a mnohých ďalších SUV modeloch značky sa dostávame k absolútnemu vrcholu BRABUS Rocket 1000. Hovorí vám niečo GT 63 S E Performance s technikou F1? Čo ak sa naň ho pozrie úpravca, ktorý chce preskúmať absolútne maximum toho, čo sa dá dosiahnuť?
Základ
Dávnejšie Mercedes-AMG predstavil najvýkonnejšie sériové AMG vôbec, ktoré nesie označenie Mercedes-AMG GT 63 S E PERFORMANCE. Kombináciou elektromotoru a známeho 4-litrového osemvalca dosahuje extrémny výkon 843 koní a 1400 Nm. Aké parametre dosiahne po úprave?
➡️ NEPREHLIADNITE: Videorecenzia najvýkonnejšieho sériového AMG!
Prvý Brabus so štvorciferným výkonom
Úpravcovi nestačil osvedčený štvorlitrový V8 motor z dielne AMG. Prevŕtaný 4,5-litrový osemvalec dopovaný elektromotorom na zadnej náprave dosahuje výkon 585 kW /796 koní a krútiaci moment 1 250 Nm. Okrem elektromotora na zadnej náprave a vysokovýkonných komponentov v motore obsahuje systém dve turbodúchadlá BRABUS generujúce maximálny plniaci tlak 1,4 baru. Kombinovaný výkon je na úrovni 736 kW / 1 000 koní a doslova mamutí krútiaci moment 1820 Nm.
Kvôli ochrane prevodovky, ktorá už mechanicky nezvláda tak vysoký krútiaci moment bol elektronicky obmedzený na 1 620 Nm. Základné AMG zvládne stovku za 2,9 sekundy, po úprave za 2,6 sekundy. Šprint na 200 km/h trvá len 9,7 sekundy a 300 km/h hranicu dosiahne za 23,9 sekundy. Maximálka je však elektronicky obmedzená na 316 km/h.
Dizajnový unikát
Aerodynamika hrá základnú úlohu v tak výkonnom vozidle, ako je BRABUS Rocket 1000. Zadná časť zaujme zadným karbónovým krídlom a karbónovým difúzorom BRABUS, ktorý je navrhnutý tak, aby dokonale zvýraznil štyri karbón-titánové výfuky. Táto kombinácia štýlových aero-komponentov generuje výrazné zvýšenie prítlaku. Karbónové lišty na bokoch zadného nárazníka dotvárajú jedinečný výhľad dozadu. Finálny exteriérový detail dotvárajú karbónové kryty spätných zrkadiel.
Kované disky BRABUS Monoblock P s veľkosťou 21 palcov vpredu a 22 palcov vzadu završujú unikátny vzhľad. Pre dokonalú kombináciu maximálnej pevnosti a ľahkej konštrukcie sú čierne päťlúčové disky vyrobené pomocou high-tech kovania a CNC technológie. Pruženie BRABUS SportXtra je možné v závislosti od zvoleného jazdného programu znížiť až o 20 milimetrov.
Interiér
Interiér Brabus Rocket 1000 sa spája s maximálnou individualitou. Na mieru ponúka kompletne ručne vyrábané prvky interiéru s maximálnym citom pre detail. Mimoriadne mäkká a priedušná čierna koža definovaná vzorom prešívania BRABUS „Ellipse“ pokrýva celú kabínu. Veď predsa, posúďte sami.
Cena limitky
Brabus Rocket 1000 sa spája s exkluzivitou. Preto bude celosvetovo k dispozícii len 25 kusov. Cenovka GT 63 S E PERFORMANCE štartuje na našom trhu na 218 910 eurách, no ak si doprajete takúto úpravu, jeho cena vzrastie na astronomických 538 192 eur.
Zdroj: brabus.com