Audi nám predstavilo svoje najostrejšie modely vo verziách Competition a Performance
Audi predstavilo svoje najostrejšie modely RS v verziách Competition a Performance. Tieto modely boli prezentované v priestoroch architektonicky zaujímavého industriálneho areálu – Bratislavskej Mlynice.
Medzi novo predstavené modely patria Audi RS4 Avant Competition, Audi RS5 Sportback Competition, Audi RS6 Avant Performance a Audi RS7 Sportback Performance (pričom RS7 Sportback Performance nebol zahrnutý medzi vystavenými modelmi, poz. redakcie).
Poďme sa pozrieť v čom spočívajú vylepšenia, ktoré nám verzie Competition a Performace ponúkajú.
Audi RS6 Avant Performance a Audi RS7 Sportback Performance
Dostali kompaktnejší samosvorný stredový diferenciál, čo vedie k presnejšiemu zatáčaniu, menšej nedotáčavosti na limite, presnejšiemu riadeniu a celkovo agilnejšiemu ovládaniu.
Oba modely sú vybavené 4,0-litrovým V8 motorom s dvojitým turbodúchadlom. Vo verzii Performance narástol výkon o 30 konských síl oproti pôvodnému modelu, na celkový výkon 463 kW (630 k), hodnota krútiaceho momentu vzrástla o 50 Nm na celkových 850 Nm. Tieto zlepšenia sa prejavujú vo vyššej dynamike zrýchlenia. Z 0-100 km/h sa RS6 a RS7 Performance dostanú za 3,4 sekundy, čo je o 0,2 sekundy menej oproti štandardnému modelu a z 0-200 km/h za 11,7 sekundy, čo činí zlepšenie o 0,3 sekundy. Maximálna rýchlosť zostáva rovnaká – 305 km/h.
Audi prišlo aj s iniciatívou znižovať hmotnosť svojich nových ostrých modelov. Verzie RS6 Avant Performance a RS7 Sportback Performance majú o 20 kg nižšiu hmotnosť, pričom každý 22-palcový disk je ľahší o 5 kg. Tieto modely budú vybavené vysokovýkonnými pneumatikami Continental Sport Contact 7 s rozmerom 285/30 R22. Tieto pneumatiky prinesú vyšší grip, redukciu nedotáčavosti, vylepšené ovládanie a nespochybniteľne, skrátenú brzdnú dráhu z 100 km/h na 0 km/h až o 2 metre. Okrem znižovania hmotnosti diskov a pneumatík, budú nové modely disponovať aj ľahšími brzdami a to o 34 kg. Ďalších 8 kg ušetrí Audi na odhlučňovacej hmote. Celková váha by tak mala činiť 2090 kg. V roku 2024 plánuje Audi ďalšie znižovanie váhy svojich vozidiel prostredníctvom použitia celokarbónových komponentov, a to konkrétne nasadenie celokarbónovej kapoty, nárazníku a blatníkov. Tento model by mal dostať označenie GT.
Interiér
V interiéri došlo taktiež k viacerým zmenám. Na výber bude dizajnový RS paket v červenej a modrej farbe. Bude možné si vybrať aj uhlíkové vzory, inlays a povrchy z mikrovlákien Dinamica. Okrem toho sa nové modely dostanú aj s vylepšeným digitálnym kokpitom, ktorý bude mať vynovený dizajn a nové funkcie.
Exteriér
V exteriéri týchto vozidiel sa tiež uskutočnili zmeny. Pôvodný metalický lak Ultra blue bude nahradený novým lakom Ascari blue. Okrem toho budú k dispozícii aj dva nové matné laky – Dew silver a spomínaný Ascari blue v matnom prevedení. Ďalšie exteriérové zmeny zahŕňajú vonkajšie prvky v matnej šedej farbe a za príplatok budú k dispozícii aj karbónové prvky, čo ešte viac podčiarkne športový charakter týchto vozidiel.
➡️ NEPREHLIADNITE: Recenzia Audi RS3 [2022] – zelené peklo
Audi RS4 Avant Competition a Audi RS5 Sportback Competition
Tieto modely dostanú taktiež športový diferenciál s dynamickým riadením a športový stabilizátor. Čo určite ocenia nielen milovníci jazdy na okruhoch je RS športový podvozok, ktorého výšku je možné mechanicky nastaviť o ďalších 10 mm nižšie, oproti už o 10 mm zníženému podvozku vo verzii Competition.
Modely Audi RS4 Avant Competition a Audi RS5 Sportback Competition sú poháňané 6-valcovým Biturbo motorom s objemom 2.9 litra, ktorý dosahuje výkon 331 kW (450 k) a poskytuje maximálny krútiaci moment 600 Nm. Zvukovú kusilu 6-valca dotvára športový výfuk RS plus s koncovkami v čiernej matnej farbe. Maximálna rýchlosť, ktorú modely Competition dosahujú je 290 km/h a na 100 km/h sa dostanú za 4,1 sekundy.
Interiér
V interiéri modelov Competiton je možné si vybrať kombináciu dinamica-perinappa s prešívaním v soul-superbright. Taktiež sa v interiéri nachádzajú športové škrupinové sedadlá, ktoré pridávajú ešte väčší športový pocit pri jazde.
➡️ NEPREHLIADNITE: Recenzia Audi RS e-tron GT – keď slovo teleport naberie reálne kontúry
Exteriér
V exteriéri tieto Competiton modely disponujú 20-palcovými diskami vo fantómovej čiernej farbe, ktoré sú obuté do výkonných pneumatík Pirelli P Zero Corsa. K dispozícii je tiež štýlový karbónový balík v matnom prevedení s doplnkami v čiernom lesku.
Ak sa chcete o modeloch Audi RS4 Avant Competition a Audi RS5 Sportback Competition dozvedieť viac, odporúčame si prečítať náš predchádzajúci článok.
Text, foto: Michal Jančík