Audi R8 RWD a Audi R8 LMS GT4 – Dve novinky z Ingolstadtu
Začiatkom roka 2018 bola vyrobená limitovaná edícia Audi R8 RWS, ktorá nemala pohon všetkých štyroch kolies, ale len poho zadnej nápravy. Táto R8, je na našich cestách vzácnosťou, pretože ich počet nepresiahol 1000 kusov. V súčasnosti nám facelift R8 otvára nové možnosti zábavy, a to konkrétne sériovú zadokolku.
Zachováva si štýl
Audi nám rovno predstavuje dve karosárske verzie RWD – Coupé a Spyder. Dizajn ostáva pre laika totožný, no nájdu sa tam minimálne rozdiely. To že ide o zadokolku naznačujú bočné ozdobné panely „Side blades“. Horný panel je lakovaný lesklým čiernym odtieňom Mythos, spodný panel ostáva vo farbe karosérie. Za príplatok je možné čierne doplnky zmeniť na karbónové.
Znižovanie objemu motora sa nekoná
V strede uložený atmosférický benzínový desaťvalec, ktorý má objem 5,2 litra, dosahuje najvyšší výkon 540 konských síl a 540 Nm. Táto sila je prenášaná na zadné kolesá pomocou sedemstupňovej prevodovky S tronic a mechanického samosvorného diferenciálu. Oproti R-osmičke s pohonom všetkých kolies zadokolka stráca len 30 koní a 20 Nm krútiaceho momentu.
Coupé sa rozbehne z 0 na 100 km/h za 3,7 sekundy, Spyder o 1 desatinu pomalšie. Obe karosárske verzie so zadným pohonom zaostávajú v zrýchlení za klasickou R8 s pohonom Quattro o 3 desatiny sekundy. Maximálna rýchlosť nepresiahne hodnotu 320 km/h.
Nezhoršila sa jazdná dynamika?
Práve naopak! Audi so zadným pohonom ukazuje, že vie byť ešte viac zábavnejšia. Po aktivácií športového režimu sa celá technika vozidla prispôsobí jazde vo vyšších tempách, no systém elektronickej stabilizácie ESC, podvozok ale aj kontrolné systémy odlepia zadnú nápravu od asfaltu.
Rozloženie hmotnosti je v pomere 40:60. Pohotovostná hmotnosť verzie Coupé je 1595 kilogramov, čo je o 65 kilogramov menej než R8 s pohonom Quattro. Spyder je od Coupé ťažší o 100 kilogramov, keďže namiesto strechy je vystužená a spevnená karoséria.
Novinka príde na náš trh začiatkom roka 2020.
Pretekársky špeciál Audi R8 LMS GT4
Pretekári sa majú na čo tešiť. Totižto táto verzia je určená len pre nich. Až neuveriteľných 60 percent dielov je odvodených od sériovej R8. Vzhľad vychádza zo sériového modelu, no na trati vás presvedčí svojou vylepšenou jazdnou dynamikou.
Čo vieme o technike vozidla?
Agregát ostáva rovnaký, ako u všetkých modelov R8. Pravidlá závodu dovoľujú najvyšší výkon 495 koní, ktoré produkuje 5,2 litrový vidlicový 10-valec. Dvojspojková sedemstupňová prevodovka je prispôsobená najnáročnejším podmienkam v závode.
Ako sa dá prispôsobiť?
Väčšie šance na víťazstvo umožňujú dve novinky. Individuálne sa dá meniť antiblokovací systém ABS a taktiež aj trakčná kontrola TC. Umožňujú až osem nastavení, ktoré si môže pretekár navoliť v závislosti od počasia alebo adhézie vozovky. Audi R8 LMS GT4 je vybavená volantom z GT2. Tým pádom sú oba ovládacie prvky umiestnené v strede volantu, presne v zornom poli vodiča, aby si mohol intuitívne prepínať nastavenia vozidla.
Zdroj: www.audi-mediacenter.com