Nové Audi RS 6 Avant performance a RS 7 Sportback performance
Výkonnejšie a rýchlejšie ako každé RS 6 a RS 7 predtým. Nové modely Audi RS 6 Avant performance a RS 7 Sportback performance sú prešpikované prvkami, ktoré im nielen dodávajú ostrejší vzhľad, ale aj zabezpečujú emocionálnejší zážitok z jazdy. Energický motor V8 4.0 TFSI Biturbo teraz dosahuje výkon 463 kW (630 k) a poskytuje maximálny krútiaci moment 850 newtonmetrov.
Čo znamená Performance?
„Performance“ u Audi znamená v prvom rade vyšší výkon. Väčšie turbodúchadlá a zvýšenie prepĺňacieho tlaku z 2,4 na 2,6 baru umožnili zvýšenie výkonu motora V8 4.0 TFSI Biturbo o 22 kW (30 k) a maximálneho krútiaceho momentu o 50 newtonmetrov oproti modelom RS 6 Avant a RS 7 Sportback. Výkon tým vzrástol zo 441 kW (600 k) na 463 kW (630 k) a maximálny krútiaci moment z 800 na 850 newtonmetrov. Modely performance vyšprintujú z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy, čo predstavuje zlepšenie oproti základným modelom o 0,2 sekundy.
Nový samosvorný medzinápravový diferenciál
Mechanický medzinápravový diferenciál rozdeľuje krútiaci moment v pomere 40 : 60 percent na prednú a zadnú nápravu. Ak dôjde k prešmykovaniu kolies, diferenciál automaticky prenesie väčší pomer krútiaceho momentu na nápravu s lepšou trakciou – jeho konštrukcia umožňuje preniesť až do 70 percent dopredu a až do 85 percent dozadu. Optimalizovaný samosvorný medzinápravový diferenciál je ľahší a kompaktnejší. Zlepšuje jazdnú dynamiku, zabezpečuje citeľne precíznejšie jazdné vlastnosti v zákrutách a znižuje nedotáčavosť vozidla predovšetkým v hraničnej oblasti.
➡️ NEPREHLIADNITE: Test Audi RS e-tron GT – keď slovo teleport naberie reálne kontúry
Nové a odľahčené 22-palcové kolesá s vysoko výkonnými pneumatikami
Celková úspora hmotnosti nových kolies je na úrovni 20 kg a vozidlo má vďaka tomu lepšiu reakciu na riadenie. K zníženiu hmotnosti prispievajú aj nové vysoko výkonné pneumatiky Continental „Sport Contact 7“ rozmeru 285/30 R 22. Majú väčšiu priľnavosť rovnako na suchej, ako aj na mokrej ceste, pričom znižujú nedotáčavosť vozidla pri rýchlom prejazde zákrut a zabezpečujú precíznejšie jazdné vlastnosti v celom rozsahu rýchlostí. Okrem toho nové pneumatiky skracujú brzdnú dráhu z rýchlosti 100 km/h do úplného zastavenia približne o 2 metre.
Pozmenená riadiaca jednotka motora
Nové vyladenie softvéru riadiacej jednotky motora okrem toho zabezpečuje výraznejšie prechody pri režime dynamic alebo ak je voliacou pákou prevodovky nastavený športový režim S – čo prispieva k ďalšiemu zvýšeniu emocionality. Okrem toho prepracovaný softvér riadiacej jednotky prevodovky skracuje časy preraďovania a vytvára citeľne väčšie rozpätie medzi jednotlivými jazdnými profilmi.
➡️ NEPREHLIADNITE: Test Audi SQ8 TFSI – športovec s osemvalcovým soundtrackom
Zdroj: Audi tlačová správa