AUTOFAKTY #25: Zabudnutý koncept – Peugeot 908 RC
Najambicióznejší koncept automobilky? Aj takto by sa dal popísať model Peugeot 908 RC z roku 2006 od francúzskeho výrobcu Peugeot. Táto majestátna limuzína s motorom uprostred zdieľala pohonnú jednotku s pretekárskym modelom 908 HDi FAP, ktorý sa zúčastnil prestížneho závodu Le Mans.
https://www.supercars.net/blog/2006-peugeot-908-rc-concept/
Dvanásťvalcové naftové biturbo
O tom, že to bol poriadny kus motora, svedčia aj nasledujúce údaje: 5,5-litrové dvanásťvalcové naftové biturbo produkujúce 710 koní a gigantický krútiaci moment 1 200 Nm. Prenos výkonu na zadné kolesá mala na starosti 6-stupňová sekvenčná prevodovka. Vďaka dvojici filtrov pevných častíc bolo toto auto novinármi označované ako “šetrné k životnému prostrediu”.
https://www.supercars.net/blog/2006-peugeot-908-rc-concept/
Veľkosť Peugeot 908 RC
Peugeot 908 RC bolo naozaj obrovské aj na dnešné pomery: dĺžka 5 123 mm, šírka 2 154 mm a rárvor 3 150 mm. Auto bolo obuté na 20” diskoch vpredu a až 21” diskoch vzadu. Rozmerné čelné sklo o ploche 3 m sa ťahalo až k úrovni B-stĺpiku, odkiaľ pokračovala panoramatická strecha. Zadný batožinový priestor ponúkal objem 300 litrov, predný 220 litrov.
https://www.carbodydesign.com/gallery/2006/08/12-peugeot-908-rc/
Architektúra interiéru pripomína dnešné trendy: absencia fyzických tlačidiel, stredný dotykový displej infotainmentu, dotykový displej pre pasažierov vzadu. Po predstavení sa Peugeot 908 RC ukázal ešte na niekoľkých ďalších autosalónoch, avšak produkcia reálna nebola – naftová V12ka s viac ako 700 koňmi by určite na výrobu rentabilná nebola.
https://www.carbodydesign.com/gallery/2006/08/12-peugeot-908-rc/
➡️ NEPREHLIADNITE: Renault Clio V6
Zdroj: Auto Fakty CZ SK