Audi RS4 a RS6 – kombíky pod paľbou ABT
Obľúbené rodinné Audi pod označením Avant majú dostatok výkonu už z výroby. Čo ak toho výkonu je stále málo? Odpoveď sme našli u nemeckého koncernového úpravcu ABT Sportsline, ktorý našiel optimálny výkonový vrchol.
Agresívny vzhľad
Ladné krivky s tmavým nádychom zaručene urobia dojem. Menšiu RS4-ku zdobia ABT Aero Components, do ktorých zaraďujeme zadný spojler CFRP ABT s lesklým povrchom, nový výfukový systém z nehrdzavejúcej ocele, až štvoricu výfukov s priemerom 102 mm, ktoré sú zdobené čiernymi koncovkami. Model je dostupný s prenádhernými diskami kolies s 20-palcovým alebo 21-palcovým rozmerom.
RS6-tku nedopĺňajú agresívne doplnky ako v prípade menšej RS4, pretože predná časť použitá z modelu RS7 je dokonalou náhradou. Avšak ani tu nesmú chýbať čierne doplnky, ktoré nahradili chrómové časti.
Základ úpravy 6-valca
Sériovo Audi RS4 ponúka z 2,9-litrového šesťvalca výkon 331 kW / 450 konských síl a 600 Nm krútiaceho momentu. Účinok riadiacej jednotky ABT Engine Control je kombinovaný s prídavnou súpravou chladiča kvapaliny a krytom nasávania vzduchu. Výsledkom tak je neuveriteľný výkon 390 kW / 530 konských síl a 680 Nm krútiaceho momentu. K dispozícií je aj voliteľný medzichladič.
Monštruózny štvorliter V8
Je vôbec možné, že azda najrýchlejší sériovo vyrábaný kombík môže byť pre niekoho slabý? Aj na to si firma ABT Sportsline našla odpoveď. Štandardný 4-litrový motor V8 vyrába 441 kW / 600 konských síl a 800 Nm krútiaceho momentu. Softvér vyvinutý na mieru so špičkovou riadiacou jednotkou ABT Engine Control vyžmýkali z RS6-tky čo mohli. Výsledok 515 kW / 700 konských síl a 880 Nm určite stojí za to. V porovnaní so štandardnou verziou sa zrýchlenie posúva z 0 na 100 km/h z času 3,6 sekundy na 3,3 sekundy.
Zdroj: www.abt-sportsline.com