Audi RS4 Avant – Rodinná strela v novom balení
Audi sa stále nezastavuje s rozširovaním a inováciou svojho športového portfólia RS. Po predstavení modelu RS6 a RS7 prichádza na scénu dizajnovo omladená Audi RS4 Avant.
Ani RS4 Avant nestráca štýl!
Nemeckí dizajnéri stále dokazujú, že majú štýl. Dôkazom toho sú ladné krivky s čiernymi doplnkami. V širšom prednom nárazníku sa objavujú výnimočné svetlá s Matrix-LED technológiou. Nesmie im chýbať nový svetelný podpis. Rozmery karosérie sú totožné s predchodcom. Zadnú časť dopĺňa masívny difúzor, ktorý zásadne nezmenili. Zadné svetlá taktiež dostali novú grafiku.
Benzínový 6-valec so spotrebou pod 10 litrov?
Po technickej stránke sa nič zásadného nezmenilo. Obávaný dieselový agregát, ako v prípade modelu S4 nečakajte. Pod prednou kapotou sa nachádza už dobre známy 6-valec TFSI s objemom 2,9 litra. Preplňujú ho dve tubodúchadlá. Disponuje výkonom 331 kW / 450 koní. Audi vyštartuje z 0-100 km/h za 4,1 sekundy. Krútiaci moment 600 Nm vás zatlačí do sedadla. Novinkou nieje ani 8-stupňová prevodovka Tiptronic a pohon Quattro. Pri vyšších rýchlostiach vás elektrika obmedzí na 250 km/h. S príplatkovým balíkom RS Dynamic stúpne maximálna rýchlosť na 280 km/h. Podľa merania WLTP motor dosiahne priemernú spotrebu 9,1 litra.V porovnaní s modelom C63S AMG sú hodnoty zrýchlenia totožné, no pri vyšších rýchlostiach má Mercedes navrch.
Športový interiér ako u všetkých modeloch RS
Športovosť nechýba ani v interiéri. Prešívané červené detaily s čiernymi dekórmi vzbudzujú agresívnejší dojem. Volant a radiaca páka sú potiahnuté alcantarou. Veľkým prekvapením je odstránenie otočného ovládača zo stredového tunela. Jeho náhradou je dotyková obrazovka systému MMI a veľkosťou 10,1 palca. Pred vodičom sa nachádza digitálny prístrojový panel, ktorý má až 12,3 palca. Bol obohatený o rovnaké športové zobrazenie ako u modelu RS6. Miernejšiu úpravu dostali budíky aj v štandardnom zobrazení. Pod trojramenným športovým volantom nesmú chýbať hliníkové pádla prevodovky. Na volante pribudlo tlačidlo RS Mode. Je to režim, ktorý si vodič individuálne nastaví podľa jeho jazdného štýlu.
Prvky za ktoré sa oplatí priplatiť!
Samotnou kapitolou sú príplatkové 20-palcové kované disky kolies s jemným bronzovým nádychom. Agresívne brzdy s červenými strmeňmi a šiestimi piestami doslova až hryzú. Za príplatok je taktiež aj zadný športový diferenciál, ktorý rozdeľuje krútiaci moment na jednotlivé kolesá. Systém Dynamic Ride Control pomáha autu pri rýchlejších prejazdoch zákrut a to miernejšími náklonomi. S hodnotou batožinového priestoru 495 litrov má navrch o 5 litrov pred C63S AMG.
Začínajúca cenovka je 81,400 €. Faceliftu by sme sa mali dočkať koncom roka 2019.
Zdroj: www.audi-mediacenter.com