TEST: Audi S8 – čierno-čierny vrchol
Vlajková loď Audi A8 prešla miernym faceliftom. Rovnako tak aj jej najvýkonnejšia verzia, ktorá ukazuje to naj, čo dokáže automobilka z Ingolstadtu ponúknuť. Audi S8 predstavuje vrchol pohodlia a luxusu so skrytým rýdzo športovým charakterom.
Čierno-čierna
Čierna farba je vraj fádna. Avšak keď sa celé auto zabalí do čierneho plášťa, dokonca aj 21-palcové disky a všetky ozdobné prvky, tak ihneď dostane iný nádych. Nehovoriac o tom, že pri danej farebnej kombinácii vyniknú červené brzdové strmene, logo S8 a jednoznačne aj prepojené zadné OLED svetlomety. Do šírky sa poriadne natiahla celá predná maska a viac opticky vystupuje do priestoru. Predná maska je veľmi prevzdušnená, obsahuje minimum záslepiek tak, aby sa osemvalec dokázal uchladiť. O maximálny svetelný zážitok sa starajú digitálne Matrix LED svetlá, pri ktorých je hneď jasné, prečo tvoria vrchol ponuky. Fungujú neskutočne, doslova z noci robia deň a jednoznačne by som si za ne priplatil. V zadnej časti dominuje štvorica chrómových koncoviek výfuku, ktoré sú pravé a nechávajú krásne vyniknúť potenciál motora.
Všetko je o detailoch
Po nasadnutí do interiéru vlajkovej lode je to už známa klasika. Priamo pred vodičom sa nachádza digitálny prístrojový panel s množstvom grafických zobrazení. V strede nájdeme dvojicu obrazoviek, vrchná slúži na nastavenia infotainmentu, ktorý je intuitívny a prehľadný. Spodná obrazovka slúži ako panel klimatizácie, ku ktorému sme sa vyjadrili v teste Audi Q8 ako ku najlepšie vybavenému ovládaniu klimatizácie skrz dotykovú obrazovku.
V kabíne prevláda množstvo klavírneho laku, no hlavne na dotyk jemná koža v kombinácii s Alcantarou a hliníkovými doplnkami ide o perfektnú kombináciu. To, že sedíte v S-kovej rade vám dá na zreteľ aj červené obšívanie sedadiel či volantu a výrazné červené bezpečnostné pásy. Veď predsa ide o kombináciu materiálov Audi Exlusive za 9 500 eur, čo je aj značne vidno.
Model S8 je určený iba vo verzii s kratším rázvorom, to však nemení nič na tom, že prvotriedne sedenie vzadu nechýba. Nesmierne pohodlné a luxusné sedenie s masážnou funkciou v druhom rade s obrazovkami ukotvenými na predných sedadlách a tabletom v stredovej lakťovej opierke. Aj keď je S8-čka zameraná najmä na šoféra, pôžitok z plavnej jazdy, ba aj niečo viac zažijete v druhom rade.
➡️ NEPREHLIADNITE: Porovnali sme 3 Mercedesy triedy S❗️
Poctivá technika
Pod obrovskou kapotou sa ukrýva dvomi turbami dopovaný štvorliter, ktorý dosahuje 420 kW (571 k) a krútiaci moment mamutích 800 Nm. O prenos výkonu sa stará osemstupňový Tiptronic, ktorý posiela výkon na pohon oboch náprav Quattro. Keďže v tomto prípade ide o vrchol ponuky, model S8, tak už štandardom je vzadu športový diferenciál, natáčacia zadna náprava či prediktívny vzduchový podvozok.
O brzdný účinok sa stará základná brzdová sústava vpredu s kotúčmi rozmeru 400 mm a vzadu 350 mm. Samozrejme, v opcii je aj karbón-keramická brzdová sústava s kotúčmi vpredu s rozmerom 420 mm a vzadu 370 mm. Len dodám, že ich cenovka je na úrovni takmer 10 000 eur.
Fenomenálny prediktívny podvozok
Nesmierne technologicky prepracovaný vzduchový podvozok, na ktorom inžinieri z Audi extrémne popracovali. Začnem zľahka. Pri nastupovaní, keď otvoríte dvere tak kompresor behom sekundy natlakuje vzduchové mechy a celé auto sa zdvihne o 5 cm tak, aby ste sa nemuseli zohýbať. Tým pádom je nastupovanie jednoduchšie a pohodlnejšie. Funguje to skvelo, najmä ma teší, že mu to vôbec netrvá, práve naopak sa v sekunde zdvihne. Následne ak zavriete dvere, podvozok sa zníži a vráti sa do predvolenej výšky.
Druhou vychytávkou je snímanie povrchu cesty prostredníctvom kamier, kedy sa podvozok vie prispôsobiť či už nastavením svetlej výšky alebo nastavenie pruženia. Výborným príkladom sú napríklad retardéry, pred ktorými sa podvozok nafúkne, zvýši svetlú výšku a pekne odfiltruje nerovnosť. Po prejdení retardéru sa opäť zníži do svojej štandardnej polohy. Okrem toho tam zapracuje aj technológia, ktorá sa snaží cez retardér previesť auto rovno, takže žiadne zbytočné nakláňanie vozidla vpred ani vzad. Opäť to funguje bravúrne a neskutočným spôsobom odfiltruje nerovnosť.
Ako v bavlnke
Presne tak by som ohodnotil nastavenie režimu Comfort Plus. To, čo zvládne odfiltrovať na nízkoprofilových 21-palcových diskoch kolies s obutím o rozmere 265 /35 je fenomenálne. Jazda pôsobí nesmierne pohodlným dojmom, akoby ste ani necítili cestu. Znova musím spomenúť vzduchové pruženie, pretože v tomto režime potláča náklony karosérie vpredu a vzadu. Pri prudkom zrýchlení kedy sa gro hmotnosti presúva na zadnú nápravu sa mechy na zadnej náprave prifúknu, aby čo najviac eliminovali náklony karosérie a vozidlo ostalo v rovine. To isté sa deje pri brzdení, len naopak.
Plnohodnotné S-ko
Po prepnutí režimu Dynamic sa z luxusnej plavnej A8-čky stane obratná, rýchla a mrštná S8-čka. Už len keď si predstavíte zrýchlenie 2,3-tonového auta za 3,8 sekundy na 100 km/h, tak nie je o čom. V priamke je neskutočne rýchle, pretože to, ako naberá tempo a ako stabilne a ticho jazdí pri vyšších rýchlostiach, no klobúk dolu.
Azda najviac som bol prekvapený z tuhosti karosérie a presnosti riadenia. Aj pri ostrých reakciách na mimochodom žiletkovo presné riadenie sa karoséria doslova nenaklonila a potláčala všetky fyzikálne zákony. Na suchom podklade a obutí Pirelli P Zero udáva tak vyhrotené tempo na akomkoľvek type ciest, až je to neuveriteľné. Pri ostrej jazde so zadným diferenciálom a natáčacou zadnou nápravou sa zadná časť krásne natočí zo zákruty a eliminuje akúkoľvek nedotáčavosť. Na mokrom povrchu je zadok ešte hravejší a pri vypnutej stabilizácií sa krásne odlepí od vozovky, kedy pocítite značný nárast endorfínov.
Záver a cena
Audi S8 je nadopovaná limuzína vrcholnou technikou značky. Je dizajnovo krásna, reprezentatívna, luxusná a nesmierne rýchla. No hlavne poskytuje komfort A8-čky so skrytým charakterom vysokovýkonnej a obratnej limuzíny. Ak by som chcel sedávať v druhom rade sedadiel ,volil by som A8 v predĺženej verzii L, no S8-čka dokáže poskytnúť najviac vodičovi, a presne na mieste vodiča by som chcel sedávať.
S8 | S580 4Matic | M760e xDrive | |
Motor/palivo | V8/benzín | V8/benzín | R6/benzín |
---|---|---|---|
Zdvihový objem (m3)/počet valcov | 3996/8 | 3982/8 | 2998/6 |
Výkon motora (kW/k) | 420/571 | 370/503 | 420/571 |
Max. krútiaci moment (Nm) | 800 | 700 | 800 |
Prevodovka | Aut. 8 st. | Aut. 9 st. | Aut. 8 st. |
Spotreba výrobca/test (WLTP) | 11,5/14,0 | 11,3 | 1,1 |
Prevádzková hmotnosť (kg) | 2 370 | 2 095 | 2350 |
Objem batožinového priestoru (L) | 505 | 550 | 515 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 250 | 250 | 250 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 3,8 | 4,4 | 4,3 |
Cena verzie od/testovaného modelu (€) | 136 390/185 004 | 132 168/160 000 | 138 000 |
1 Response
[…] ➡️ NEPREHLIADNITE: TEST: Audi S8 – čierno-čierny vrchol […]