BMW 3.0 CSL – reinkarnácia legendy
BMW 3.0 CSL je najnovší počin M-GmbH. Je odľahčený, má manuálnu prevodovku a zvýšený výkon. Batmobil je späť a jeho nový dizajn nadväzuje na koncept vytvorený v 70. rokoch 20. storočia, pričom používa pretekárske technológie navrhnuté pre čistú radosť z jazdy na ceste.
Iba 50 kusov
Model BMW 3.0 CSL vznikne v prísne limitovanej edícii. K výročiu sa dostane do predaja presne 50 po sebe číslovaných kusov tohto špeciálneho modelu. To dáva vozidlu BMW 3.0 CSL od začiatku štatút rarity, ktorá si nájde svoje miesto v kolekciách vozidiel obzvlášť verných a nadšených fanúšikov značky BMW M.
Coupé, Sport, Leichtbau
CSL – táto kombinácia písmen v označení modelu znamená Coupé, Sport, Leichtbau (kupé, šport, ľahká konštrukcia), čo je stručné zhrnutie receptu dvojdverového vozidla na úspech.
Model BMW 3.0 CSL obsahuje komponenty z CFRP prakticky na všetkých častiach karosérie. Okrem strechy, kapoty a veka batožinového priestoru sú výhradne z karbónu vyrobené aj predný a zadný nárazník. Z high-tech materiálu sú vyrobené aj predné a zadné bočnice, prahy, zadný difúzor, zadné krídlo a zadný spojler.
Inteligentná ľahká konštrukcia dosahuje vynikajúcu úroveň hmotnosti predovšetkým vďaka rozsiahlemu použitiu karbónu. Výslednú úsporu BMW však neuvádza. Pomer výkonu a hmotnosti modelu BMW 3.0 CSL je iba 2,9 kilogramu na konskú silu.
➡️NEPREHLIADNITE: Test BMW M8 Competition Cabrio – vrchol luxusu a výkonu
Reinkarnácia legendy
So svojimi klasickými proporciami kupé a s tradičnou koncepciou vozidla, ktorá kombinuje motor vpredu a manuálnu prevodovku s pohonom zadných kolies, ide model BMW 3.0 CSL v stopách svojho historického predka. Výrazné prvky na úpravu prúdenia vzduchu, mohutne tvarované podbehy kolies, výrazný zadný spojler a množstvo ďalších detailov neomylne vychádzajú z dizajnu legendárneho kupé zo 70. rokov minulého storočia.
Kované disky kolies z ľahkej zliatiny obúvajú pneumatiky značky Michelin vyvinuté výhradne pre BMW 3.0 CSL. Pneumatiky majú na bočniciach vyrazené číslo 50, ktoré je ďalším jemným odkazom na výročie divízie BMW M GmbH. M karbónový keramický brzdový systém kombinuje šesťpiestikové brzdy s pevným strmeňom a keramické brzdové kotúče s rozmermi 400 x 38 milimetrov na prednej náprave s jednopiestikovými brzdami s pevným strmeňom a keramickými brzdovými kotúčmi s rozmermi 380 x 28 milimetrov vzadu.
O výrazný akcent sa starajú aj štyri koncovky výfukového systému, ktoré sú vybavené mimoriadne ľahkým titánovým zadným tlmičom.
Najvýkonnejší radový šesťvalcový motor
Model BMW 3.0 CSL poháňa najvýkonnejší radový šesťvalcový motor, aký bol kedy použitý v automobile BMW M schválenom na cesty. Verzia pohonnej sústavy s technológiou M TwinPower Turbo, ktorá pre potreby modelu BMW 3.0 CSL podstúpila ďalší vývoj, dodáva maximálny výkon 412 kW (560 k) (M3 Competition 510 koní). Motor vyvinie maximálny krútiaci moment 550 Nm (M3 Competition 650 Nm) a fascinuje lineárnym nárastom výkonu až do maximálnych 7 200 ot./min.
Zachráňte manuál
Radový šesťvalcový motor spolupracuje so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Presne definovaná dráha radiacej páky umožňuje rýchle a presné radenie. Krútiaci moment sa na vozovku prenáša tradičným spôsobom výlučne cez zadné kolesá modelu BMW 3.0 CSL.
O špičkovú dynamiku sa stará aj aktívny M diferenciál v rozvodovke zadnej nápravy. V prípade potreby bráni kompenzácii krútiaceho momentu medzi zadnými kolesami a súčasne plynule a variabilne vytvára samosvorný účinok až do hodnoty 100 percent.
BMW cenu zatiaľ nezverejnilo.
Zdroj: BMW Press