BMW 8 Cabrio
Modelová ofenzíva značky BMW neprestáva. Tentokrát útočí na segment luxusných kabrioletov a uvádza na trh už známy model 8 v prevedení Cabrio. Toto vozidlo má podľa BMW prinášať najvyššiu mieru jazdnej dynamiky, emócií a exkluzivity. Žeby mal prominent tejto triedy – S-kový kabriolet od Mercedesu konečne rovnocenného súpera?
Technológie pohonu a podvozka spolu s mimoriadne tuhou karosériou ponúkaju skvelý základ pre superluxusné cestovanie na dlhé vzdialenosti, rovnako ako aj agresívnu športovú jazdu. Nové BMW 8 Cabrio sa nestratí ani na kľukatých okreskách či okruhu a pri tom všetkom sa s ním určite nebudete hanbiť ísť napríklad na spoločenský večierok.
Motory a pohon
Toto luxusné cabrio poháňajú rovnaké motory ako jeho coupé brata. BMW zatiaľ oznámilo len dva, ktoré môžete dostať vo vašej „osmičky“, začiatkom marca 2019. Pre milovníkov športovej jazdy, harmonického zvuku a dokonalej odozvy na plyn odporúčame zvoliť benzínovú variatu.
Verzia M850i xDrive Cabrio dostala benzínový osemvalec s objemom 4.4 litra s dvojitým prepĺňaním, ktorý produkuje 530 koní a 750 Nm. Z pokoja na 100 km/h vystrelí aj vďaka pohonu všetkých štyroch kolies za 3,9 sekundy. Tieto hodnoty sa podarilo dosiahnuť vďaka technológií M Performance TwinPower Turbo.
Táto technológia zahŕňa vysokotlakové vstrekovanie paliva High Precision Injection, dve turbodúchadlá umiestnené medzi dvoma radmi hláv valcov, plne variabilné ovládanie ventilov VALVETRONIC a variabilné časovanie vačkových hriadeľov Double-VANOS. Spotreba paliva by sa mala pohybovať okolo hodnoty 10 litrov na 100 kilometrov. Pokiaľ Vás zaujíma, ako funguje VANOS, odpoveď nájdete v našom článku o variabilnom časovaní ventilov.
Pre úspornejších bude dostupný už známy radový naftový 6-valec s objemom 3-litre s viacstupňovým prepľňaním vo verzii 840d xDrive Cabrio. Systém viacstupňovaného prepĺňania je súčasťou podobnej technológie BMW TwinPower Turbo, ako tej v modeli M850i spolu s common rail vstrekovaním.
Maximálny výkon tohto agregátu je 320 koní a 680Nm. Vďaka týmto hodnotám môžete pokojne plachtiť pri nízkych otáčkach a mohutne zrýchlovať v stredných otáčkach. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvláda za 5,2 sekundy. Tieto čísla možno nie sú také ohromujúce, ako tie pri benzínovej variatne, avšak BMW udáva pri tejto verzii spotrebu 5,9 – 6,3 litra na 100 kilometrov.
Možno si vravíte – okej, kone sú kone, ale ako bude táto „vec“ jazdiť? Pri vývoji podvozku, jeho konštrukcii a nastavovaní BMW spolupracovalo s oddelením M GmbH – auto dostalo štandardne adaptívne odpruženie Adaptive M Suspension s elektronicky ovládateľnými tlmičmi. Obidva motory sú spriahnuté s 8-stupňovou prevodovkou Steptronic Sport a pohonom všetkých 4 kolies xDrive. Ten je nastavený tak, aby posielal viac výkonu na zadnú nápravu a ponúkal tak nezameniteľné jazdné vlastnosti. K tomu všetkému športový samosvorný diferenciál M Sport na zadnej náprave, ako štandardná výbava modelu M850i. Ako väčšina nových prémiových vozidiel, aj nová osmička bez strechy spĺňa emisnú normu Euro 6d-TEMP. Čo si ešte viac môžeme želať? Asi vydanie novej emisnej normy 🙂
Exteriér
Nová osmička bola navrhnutá (rovnako ako nové BMW Z4) novým dizajnovým jazykom, pre ktorý sú charakteristické precízne natiahnuté línie a svalnaté povrchy. Rozmery sú takmer zhodné s klasickou osmičkou – dĺžka 4 834 mm, šírka 1 902 mm, výška 1 339mm (pre porovnanie, trieda S Cabrio je dlhá 5 051 mm). Dramaticky natiahnutá línia sa najviac prejaví so stiahnutou strechou.
Predná maska je prepracovaná do najmenšieho detailu a dáva autu silnú osobnosť – osobnosť atléta. Môžu za to najmä agresívne a veľké nasávacie ovtory, ale aj široká strieborná mriežka (bohužial, nefunkčná). Obom modelom vtláča dominantný vzhľad a výrazne ich odlišuje od konkurencie.
Súčasťou štandardnej výbavy sú aj predné adaptívne LED svetlomety. Za príplatok však môžete mať laserové svetlomety BMW Laserlight s variabilným osvetlením vozovky a s diaľkovými svetlometmi Selective Beam, ktoré dosvietia až do vzdialenosti 600 metrov.
Príťažlivé spracovanie povrchov blatníkov a ich prechod do zadnej časti vytvára okolo bokov úplne nové tvary. Horizontálne línie, svetlomety zasahujúce až do blatníkov a tretie brzdové svetlo zapracované do veka batožinového priestoru. To všetko prispieva k nízkemu a širokému vzhľadu zadnej časti.
Pri tomto kabriolete určite stojí za zmienku aj elektricky sklápatelná plátená strecha. Vyznačuje sa minimálnou hmotnosťou a ako BMW uvádza, vynikajúcim odhlučnením. Zatvorenie alebo otvorenie trvá len 15 sekúnd a je možné do rýchlosti 50 km/h. Sklopená strecha sa schová pod kryt za zadnými sedadlami, ktorého spracovanie sa zhoduje s palubnou doskou.
Silnejšia verzia má v základe okrem mnoho iných doplnkov aj extrémne výkonný brzdový systém M Sport, ktorý sa ukrýva pod 20 palcovými diskami z ľahkých zliatin. Pre verziu 840d sú tieto brzdy, disky aj športový diferenciál dostupné za príplatok. V exteriéri môžte okrem iných doplnkov vo farbe Cerium Grey nájsť aj podsvietené prahové lišty s označením modelu.
Interiér
V skratke – celý v koži. Špičkové spracovanie, luxusné materiály a inovatívne technológie robia z tohto auta niečo výnimočné. Nové multifunkčné sedadlá, ktoré sa dodávajú ako štandardná výbava modelu M850i sú potiahnuté kožou Merino a za príplatok môžu mať aj funkciu vyhrievania krku (výduchy sa nachádzaju v hlavových opierkach). V balíku Heat Comfort dostanete okrem už spomenutého vyhrievania krku aj vyhrievanie volantu, odvetrávanie sedadiel a BMW Display Key.
Dve zadné sedadlá sú núzdové, dospelým tam bude veľmi tesno. Sú však sklápateľné v pomere 50:50, čo určite oceníte pri prevážaní dlhých predmetov. Okrem základného zvukového systému Harman Kardon môžete mať špičkový systém od firmy Bower & Wilkins. Veterný deflektor, ktorý je umiestnený do priestoru zadných sedadiel počas jazdy s otvorenou strechou eliminuje nežiadúce turbolencie. Za zadnými sedadlami je ukrytý hliníkový oblúk, ktorý pri prevrátení vozidla v zlomku sekundy vystrelí – prispieva k tomu pyrotechnika.
Nová osmička bola obdarovaná veľkým množstvom asistenčných systémov, väčšinu dostanete už v štandardnej výbave. Patria medzi ne napríklad:
- kolízne varovanie,
- varovanie pred chodcami,
- funkcia brzdenia v meste,
- systém varovania pri opustení jazdného pruhu a mnoho iných.
Podľa môjho názoru sa oplatí ísť aj do príplatkových asistenčných systémov, ktorými sú napríklad aktívny systém udržiavania rýchlosti s funkciou Stop&Go a BMW Night Vision.
V interiéri pracuje systém BMW Live Cockpit Professional. Ten obsahuje navigačný a multimediálny systém, plne digitálnu prístrojovú dosku a dva veľké displeje – 12,3 palcový umiestnený na miesto budíkov a 10,25 palcový, ktorý je v strede. Na ovládanie funkcií, ktoré tento systém ponúka môžete použiť dotykový displej, iDrive ovládač alebo gestá a hlas. Ďalším prvkom operačného systému je inteligentný osobný asistent BMW Intelligent Personal Assistant. Aktivuje sa hlasovým povelom „Hej, BMW!”.
Predaj vozidla sa začne v marci 2019, spolu s modelom Coupé. V PodlahaNews sa nevieme dočkať, kým BMW oficiálne oznámi model M8.
Zdroj: press.bmwgroup.com