BMW Alpina B8 Gran Coupé
Po úspechoch majestátnej XB7 sa portfólio modelov značky Alpina rozširuje o model B8. Nový a zároveň jedinečný model z dielne Alpina spája najvyššiu úroveň výkonu, dynamiky a komfortu. Poďme si ju spoločne predstaviť.
Elegantná
To, že ide o Alpinu je snáď na prvý pohľad jasné. Rozšírený predný nárazník s nápisom Alpina a väčšími otvormi na nasávanie vzduchu zabezpečuje neustále zásobovanie motora vzduchom. V zadnej časti dominuje štvorica koncoviek výfuku a jemná odtrhová hrana na veku batožinového priestoru. Klenotom B8-čky sú 21-palcové kované disky kolies s 20-lúčovým dizajnom. Pre automobily značky Alpina sú typické dva laky karosérie, Blue Metallic a Green Metallic, no výber dopĺňa aj paleta farieb z ponuky BMW a BMW Individual.
Prémiová
Interiér prináša výnimočný charakter vďaka najjemnejšiemu remeselnému spracovaniu a špičkovým prémiovým materiálom. Kožený volant je dôsledne potiahnutý prírodnou nespracovanou kožou Lavalina. V kokpite Gran Coupé nájdeme množstvo podsvietených líšt a označení s nápisom Alpina. Dokonca aj ovládač systému iDrive disponuje vygravírovaným logom značky.
Paľba spod kapoty
Dvoma turbami preplňovaný 4,4-litrový osemvalec dosahuje výkon 457 kW / 621 koní s maximálnym krútiacim momentom 800 Nm. Výkonové vlastnosti motora sú výsledkom úprav prepĺňania a chladenia či jemnému nastaveniu škrtiacej klapky. Chladenie pozostáva z troch samostatných chladičov, ktoré sa vyznačujú o 50 % väčším povrchom chladenia ako poskytujú chladiče v prípade modelu 850i.
Zaujímavosťou je, že aj napriek vyššiemu výkonu je Alpina B8 pri zrýchlení z 0 na 100 km/h časom 3,4 s pomalšia oproti modelu M8 o rovné dve desatiny sekundy. Avšak pri maximálnej rýchlosti sa to otáča, pretože Alpina nemá žiaden obmedzovač a maximálnu rýchlosť uvádza až 324 km/h.
➡️NEPREHLIADNITE: Test Opel Insignia GSI
Dokonalý jazdný zážitok
Športový výfukový systém Alpina so štvoricou koncoviek výfuku dostali úpravu z leštenej ušľachtilej ocele, nie len že dobre vyzerajú, ale aj dávajú najavo silu preplňovaného motora V8.
Osemstupňová automatická prevodovka so softvérom Alpina dostala v spolupráci so špecialistom na prevodovky, spoločnosťou ZF, ďalšie vylepšenia a teda je ešte viac prispôsobená zvolenému jazdnému režimu. So športovým odpružením, ktoré má vzpery prednej nápravy s hydraulickými silentblokmi a pružinami Eibach, tuhšie uloženie vzpier a zosilnené skrutné stabilizátory na prednej náprave zaručujú plnohodnotný jazdný zážitok a zároveň komfort pri dlhších trasách.
Brzdový systém Alpina možno jednoducho rozpoznať podľa modrých strmeňov s bielym nápisom. Avšak dôležitejší údaj je, že ide o brzdy Brembo s 395 mm kotúčmi vpredu a 398 mm kotúčmi vzadu.
Aká je cenovka?
Priamo prostredníctvom konfigurátoru modelu Alpina B8 sa počiatočná cenovka vyšplhala až na 161 200 eur a na trh príde v lete 2021.
Text: Filip Beňadik
Zdroj: press.bmwgroup.com
1 Response
[…] ➡️NEPREHLIADNITE: BMW Alpina B8 […]