Môže byť M-dvojka ešte lepšia? Môže.
BMW M2 Competition
Verzia Competition so sebou prináša hneď niekoľko vylepšení. Tým najdôležitejším je pohonná jednotka, ktorej základ tvorí agregát z M4(M3). Konkrétne ide o dvakrát preplňovaný radový šesťvalec, ktorý produkuje 301 kW (410 koní) v rozsahu od 5250-7000 otáčok za minútu.Krútiaci moment 550 Nm je dostupný v rozsahu 2350-5200 otáčok za minútu. Verzia Competition má v porovnaní s obyčajnou M2 Coupé o 40 koní a 85 Nm viac.
V motorovom priestore si našla svoje miesto aj karbónová vzpera, ktorá zvyšuje tuhosť prednej časti a taktiež zlepšuje presnosť riadenia.
Akcelerácia z 0-100 km/h zaberie 4.2 sekundy v prípade prevodovky M DCT respektíve 4.4 sekundy v prípade 6-stupňového manuálu. Maximálna rýchlosť je obmedzená na tradičných 250 km/h no v prípade M Driver’s Package je maximálna rýchlosť 280 km/h čo je v porovnaní so štandardnou M2 Coupé o 10 km/h viac.
Pri systéme mazania motoru BMW využilo svoje poznatky z motoršportu.Chladiaci systém je až na drobné zmeny takmer totožný s tým, ktorý nájdeme v M4 Competition. Zväčšením predných ,,obličiek“ a upraveným predným nárazníkom bolo dosiahnute lepšie chladenie a prúdenie vzduchu.
Zadnej časti dominujú štyri koncovky výfukového systému s elektronicky riadenou klapkou.
Poznávacím znakom novej M2 Competition sú aj nové spätné zrkadlá, ktorých tvar poznáme z modelov M3/M4 a taktiež dopomáhajú k zlepšeniuaerodynamiky.
Vlastnosti elektromechanického posilňovača riadenia, aktívneho M diferenciálu a Dynamickej kontroly stability (DSC) boli mierne upravené pre potreby M2 Competition.
Vo vybraných európskych krajinách bude verzia Competition vybavená časticovým filtrom.
Prevodovka M DCT so sebou prináša prepínač na stredovej konzole, ktorý umožňuje okamžité zmeny charakteristík motora, riadenia a funkcií Drivelogic. Vodič si môže preferované nastavenia uložiť a kedykoľvek sa k ním vrátiť prostredníctvom tlačidiel M1 a M2 na volante. Taktiež tu nájdeme aj červené tlačidlo na spustenie motoru.
Interiér je takmer totožný s klasickou M2. Na želanie je možné mať nové M Sport sedadlá, ktoré majú škrupinový tvar a sú inšpirované motoršportom. V operadle je zakomponované podsvietené logo M2.
19-palcové kované disky Y-spoke.
By Samuel Zaťko
Zdroj: BMW, TopGear, YouTube