BMW Radu 8
Číslo 8 v označení modelov BMW vždy vyjadrovalo emotívnosť a športovosť. Inak tomu nieje ani pri novom BMW 8.
Pri vývoji bol kladený dôraz hlavne na jazdné vlastnosti. Motory a pohon xDrive boli naladené presne pre potreby nového radu 8.
Dizajn exteriéru je presne taký ako predpovedala štúdia BMW Concept 8. Je prosto úžasný. Veď posúďte sami.
Verzia M850i xDrive Coupé bude v štandarde vybavená najužšími LED svetlometmi v ponuke BMW. Za príplatok bude však možné mať laserovú technológiu s dosvitom až 600 metrov.
Zadnej časti dominujú úzke koncové svetlá v tvare L, ktorý je typický pre BMW.
Prvky ako napríklad aktívne lamely v predných obličkách alebo úplne zakrytý podvozok pomohli výrazne zlepšiť aerodynamiku. Redukciu vztlaku prednej nápravy pri modely M850i zabezpečuje dodatočný predný spojler. Štandardnou výbavou modelov M Performance je aj zadný M spojler.
Prúdeniu vzduchu okolo strechy napomáhajú ,,bubliny” nad hlavami pasažierov. Takéto výrazné tvary strechy je možné dosiahnuť použitím plastu vystuženým karbónovými vláknami. Rad 8 je tak prvým, kde BMW túto technológiu využilo v sériovej produkcii. Využitie tohto materiálu na stavbu strechy napomohlo k zníženiu váhy a hlavne ťažiska. Strecha z tohto materiálu je však za príplatok.
Balík Carbon obsahuje prvky ako lamely na vstup vzduchu, kryt spätných zrkadiel, zadný spojler a difúzor vyrobený z karbónu.
M850i je špecifické predným a zadným spojlerom vo farbe auta. Detaily ako obličky a ich orámovanie, vonkajšie spätné zrkadlá, koncovky výfuku alebo aj označenie modelu na zadnej časti budú lakované v sivej farbe Cerium Grey.
Interiéru dominujú pozdĺžne línie, ktoré podľa BMW podvedome upriamujú pohľad na cestu. Nové usporiadanie ovládacích prvkov pomáha vodičovi koncentrovať sa na jazdu. Štartovacie tlačidlo sa rovnako ako u novej X5 nachádza na stredovej konzole. Ovládače a tlačidlá majú aktívnu dotykovú odozvu čo znamená, že tlačidlo vám po stlačení zavibruje pod prstom (niečo na spôsob novších Iphone-ov).
Novo vyvinuté sedadlá poskytujú výraznú bočnú oporu no zároveň poskytujú aj komfort pri dlhých cestách.
Zo začiatku budú v ponuke dve motorizácie. A to M850i, ktorá je poháňaná 4.4 litovou V8 s výkonom 390 kW (530 koní). Krútiaci moment 750 Nm je k dispozícií v rozsahu od 1800-4600 otáčok za minútu. Akcelerácia z 0-100 km/h zaberie 3.7 sekundy. Druhou ponúkanou verziou bude 840d. Táto motorizácia má k dispozícií 3-litrový radový šesťvalec s výkonom 235 kW (320 koní). Krútiaci moment 680 Nm je k dispozícií už od 1750 otáčok za minútu. Naftová verzia akceleruje z pokoja na 100 km/h za 4.9 sekundy. O sprevodovanie oboch verzií sa stará 8-stupňová automatická prevodovka Steptronic.
Pokojnejší chod osemvalcu zabezpečuje viskózny tlmič torzných vibrácií umiestnený priamo na kľukovom hriadeli.
M850i obsahuje už v základnej výbave elektronicky riadenú uzávierku zadného diferenciálu.
Digitálne budíky s novou grafikou majú veľkosť 12.3 palcu. Auto bude možné odomykať aj pomocou smartfónu s NFC čipom.
Ak takto vyzerá M850i ako bude potom vyzerať M8? Nuž nechajme sa prekvapiť.
Zdroj: BMW Media, TopGear, AutoCar
1 Response
[…] značky BMW neprestáva. Tentokrát útočí na segment luxusných kabrioletov a uvádza na trh už známy model 8 v prevedení Cabrio. Toto vozidlo má podľa BMW prinášať najvyššiu mieru jazdnej dynamiky, […]