BMW radu 8 Gran Coupé – Spojenie dynamiky a luxusu?
Spojenie luxusu a dynamiky do jedného celku, presne o tom je nový prírastok do radu 8 automobilky BMW. Po verziách Coupé a Cabrio prichádza Gran Coupé. Nová verzia radu osem je zaujímavá hneď tým, že ako jediný automobil v segmente je odvodený od menšej Coupé verzie a nie naopak. V čom všetkom je Gran Coupé iné a lepšie?
To krásne ostáva
4-dverové, športové coupé z Mníchova sa dizajnom v prednej časti vôbec nelíši od menšieho súrodenca. Zmeny začínajú od A stĺpika smerom k zadnej časti, ktorá je mohutnejšia a širšia. Profil osmičky Gran Coupé je vyšší, tak aby pasažieri zadných sedadiel pociťovali maximálny komfort nie len pri nastupovaní ale i pri jazde samotnej.
Zadná časť prispôsobená pasažierom
Rám zadného okna je kolmejší, čo spomínaným pasažierom ponúka viac priestoru na hlavu a ramená. Tento rám umožňuje i oveľa komfortnejšie nakladanie vecí do batožinového priestoru. V zadnej časti nájdeme úzke LED svetlomety, ktoré zasahujú hlboko do blatníkov. Pod nimi sa nachádzajú dve lichobežníkové koncovky výfukov, ktoré značne podporujú spolu s elegantným, fixným krídlom dynamický imidž.
Ako spojiť výkonné a luxusné Coupé do jedného celku?
Spojenie dynamiky a luxusu pokračuje i v interiéri, ktorý nepochybne dýcha luxusom. V kokpite rady osem Gran Coupé štandardne nájdeme náladové osvetlenie či 4-zónovú klimatizáciu. Kožené sedadlá sú potiahnuté luxusnými materiálmi – kožou Vernasca či Merino. Za príplatok sú dostupné i škrupinovo tvarované sedadlá M-Sport.
Elegantné šetrenie hmotnosti
Pasažierov vpredu i vzadu delí stredová konzola, ktorej gro je tvorené horčíkom, tak aby spolu s karbónovým nosníkom palubnej dosky prispeli k značnému odľahčeniu vozidla. Verzia Gran Coupé je iba o 70 kilogramov ťažšia ako základná verzia Coupé.
Motorizácie a technológie
BMW radu 8 Gran Coupé ponúka zákazníkom 4 motory, jeden naftový a tri benzínové, v kombinácií s 8-stupňovou automatickou prevodovkou Steptronic. Pre modely s pohonom xDrive je v základe dostupné aktívne riadenie zadnej nápravy, čo výrazne uľahčí manévrovanie s rázvorom dlhším o 201 mm oproti verzii Coupé či Cabrio.
Benzínové agregáty:
840i GC -> R6 s objemom 3,0 litra o výkone 250 kW (340 koní) a krútiacim momentom 500 Nm; 0-100 km/h za 5,2 sekundy
840i xDrive GC -> R6 s objemom 3,0 litra o výkone 250 kW (340 koní) a krútiacim momentom 500 Nm; 0-100 km/h za 4,9 sekundy
M850i xDrive GC -> V8 s objemom 4,4 litra o výkone 390 kW (530 koní) a krútiacim momentom 750 Nm; 0-100 km/h za 3,9 sekundy
Naftový agregát:
840d xDrive GC -> R6 s objemom 3,0 litra o výkone 235 kW (320 koní) a krútiacim momentom 680 Nm; 0-100 km/h za 5,1 sekundy
#NextGen Mníchov
Na projektovaní BMW radu osem Gran Coupé sa značne podieľali inžinieri zo športového oddelenia BMW M GmbH, ktorí prispeli k športovej dynamike napríklad adaptívnym pružením či poznatkami z pretekárskeho sveta. Gran Coupé bude jeden z hlavných bodov prvého ročníka mníchovskej akcie s názvom #NextGen Mníchov. Produkcia je naplánovaná krátko po tejto udalosti, na september 2019.
Zdroj: press.bmwgroup.com