Rovnaký výkon, rovnaké dynamické parametre ale predsa len je rýchlejší. Ako to v Bugatti dokázali? Čítaj ďalej.
Bugatti Chiron Sport
Nový Dynamic handling package má podľa Bugatti pridať na športovosti. V porovnaní s klasickým Chironom má Chiron Sport o 10% tuhšie tlmiče. Nové je taktiež riadenie, ktoré by malo byť pre vodiča viac čitateľné.
Doplnkom týchto zmien je taktiež optimizovaný zadný diferenciál, ktorý dostal funkciu Dynamic Torque Vectoring. Tento systém dokáže prerozdeľovať krútiaci moment pre každé koleso individuálne čím sa citeľne zvýšila ovládateľnosť vozidla v úzkych zákrutách.
Inžinierom sa taktiež podarilo znížiť celkovú váhu o 18 kilogramov vďaka použitiu nových ľahkých dielov. Najviac váhy sa ušetrilo na nových diskoch kolies. Taktiež bolo použitého ešte viac karbónu. Napríklad stabilizátor a kryt medzichladiča stlačeného vzduchu bol vyrobený z karbónu ako aj novovyvinuté stierače čelného okna.
Všetky tieto zmeny zapríčinili lepšiu ovládateľnosť a umožniliprechádzať zákruty väčšou rýchlosťou. Na okruhu Nardò zajazdil Chiron Sport o päť sekúnd lepší čas v porovnaní so základným Chironom.
Veľkou zaujímavosťou sú už vyššie spomínané karbónové stierače. Bugatti ich vyvinulo špeciálne pre potreby verzie Sport, ktorá má ako prvé produkčné auto vyrobené ramienka stieračov kompletne z karbónu. To znamená, že Bugatti už viac nepotrebuje kĺby, ktoré majú konvenčné stierače pretože funkcia kĺbu bola integrovaná do karbónovej štruktúry ramienokstieračov. Uchytenie stieračov je vyrobené z ľahkého hliníku a bolo vytlačené na 3D tlačiarni. Nové stierače sú o 1.4 kilogramu ľahšie oproti svojim predchodcom.
V interiéri nájdeme množstvo Alcantary no hlavnou zmenou súhliníkové doplnky v čiernej farbe.
Cena sa pohybuje na úrovni 2.98 miliónu € respektíve 3.6 miliónu € pre americký trh čo ho robí pravdepodobnenajdrahším autom na autosalóne v Ženeve.
By Samuel Zaťko
Zdroj: Bugatti