Dostane Peugeot 508 výkon hodný športovému vzhľadu?
Automobilka Peugeot s novou 508 získava jeden úspech za druhým. Medzi mnohými inými oceneniami bodoval aj v slovenskej ankete Auto roka. Nová “päťsto osmička” je po stránke dizajnu a jazdných vlastností naozaj vydarené auto a ocenenia si bezpochyby zaslúži. Peugeot neprezentuje novinku ako najväčšiu či najpraktickejšiu, ale dáva jej status akejsi športovejšej alternatívy v danom segmente. V čom však päť miestne kupé zaostáva je absencia pohonu 4×4 a plnokrvná výkonná motorizácia. Najnovší koncept naznačuje, že sa to zmení.
Do parády si ju totižto vzali inžinieri z divízie Peugeot Sport. Hlavnou myšlienkou konceptu je vysoký výkon/nízke emisie. Ak tipujete, že ide o hybrid máte pravdu. Predstavený koncept disponuje dokonca hneď trojicou motorov. O pohon sa teda stará benzínová jednotka PureTech s výkonom 200 koní, predný elektromotor s výkonom 110 koní a zadný elektromotor naladený na 200 konských síl. Práve použitím samostatného zadného elektromotora je zabezpečený pohon všetkých štyroch kolies. Koncept 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED vďaka spolupráci všetkých troch agregátov dosiahne 100 km/h za 4,3 sekundy. Podľa metódy WLTP by “päťsto osmička” aj napriek týmto parametrom nemala vyprodukovať viac ako 49 g CO2/km. Peugeot zároveň tvrdí, že dojazd čisto na elektriku je na úrovni 50 km.
Brzdy
Zmeny sa však nedotkli len samotného pohonu. Inžinieri prispôsobili výkonu aj adekvátnu konštrukciu bŕzd. Predné vzduchom chladené brzdy o priemere 380 mm sú namontované na hliníkovú nábojovú časť a aktivujú ich štyri piesty pohybujúce sa v pevnom strmeni. Obutie Michelin Pilot Sport 4S taktiež zodpovedá športovým ambíciám 508. „Vyvinieme najšportovejšiu radu, akú kedy Peugeot mal. O tom sme snívali a vďaka elektrifikácii sa náš sen stáva realitou.“ Bruno Famin, generálny riaditeľ Peugeot Sport.
Dizajnové prvky 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED mu oproti štandardnej verzii dodávajú dravejší charakter. Inžinieri sa ale zamerali aj na funkčnosť týchto prvkov. Prepracovaný je napríklad predný nárazník, ktorý má ostrejšie črty a zväčšené otvory na prívod studeného vzduchu alebo klapky po bokoch nárazníku a na koncoch prahových líšt pre lepšiu aerodynamiku.
V zadnej časti je difúzor no absentuje zadný spojler, ktorý by podľa slov Peugeotu iba zbytočne zhoršoval vyváženosť a čisté línie pôvodného dizajnu. Nové hliníkové 20 palcové kolesá sú navrhnuté tak, aby zaisťovali lepšie chladenie brzdového ústrojenstva.
V interiéri sme svedkami typického riešenia v podaní francúzskej automobilky. Peugeot i-Cockpit® s malým športovým volantom a vyššie posadenými budíkmi umocňuje dojem dobrej ovládateľnosti. Spolu s novými sedadlami a masívnym stredovým tunelom interiér pôsobí naozaj hodnotným dojmom.
Verejnosti sa koncept oficiálne predstavý na marcovom autosalóne v Ženeve. Práve tam spoznáme aj víťaza ankety Car of the year 2019. Vo finálnej sedmičke samozrejme nechýba ani štandarná verzia 508.
Zdroj: int-media.peugeot.com