Ferrari SF90 Stradale – nové LaFerrari?
V talianskom meste Modena sa dejú zázraky. Automobilka Ferrari si povedala, že je na čase posunúť sa dopredu a vytvoriť revolučný automobil nie len v rámci značky, ale v celom automobilovom priemysle. Inžinieri prekopali staré plány modelu LaFerrari a zamerali sa na veci, ktoré môžu urobiť ešte lepšie. Výsledkom je Ferrari SF90 Stradale.
Extrémny výkon
Ak vám prišiel výkon 718 kW (963 koní) v LaFerrari príliš vysoký, tak si radšej sadnite a pevne sa držte. Ferrari totižto dokázalo natlačiť pod kapotu novinky SF90 Stradale až neskutočných 725 kW (986 konských síl) a to za pomoci spaľovacieho motora v kombinácií s troma elektromotormi.
Dohromady 4 motory s výkonom 1000 koní
Srdce SF90-tky tvorí benzínová V8-ička s objemom 4 litre. Samotný spaľovací motor vyprodukuje 780 koní. V8-ička je doplnená o tri elektromotory so spoločným výkonom 220 koní. Jeden z nich sa nachádza v zadnej časti a zvyšné dva sú upevnené vpredu.
Pohon štyroch kolies pre SF90 Stradale
SF90 Stradale prenáša všetok výkon na obe nápravy za pomoci 8-stupňovej automatickej prevodovky s dvoma spojkami. Nový model je zaujímavý vďaka spomínanému pohonu všetkých kolies, ktorý je u Ferrari veľmi nezvyčajný. Doposiaľ sa vyskytol iba vo Ferrari GTC4Lusso.
Nový lámač rekordov
Nové Ferrari nie je iba kus revolúcie, ale i lámač rekordov. Na testovacom okruhu Ferrari Fiorano zajazdil historicky najrýchlejšie kolo za 1:19:00 čo je o 7 desatín sekundy rýchlejšie ako jeho predchodca. Šprint z 0-100 km/h zvládne za 2.5 sekundy, čo je rovnako rýchlo ako Bugatti Chiron. Na 200 km/h to zvládne za 6.7 sekundy. Pre lepšiu predstavu, Peugeot 208 Gti zvládne z 0 na 100 za ten istý čas ako SF90 Stradale na 200.
Je iné aj v ostatných smeroch?
Oproti predchodcovi sa líši nový model i faktom, že sa jedná o plug-in hybrid, ktorý dokáže na čistú elektrickú energiu prejsť až 25 km. SF90-tka má i prepracovanejšiu aerodynamiku než predchodca. Predná časť je o 15 mm vyššie ako tá stredná, čo napomáha k oveľa lepšiemu prietoku vzduchu. Ferrari tvrdí, že ich model v rýchlosti 250 km/h vytvára tiaž až 390 kg.
V interiéri je to civilný motopost F1
Interiér nového Ferrari je, ako to už býva zvykom, inšpirovaný najmä seriálom F1. Všetky potrebné informácie pre vodiča sú zobrazené na 16-palcovom HD displeji, ktorý nahradil analógové budíky. Na perfektne tvarovanom volante si vodič bude môcť zvoliť i zo 4 jazdných režimov.
Zdroj: media.ferrari.com