Jaguar XE prešiel faceliftom a je opäť bližšie k vrcholu segmentu.
Po dlhých piatich rokoch sa dočkal modernizácie aj najmenší sedan XE. Zo začiatku sa veľmi nápadne podobal na väčší model XF, ktorý však po pár mesiacoch dostal novú generáciu. Modernizácia modelu XE nevyzerá na prvý pohľad nejako výrazne, zdanie však klame. Zatiaľ, čo exteriér zaznamenal menšie zmeny v podobe upravenej masky chladiča, upravenými nárazníkmi vpredu aj vzadu a upravené sú aj zadné LED svetlá. Predné LED svetlá majú takisto prepracovaný dizajn a sú zložené komplet z diód, takže spredu vyzerá XE viac prižmúrene, ako predchádzajúca verzia. Pokiaľ si zvolíte výbavu R-Dynamic, dostanete športovejší a agresívnejší vzhľad k čomu dopomáha upravená predná mriežka chladiča, výraznejšie nárazníky a decentný spojler za zadnom veku kufra.
Pod kapotou nájdeme už iba 4-valce
Táto modernizácia spôsobila zredukovanie ponúkaných výbav a motorov. Na výber máte iba z dvoch výbav a to elegantná XE a dynamická R-Dynamic, ktorá vyzerá ešte dynamickejšie ako pred faceliftom. Čo sa týka pohonných jednotiek, na výber zostali iba jeden vznetový 2-liter a dve verzie zážihového 2-litra. Dieselový agregát s označením D180 produkuje 132 kW (180 koní) a 430 Nm, naopak benzínové varianty P250 a P300 dosahujú slušné hodnoty 184 kW (250 koní) a silnejší 221 kW (300 koní).
Dieselový variant môže ponúknuť spotrebu na hranici 4,9 l/100 km a naopak najsilnejšia benzínová verzia vyšprintuje z 0 na 100 za slušných 5,7 sekundy. Všetky vyššie spomenuté pohonné jednotky budú spriahnuté s 8-stupňovým automatom a na výber bude pohon zadných alebo všetkých štyroch kolies. Tak čo, máte favorita, ktorého by ste si zvolili pod kapotu?
Osobne ma trochu zarazilo, že sa z ponuky vytratil 6-valec s krásnym zvukom a jedinečným prejavom. Tajne dúfam, že všetkých fanúšikov značky potešia, ševeliaci trojliter do ponuky vrátia a tým nasadia konkurenta pre športové modely nemeckej trojice.
V interiéri vládnu prvky umelej inteligencie
V interiéri sa zachoval podobný dizajn, ktorý však Jaguar uvádza ako úplne prepracovaný. Pokiaľ si zvolíte športovejší model, dostanete športovo ladené predné sedačky a označenie na prahoch predných dverí. Tie dostali ostrejšie linky a môžeme hovoriť o tom, že praktickosť mierne ustúpila dizajnu.
Upraveným sedadlám sekunduje volant prevzatý z elektrického modelu I-Pace, za ktorým sa môže vynímať 12,3 palcový digitálny displej s veľkou škálou individualizácie. Prepracovaný bol takisto aj stredový panel, kde môžeme nájsť príplatkový Touch Pro Duo systém, ktorý obsahuje dve veľké obrazovky s ovládaním infotainmentu a nastaveniami klimatizácie.
V interiéri už nenájdeme štýlový vysúvací volič automatickej prevodovky, pretože ho nahradili pomerne obyčajnou pákou podobnou ako v modely F-Type. Do výbavy sa dostali viaceré prvky umelej inteligencie a to zaujímavé riešenie Smart Settings, ktoré si vie automaticky nastaviť profily viacerých vodičov a zapamätať si pozíciu sedadiel, zrkadiel, možnosti klimatizácie alebo aj nastavenie rádia. Takisto pribudlo plne digitálne spätné zrkadlo ClearSight, čo je úplnou novinkou v segmente.
Na oficiálne ceny si ešte musíme počkať
Ceny tohoto britského sedanu zatiaľ u nás nie sú známe, ale po prepočítaní základných cien od českého importéra sme zistili, že cena bude štartovať na sume približne 45 400 € a za športovejší R-Dynamic si priplatíte o cca 2 750 €. Uvedené ceny sú pre model D180 s automatickou prevodkou a pohonom zadných kolies.
Zdroj: Jaguar