Kia K5 – Optima pre kórejský trh
Dopyt po aktuálnom modeli Kia Optima je na európskom trhu veľmi biedny. Preto kórejskí inžinieri dúfajú, že po vynechaní európskeho trhu budú úspešnejší.
Cit pre detail
Neviem sa vynadívať na toto majstrovské dielo. Neuveriteľné spojenie umenia so štýlom. Ide aj o nový dizajnový jazyk automobilky. Samotná predná časť má pripomínať tigrí nos s 3D efektom. Silu a dravosť evokuje textúra masky, ktorá vychádza zo vzhľadu žraločej kože. Krásne LED-kové svetlomety si so žiadnou inou automobilkou nepomýlite. V prednej časti vyzerá oproti predchodcovi robustnejšie, no smerom k zadnej časti dostala užšie atletické proporcie. Výrazná je strieborná linka pozdĺž celého auta, ktorá sa v zadnej časti spája. Nové sú aj prepojené zadné svetlá.
Lahodný interiér
Elegancia ,nadčasové minimalistické usporiadanie a precízne spracovanie. Takto by som definoval interiér modelu K5. Najnovší informačný systém spoločnosti Kia naznačuje, ktorým smerom má automobilka namierené. Systém infotainmentu zabudovaného v palubnej doske nahradil vystupujúci displej. Voliteľná 10,25-palcová obrazovka zobrazuje množstvo informácií o vozidle. Pred vodičom sa nachádza digitálny prístrojový panel, ktorý má veľkosť 12,3 palca. Čalúnenie je variabilné, a to dvojfarebnými schémami s možnosťou použitia látky, kože a syntetickej kože.
Diesel skončil
Paleta motorov bez dieselových agregátov ostáva stále veľmi bohatá. Pre americký a kórejský trh bude v ponuke 1,6-litrový benzínový motor T-GDi, ktorý disponuje výkonom necelých 180 koní a 265 Nm krútiaceho momentu. V závislosti od trhu ďalšie varianty zahŕňajú 2,0-litrový motor MPI, ktorý silou 150 koní a 192 Nm patrí medzi najslabší agregát daného modelu. Ďalšou možnosťou je 2,0-litrový motor CVVL so 160 koňmi a 196 Nm krútiaceho momentu. Neposledným variantom je 2,5-litrový GDi motor so 190 koňmi a 246 Nm.
Samotným vrcholom je 2,5-litrový T-GDi agregát s výkonom 290 koní a 422 Nm. Práve najsilnejší variant sa rozbehne z 0 na 100 km/h za 6,6 sekundy. Všetky motory sú štandardne spojené so 6-stupňovou alebo 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Pre 2,5-litrové motory je použitá nová 8-stupňová automatická prevodovka s mokrými spojkami (8DCT).
Ako je na tom v porovnaní so Stingerom?
Samozrejmosťou je, že model narástol oproti predchodcovi. Dlhšia je o 55 mm, širšia o 25 mm a výška celého automobilu klesla o 20 mm. To naznačuje aj lepšie jazdné vlastnosti. Veľkým prekvapením je dĺžka 4905 mm, ktorá predĺžila K5-ku o 75 mm oproti Stingeru. Šírkou sú veľmi podobné, no Optima je hodnotou 1860 mm užšia o 1 cm.
Čo za novinky ešte poznáme?
V prvom rade je to široká paleta diskov, ktorá začne od 16-palcových až po 19-palcové hliníkové disky kolies. Farebné odtiene majú temný charakter. Tým myslím lesklú čiernu, tmavo šedú a svetlo šedú farbu. Nesmie chýbať ani Drive Mode Select systém, cez ktorý si vodič individuálne nastaví jazdný režim. Dobre známe zastúpenie asistenčných systémov sa nachádza aj v modeli K5, no jeden z nich musím vypichnúť. Novinkou je ovládanie vozidla pomocou kľúča z parkovacieho priestoru pokiaľ iný vodič zaparkoval blízko vašich dverí. Predaj bude na mnohých trhoch uvedený v prvej polovici 2020.
Text: Filip Beňadik
Zdroj: www.kianewscenter.com