Vítame ťa pri čítaní nového dielu nášho seriálu #sinevedelaleuzvies! V dnešnej časti sa bližšie pozrieme na veľmi zaujímavý počin z dielne švédskej automobilky Koenigsegg.
Koenigsegg Agera RS
Ako už iste vieš Koenigsegg je švédska automobilka sídliaca v Margretetorpe. Firmu založil v roku 1994 Christian von Koenigsegg s cieľom vyrábať superautá s technológiami použitými v F1.
Koenigsegg-u sa len pred pár dňami podarilo prekonať rekord 0-400-0 km/h, ktorý stanovilo nové Bugatti Chiron s časom 42 sekúnd. No my sme ťa na našom Instagrame ako jedny z prvých informovali o tom, že tento časový údaj je minulosťou a novým kráľom tejto disciplíny je Agera RS s časom 37 sekúnd.
Takže Agera RS je okruhovo zameraná verzia „klasickej“ Agery no stále si zachováva cestnú homologizáciu.
Pod kapotou tejto 25 kusovej limitky sa skrýva 5-litrová twin turbo V8, ktorej výkon sa pohybuje na úrovni 865 kW (1160 koní). Za zmienku stojí aj krútiaci moment, ktorého vrchol sa pohybuje na úrovni 1280 Nm pri 4100 otáčkach za minútu. S príplatkovým balíkom Megawatt môže mať Agera RS výkon až 1000 kW (1360 koní). Akcelerácia z 0-100 km/h zaberie len 2,8 sekundy a maximálka je 440 km/h.
Zadné aktívne krídlo generuje 485 Kg prítlaku pri rýchlosti 250 km/h.
Šasi je vyrobené z karbónových vlákien a váži 70 Kg vrátane integrovaných palivových nádrži.
Trakčná kontrola KES (Koenigsegg Electronic stability control) má tri úrovne benevolentnosti. A to Wet, Normal a Track.
Základná výbava neobsahuje audiosystém takže ak ste ho náhodou zabudli objednať tak Vám nezostáva nič iné ako počúvať rev motora a to je audiosystém, ktorý má málokto.
Kolesá su taktiež vyrobené z karbónových vlákien.
Celá produkcia sa samozrejme veľmi rýchlo vypredala aj napriek tomu, že cena určite siahala do astronomických výšok.
By Samuel Zaťko