Po množstve únikov fotografií nám Ferrari konečne predstavuje nástupcu modelu 458 Speciale.
Ferrari 488 Pista
Pohon zabezpečuje preplňovaná V8 s objemom 3.9 litra, ktorá produkuje maximálny výkon 530 kW (720 koní) pri 8000 otáčkach za minútu. Krútiaci moment má hodnotu 770 Nm pri 3000 otáčkach za minútu a pri zaradenom siedmom rýchlostnom stupni. Akcelerácia z 0-100 km/h zaberie len 2,8 sekundyrespektíve 7,6 sekundy z 0-200 km/h. Maximálna rýchlosť je 340 km/h.
Oproti klasickej 488 nájdeme vo verzii Pista lahší kľukový hriadel a zotrvačník čím sa znížila váha rotujúcich častí a konštruktéri tak mohli z motoru vydolovať väčší výkon. Sila motoru je prenášaná na zadné kolesá prostredníctvom 7-stupňovej automatickej prevodovky a elektronického zadného diferenciálu E-Diff 3. Suchá hmotnosť je len 1280 kilogramov. K nízkej váhe pripeli najmä 20-palcové karbónové disky kolies, karbónový kryt motoru, sanie z uhlíkových vlákien a výfukové potrubie zo špeciálnej ocele Inconel.
Základom každeho výkonného auta je dobrý podvozok. Pista je vybavené adaptívnym podvozkom s magnetoreologickými tlmičmi SCM, stabilizáciou SSC 6.0 (Side-Slip Angle Control), spomínaným elektronickým diferenciálom E-Diff 3 a po prvýkrát aj systémom pre riadenie brzdovej sústavy FDE (Ferrari Dynamic Enhancer), ktorý vďaka špeciálnemu softvéru upravuje tlak brzdovej kvapaliny pre každý brzdový strmeň zvlášť.
Aerodynamika bola značne vylepšená. Ferrari využilo svoje poznatky a skúsenosti z vytrvalostných pretekov ale aj zakázanétechnológie z F1. Do predného nárazníku a kapoty bola zakomponovaná technológia S-Duct. Jedná sa o otvor, ktorým je vzduch zo spodnej časti nárazníku vyťahovaný na prednú kapotu, čím sa zlepšuje prítlak prednej nápravy a privádza viac vzduchu k zadnému spojleru. Novým tvarom spojleru, ktorý bol inšpirovaný závodným špeciálom Ferrari 488 GTE bolo dosiahnuté zvýšenie prítlaku zadnej nápravy. Urýchlenie prúdenia vzduchu bolo dosiahnuté využitím energie výfukových plynov pomocou dlhšieho a vyššieho fúkaného difúzoru. Všetky tieto technológie zvýšili prítlak o 20% oproti ,,obyčajnej“ 488 GTB.
V interiéri nájdeme v porovnaní s 488 GTB ešte viac semišu, 4-bodové bezpečnostné pásy a volant s LED kontrolkami na rýchlu kontrolu otáčok.
Cena zatiaľ nieje známa.Premiéra je naplánovaná na autosalón v Ženeve.
By Samuel Zaťko
Zdroj: Ferrari, TopGear, TopSpeed