Nedávno prebehla médiami informácia, že Geely sa stal najväčším akcionárom Daimleru (9,7 %). Pán Li Shufu zakladateľ koncernu Geely totiž buduje viac-značkový koncern a lá Volkswagen. Podarí sa mu to?
Geely impérium
Minulý rok 2017 predal Geely koncern cez 1 milión vozidiel s 13 % operatívnym výnosom. V roku 2005 ich nebolo ročne ani 100.000 vozidiel. Do Geely koncernu spadajú aj známe značky ako Volvo, Polestar, Lotus a taktiež nám menej známe ako napr. malajziský Proton alebo nová globálna značka Lynk & Co., ktorá má vykryť medzeru medzi prémiovým Volvom a lacnejším Geely modelom. Takisto Geely koncern odkúpil výrobu čiernych londýnskych taxíkov.
Prvé SUV novej Geely-značky tzv. Lynk & Co. („01“) bolo predstavené pred pár týždňami v Berlíne a predaj na európskom trhu je naplánovaný na 2019. 01-ka používa Volvo platformu ako aj techniku. Lynk & Co by mala byť pozicionovaná vyššie ako je napr. Škoda. Predávať sa bude podobne ako u Tesly a to pomocou Flagship Storu a online objednávok. Servisovať sa budú v existujúcich Volvo servisoch.
Lynk & Co sa bude v Európe predávať len ako elektrické. Preto je Geely tak zaujatý Daimlerom, lebo jeho cieľom je vytvoriť strategickú alianciu čo sa týka E-mobility. V Číne má, hneď po štátnom podniku BAIC (21 %), druhý najväčší trhový podiel predaných elektrických vozidiel (16 %).
Li Shufu – šéf koncernu Geely s majetkom 16,5 miliardy dolárov sa radí ako 10. najbohatší človek v Číne
Li Shufu sa pomaly stáva Ferdinandom Piechom Čínskej ľudovej republiky. Veľké investície znamenajú vysoké riziká. Avšak Li Shufu je sebavedomý čo naznačuje nie len rekordný rast koncernu ale aj rastúci profit a ztrojnásobnenie akciového kurzu.
- Geely GC9: 2016 „China car of the Year“
- Geely Boyue: V roku 2016 sa predalo vyše 110.000 kusov. Cena sa začína od 12.700 Euro
- Emgrand EV: Prvý elektromodel s dojazdom 330 km pri 60 km/h. Od 32.500 Euro
- Crossover-SUV Emgrand GS
Koncept Lynk & Co. 03, ktorý zdieľa platformu s Volvo S40
Zdroj: Geely Group, Manager Magazine, Auto-Motor-Sport.de