O niečo menší brať pre ohromné G500 4×4 na druhú. Inžinieri Mercedesu sa rozhodli dodať označeniu ‚All-Terrain‘ skutočný význam a triedu E premenili na vitrínu luxusu a inteligencie, ktorá sa dostane takmer všade. Extrémne combo.
Mercedes-Benz E-Class All-Terrain 4×4 na druhú
V súčasnosti snáď neexistuje značka, ktorá by vo svojej ponuke nemala aspoň jeden model v oplastovanej a terénne vyzerajúcej verzii. Či sa už jedná o Volkswagen Passat Alltrack, Audi verzie Allroad, Škoda Octavia Scout a ďalšie. Výnimkou nie je ani Mercedes-Benz, ktorý takúto verziu svojej triedy E ponúka od konca minulého roka. Je vyššia o 14 mm a ponúka jedinečný jazdný program All-Terrain.
Mnohí však takéto verzie modelov považujú len za akési „pseudo“ off-roady a keďže Mercedes má bohaté skúsenosti so stavbou extrémnych off-roadov, inžinier Jürgen Eberle zvolal svojich kolegov z divízie triedy E, od vedenia si vypýtal menší budget a pustili sa do premeny triedy E All-Terrain na skutočný off-road.
Prvým krokom premeny bolo zdvihnutie podvozku – presnejšie o 40 mm a pridanie ďalšieho a hlavne mohutnejšieho oplastovania karosérie. Už takto vyzeral nový All-Terrain off-roadovo veľmi schopný, avšak v Mercedese si povedali, že skúsia ísť ešte o niečo ďalej. Prečo nezobrať nápravy z triedy G 500 4×42 a nenasadiť ich do triedy E?
Šírka náprav tak narástla o 200 mm, pribudli podbehy kolies z uhlíkových vlákien, svetlá výška automobilu sa takmer strojnásobila a presiahla hodnotu 400 mm a šírka vozidla v premávke má hodnotu 2,10 metra.
Novinári, ktorí mali možnosť vyskúšať toto auto na vlastnej koži popisujú jeho jazdné vlastnosti a jeho správanie ako auta, ktoré urobí čokoľvek a dostane sa kamkoľvek.
O pohon sa nestará známa pohonná dieselová jednotka z All-Terrain 220d 4MATIC, ale 3,0-litrový preplňovaný benzínový motor. Netreba sa však báť nedostatku krútiaceho momentu. Motor vás pohodlne prenesie cez akýkoľvek drsný terén. V miestach, kde trieda E All-Terrain svojimi schopnosťami končí a G 500 4×4 na druhú si tiež nie je úplne isté, trieda E All-Terrain 4×4 na druhú preukazuje svoje vynikajúce jazdné vlastnosti. Oproti triede G má výhodu podstatne menšej karosérie a nižšieho ťažiška, čo je v terénne v mnohých prípadoch rozhodujúca vlastnosť.
O komfortnú jazdu sa stará nielen podvozok a motor, ale samozrejme aj interiér. Ten je zhodný s klasickou triedou E, čiže kožené, za príplatok klimatizované sedačky, dva veľké veľké displeje na prístrojovej doske a koža kam len oko dohliadne.
V súčasnosti existuje tento model ako jediný exemplár, avšak vedeniu Mercedesu sa páči natoľko, že uvažuje o produkcii obmedzeného množstva kusov. Trh zbožňuje extrémne verzie Mercedesov vďaka spojeniu skvelých jazdných vlastností, terénnych schopností, vysokého luxusu a bezpečnosti. Záujem o tento model bude preto pravdepodobne obrovský.
Ak sa teda dostane do obmedzenej sériovej výroby, je už len otázkou času, kedy takýto kúsok uvidíme aj na slovenských cestách.
Zdroj: autoexpress.co.uk, auto-motor-und-sport.de
By: Dávid Žuffa