TEST: Audi RS4 competition plus – praktický športovec
Audi RS4, praktické kombi, dostalo najostrejší paket competition plus. Vďaka športovému samosvornému diferenciálu dokáže byť krásne pretáčavé. Poďme sa spoločne pozrieť, či dokáže toto auto splniť vaše jazdecké sny.
Black on black
Čiernočierna konfigurácia pôsobí tajomne a zároveň elegantne. Všimnite si ten športovejšie, tvarovaný predný nárazník, ktorý rozširuje celé auto. Predná maska vrátane Audi kruhov je nalakovaná v čiernej lesklej farbe. Zadnej časti dominuje difúzor a 2 veľké oválne koncovky klapkového výfukového systému, ktoré sú v matnom prevedení.
➡️ NEPREHLIADNITE: Recenzia Audi RS Q3 Sportback – 400 koňový baby Urus?!
Fabrika na emócie
Musím pochváliť Audi ako vyladili výfukový systém v Audi RS4 competition plus. Vzbudzuje vo vás emócie, krásne praská a dokonca ušetrili aj 8 kg na tlmiacich materiáloch. Takže zvuk motora počujete v kabíne ešte viac a to práve my chceme.
Predtým ako sa dostaneme k podvozku a kolesám, tak si všimnite ako je Audi RS4 competition plus nízko položená na ceste. RS sport manuálne nastaviteľný podvozok si viete oproti štandardnej RS verzii znížiť až o 2 cm. Potrebujete však na to náradie, ktoré je súčasťou výbavy.
Pod kapotou tu máme 2,9 litrový šesťvalec biturbo, ktorý produkuje 450 koní a 600 Nm, takže z 0 na 100 km/h vás vystrelí za 3,9 sekundy, čo je zlepšenie o 0,2 sekundy oproti štandardnej verzii. Tento motor bol dobrý už aj v Porsche Cayenne S, takže v tomto menšom karosárskom prevedení ide o naozaj veľmi výkonný motor.
Karbón, alkantara a pohodlie
Karbónové škrupinové sedadlá vás pri vstupe do interiéru ihneď zaujmú. Kombinujú kožu a dynamicu, podobný materiál ako alkantara, a majú úžasné bočné vedenie. Sú športové, ale zároveň pohodlné, kľudne aj na dlhšiu cestu. Keď sa pozrieme na ne zozadu, tak zadný pasažieri sa majú na čo pozerať, lebo vidieť efektnú karbónovú štruktúru.
Volant je známy z Audi RS3 a oceníte poriadne pádla, žiadne lacné plasty. Volič režimov je prakticky umiestnený priamo na volante. Alkantara pokračuje na riadiacej páke, ako aj bočnej časti stredového panelu.
Pred športovou jazdou si viete pozrieť teplotu vášho vozidla. Máte tu teplotu motorového oleja chladiaceho prostriedku, ale aj brzdových kotúčov a prevodového oleja. Dokonca si viete pozrieť aj teplotu športového diferenciálu.
Športové režimy
Prejdeme k jazdným režimom klasika komfort, auto a dynamic a potom tu máme 2 špeciálne režimy RS1 alebo RS2. Tu si viete ľubovoľne konfigurovať napríklad odozvu motora, či je športová alebo vyvážená. Riadenie je takisto komfortné alebo športové a tiež si viete nastaviť zvukový prejav motora. Quattro so športovým diferenciálom si viete vyladiť tak, že auto bude viac pretáčavejšie, neutrálnejšie, alebo zamerané na komfort.
Mne osobne chýba driftovací režim tzv. Torque rear, ktorý napríklad v RS3 je. Dynamic režim, je yyladený na čistú stopu a najrýchlejší čas na trati.
Plast si mohli odpustiť
Čo sa mi až tak v interiéri nepozdáva je použitie mäkčených plastov. Nie sú len na obkladoch dverí, ale aj na celej prístrojovke. Nie je na tom nič zlé, nevyzerá to vyslovene zle, ale bavíme sa o aute, ktoré stojí vyše 100 000 eur.
Zadní pasažieri si nielen vychutnávajú krásny pohľad na karbónové škrupiny, ale majú aj dostatok priestoru na nohy. Na detailoch záleží a Audi si to očividne plne uvedomuje a doprialo nám bezpečnostný pás s červenými pásikmi. Túto červenú farbu nájdete takisto na sedadlách, na volante, ktorý je takisto prešívaný v červenej farbe a všetko je krásne vizuálne prepojené.
Prevodovka podrží
Dostávame sa k tomu najpodstatnejšiemu a to sú jazdné vlastnosti. Začneme rýchlejšou a ostrejšou prevodovkou. Tá je v competition plus verzii upravená, takže vyslovene strieľate prevody a hráte sa s ňou. V manuálnom režime od druhého prevodového stupňa krásne podrží aktuálne zaradený prevodový stupeň a preradí až na váš povel.
Športový samosvorný diferenciál
Druhou veľmi podstatnou vecou je športový samosvorný diferenciál. Vďaka nemu si viete užiť nielen čistú stopu, ale aj veľmi peknú pretáčavosť, na ktorú sme v Audi neboli doteraz až tak zvyknutí. Samosvorný športový diferenciál vie prerozdeliť krútiaci moment na zadnú nápravu, tak aby ste dokázali ísť bokom bez toho, aby auto bolo výrazne znásilňované. A ja osobne sa z tohto kroku veľmi teším.
Audi RS4 competition plus dokáže ísť bokom na suchom asfalte, ale po čase vás začne predná náprava vyhrábavať a vyrovná vás. Výjazdov zo zákrut sa neviete nabažiť, sami si určíte či chcete viac pretáčavý alebo neutrálny výjazd.
Žiaden kostitras, ale výborne odladený podvozok
Treťou podstatnou vecou je podvozok. Mohli ste si všimnúť, že Audi RS4 competition plus je nízko položené, ale aj napriek tomu to auto nielenže jazdí veľmi dobre v zákrutách a počas športovej jazdy, ale je využiteľné na každý deň. S týmto autom môžete jazdiť na našich rozbitých cestách bez toho, aby ste trpeli. Ubezpečujem vás, že nejde o žiaden kostitras. Máte dostatočný komfort na každodenné jazdenie. A to sa mi páči.
Športová jazda
Čo sa týka tej športovej jazdy máte dostatočný feedback čo sa práve s vozidlom deje. Riadenie je presné. Akonáhle sadnete do auta, máte pocit, že to auto už dlhší čas poznáte. Hmotnosť na úrovni 1,9 t ako aj ten predĺžený kombi zadok Audi RS4 pekne maskuje. Niekedy ani neviete, že máte kombi a odrazí sa to až vo vyšších rýchlostiach. Upravený prevodový pomer dynamického riadenia zlepšuje smerovú stabilitu vo vyšších rýchlostiach. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 290 km/h. Kombinovaná spotreba podľa normy WLTP je na úrovni 9,7 litra a zodpovedá realite ak sa krotíte.
Záver Audi RS4 competition plus
Audi RS4 competition plus predstavuje zaujímavú alternatívu k BMW M3 Touring. Audi značne zlepšilo svoje renomé, čo sa týka jazdných vlastností. Je konečne pretáčavé, vzbudzuje emócie vďaka praskaniu z výfukov a mňa si osobne získalo podmanivým dizajnom. Cena konkrétneho kúsku sa vyšplhala až na 119 000 eur.
Technická špecifikácia
Audi RS4 competition plus | Audi RS6 | BMW M3 Competition M xDrive Touring | |
Palivo | benzín | benzín MHEV | benzín |
---|---|---|---|
Zdvihový objem (m3)/počet valcov | 2894/6 | 3996/8 | 2993/6 |
Výkon motora (kW/k) | 331/450 | 441/600 | 375/510 |
Max. krútiaci moment (Nm) | 600 | 800 | 650 |
Prevodovka | Automatická 8 st. | Automatická 8 st. | Automatická 8 st. |
Spotreba výrobca/test (WLTP) | 9,7/ 10 | 12,4/ | 10,4 |
Prevádzková hmotnosť (kg) | 1 820 | 2 150 | 1 940 |
Objem batožinového priestoru (L) | 495 | 565 | 500 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 250 | 280 | 250 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 3,9 | 3,6 | 3,6 |
Cena verzie od/testovaného modelu (€) | 88 270/119 000 | 121 900/ | 101 760/ |