Dnes v noci bola na autosalóne v Detroite odhalená dlho očakávaná faceliftovaná trieda G. Mercedes-Benz sa na predstavenie dlho pripravoval a fanúšikov a motoristickú verejnosť napínal rôznymi teasermi a videami o G-Class. Tá je však už tu a my ti prinášame všetky potrebné informácie o novej triede G.
Mercedes-Benz G-Class: Ikona, ešte lepšia
Exteriér sa od roku 1979 nedočkal žiadnej revolúcie. Mnohí možno ostanú sklamaní, ale Mercedes-Benz sa pevne drží pôvodnej DNA tohto modelu. Nový model však predsa určité drobné zmeny zastihli. Napríklad nové predné svetlomety, ktoré síce ostali kruhové, ale ukrývajú novú LED technológiu a okrúhly pás denného svietenia.
Nositeľmi klasickej DNA tohto modelu však ostali napríklad smerovky, ktoré ostali rovnako ako na predošlých modeloch na vrchnej časti karosérie, vedľa kapoty, klasické ostail aj kľučky a zámky na dverách čirezervné koleso zavesené na dverách batožinového priestoru. Celkovo auto narástlo na dĺžku o 53 mm a na šírku až o 121 mm. Má tak ešte lepšie jazdné vlastnosti na ceste či v teréne.
Kvalita použitých materiálov sa ešte zlepšila. Dosiahlo sa tým zúženiemedzier medzi jednotlivými časťami karosérie a podarilo sa lepšie dizajnovo zapracovať blatníky. Auto pôsobí ešte viac ako vysekané z monolitu a preberá prvky z dizajnového jazyku Sensual Purity.
Trieda G vždy kombinovala dva extrémy – neuveriteľné off-roadové jazdné vlastnosti a špičkový luxus. Tak tomu ostáva naďalej a posúva sa do ďalšieho levelu. Použité materiály sú na veľmi vysokej úrovni a každý detail je s citom ručne dokončený.
Mnohé detaily exteriéru sa prenášajú aj do interiéru a vytvárajú pocit jednoty. Napríklad okrúhle svetlomety sa preniesli do tvaru výduchov klimatizácie. Off-roadové prvky sú v interiéri stále veľmi dominantné. Nechýbajú tri výrazné chrómované spínače zámkov diferenciálu čidržadlo oproti spolujazdcovi.
Avšak ani nové technológie nie sú novému G-čku cudzie. Prístrojový panel podobný tomu z tiedy S či E je prítomný aj tu. V štandarde nie sú analógové budíky nahradené displejom, takže milovníci klasiky si prídu na svoje. Za príplatok je však možné mať pred sebou dve veľké 12,3 palcové obrazovky.
Nárast vozidla do výšky aj šírky pomohol najmä priestoru vo vnútri. Priestor na nohy vpredu vzrástol o 38 mm, vzadu až o 150 mm. Priestor na ramená sa vzadu zväčšil o 27 mm a miesta na lakte budete mať viac o 56 mm.
Verzia G 500 poháňaná 4.0-litrovým V8 benzínovým motorom ponúka výkon 310 kW, 610 Nm točivého momentu a kombinovanú spotrebu11,1l/100 km. Výkon je na kolesá prenášaný cez 9 stupňovú automatickúprevodovku 9G-TRONIC, ktorej časy preraďovania boli ešte viac zredukované vďaka softvérovej úprave.
Entry-level model bude vybavený LED svetlometmi, jazdnými asistentmi,luxusným koženým interiérom a novým podvozkom s nezávislým predným odpružením a tuhou zadnou nápravou. Cena základnéhomodelu bude začínať 107 040€ a pre náročnejších klientov bude k dispozícii široká príplatková výbava.
Čo hovoríš na novú generáciu triedy G ty? Pozdáva sa ti?
By Dávid Žuffa
Zdroj: Daimler
1 Response
[…] medzi sedmičku najlepších tvorili aj autá ako Audi A6, Audi A7, Audi Q8, BMW X4, BMW X5, Mercedes-Benz G-class, Mercedes-Benz CLS, Mercedes-Benz GLE, Volkswagen […]