Land Rover ohlásil krátkodobé obnovenie výroby modelu Defender k 70. výročiu začiatku jeho výroby.
Land Rover Defender Works V8
Vzkriesenie tejto legendy prichádza vo veľmi exkluzívnej podobe. Potvrdzuje to aj fakt, že pod kapotou sa nachádza atmosférický vidlicový osemvalec s objemom 5 litrov pochádzajúci z koncernu Jaguar Land Rover.Maximálny výkon pohonnej jednotky je 298 kW (405 koní) pri 6000 otáčkach za minútu. Krútiaci moment dosahuje hodnotu 515 Nm pri 5000 otáčkach za minútu.
Sprevodovanie zabezpečuje 8-stupňová automatická prevodovka ZF. Samozrejmosťou je pohon všetkých štyroch kolies.
K dispozícii budú dve verzie 90 a 110. V preklade to znamená, že v ponuke je troj-dverový a päť-dverový variant. Akcelerácia z 0-100 km/h zaberie v prípade troj-dverovej varianty 5,6 sekundy a obmedzovač rýchlosti zasiahne na hodnote 171 km/h. Ide tak o najrýchlejší Defender všetkých čias.
Aby Defender zvládol takú porciu výkonu musel byť prepracovaný podvozok. Úprava podvozku zahŕňala výmenu stabilizátorov, tlmičov, pružín a bŕzd , ktoré disponujú vnútorne chladenými kotúčmi.
Celkový vzhľad dopĺňajú dvojfarebné 18-palcové disky, na ktorých sú obuté terénné pneumatiky.
O osvetlenie cesty pred vozidlom sa starajú bi-LED svetlomety, ktoré si aj napriek LED technológii zachovali svôj pôvodný tvar.
Prepracovaný interiér pôsobí luxusne. Športové sedadlá Recaro ako aj všetky časti interiéru sú obšité dvojfarebnou kožou Windsor. Na stredovej konzole nájdeme volič automatickej prevodovky prebratý z koncernových vozidiel. Taktiež sa tu nachádza radiacia páka uzávierok diferenciálu. Jedným z mála moderných prvkov je aj multimediálny systém obsahujúci navigáciu.
Hliníkový štítok pripomínajúci 70. výročie spustenia výroby je samozrejmosťou.
Vyrobených bude len 150 kusov. Základná cena na britskom trhu je stanovená na 170 tisíc €.
By Samuel Zaťko
Zdroj: Land Rover, TopGear