Lexus RC F – modernizácia exotického „Coupé-čka“
V roku 2014 uzrelo svetlo sveta coupé od značky Lexus. Jeho označenie bolo RC a išlo o prevratný model. Dokonca jeho kvality ocenil aj Jeremy Clarkson. Po niekoľkých rokoch už, ale prichádza jeho modernejšia verzia. Modernizácia so sebou ale prinesie aj ostrejší model s názvom Track Edition. Samotný Lexus tvrdí, že vám tento model dokáže zabezpečiť pocit, ktorý zažijete iba v športovom aute a pritom budete používať pohodlné auto na bežných cestách.
Prepracovanie na správnych miestach
Moderné trendy v modernizácii modelov áut hovoria o tom, že ak chce daný model uspieť jeho hmotnosť musí byť čo najnižšia. Tohto sa držali aj v Lexuse. Konštruktéri si ale dali za cieľ znížiť hmotnosť vozidla bez toho, aby zasiahli do kultivovanosti a tuhosti. Majú na tom podiel mnohé vylepšené komponenty, ako napríklad duté hriadele, menší kompresor klimatizácie. Treba ale spomenúť aj hliníkové spojovacie ramená a horné uloženia zavesenia kolies.
Posledný mohykán
RC F disponuje 5,0 litrovým V8 motorom. Je to jeden z posledných takýchto atmosférických agregátov, ktoré sa dajú v tejto triede zohnať. Moderná doba priniesla moderné technológie aj do atmosférických motorov. Lexus využíva na prenos maximálnej sily na asfalt elektronickú reguláciu rozbehu. Ak si tento systém navolíte, RC-čko okamžite upraví trakciu a ovládanie škrtiacej klapky, aby sa dosiahla tá najlepšia akcelerácia. Ak vodič využije tento systém, zrýchlenie z 0 na 100km/h zaberie 4,5 sekundy.
Ako je už zvykom u mnohých automobiliek, aj Lexus si dal pre svôj model vyrobiť pneumatiky šité na mieru. Michelin Pilot Sport 4S majú jedinečný tvar dezénu a gumovú zmes. Konštruktéri chceli týmto dosiahnuť čo najlepšiu priľnavosť v bočnom smere a tiež predlžiť výdrž pneumatiky v extrémnych podmienkach.
RC F Track Edition
RC F sa dočká aj svojej výkonnejšej verzie. Tento model opäť posúva výkon na novú úroveň. Na vozidle sa dôkladne vylepšili takmer všetky aspekty. Dohliadalo sa pritom ale na jeho kultivovanosť. Preto Track Edition ostáva luxusným coupé, ktoré ale dokáže zapôsobiť aj na okruhu. Pri takýchto balíčkoch sa samozrejme rieši aerodynamika, výnimkou nebolo ani toto auto. Model obsahuje unikátne nasávanie z uhlíkových vlákien. Bolo vyrobené za účelom zníženia hmotnosti, ale tiež za účelom, aby zvýšilo prítlačnú silu na prednú nápravu. Zadnej časti tak dominuje pevné krídlo taktiež vyrobené z uhlíkových vlákien, ktoré supluje aktívny spojler v štandardnej verzií RC F. Výsledkom je o 26 kg vyšší prítlak.
O zastavenie auta sa starajú špeciálne brzdy Brembo vyrobené z uhlíku a keramiky. Dokážu odolať extrémnemu tepelnému namáhaniu. Auto je obuté na 19“ palcových kovaných diskoch značky BBS.
Červená je dobrá
Verzia Track Edition by mala dostať vo výbave červený kožený interiér. Na sedadlách budeme môcť nájsť prvky Alcantary a na dverách a palubnej doske nájdeme obloženie z uhlíkových vlákien, aby interiér dostal exkluzívnejší vzhľad. Auto sa budem dať kúpiť v dvoch farbách: Ultra White a Nebula Matte Grey – tieto farby sú jedinečné iba pre model Track Edition.
Obe verzie ostrého Lexusu by malí prísť na trh už čoskoro. Ceny zverejní spoločnosť tesne pred uvedením do predaja.
Zdroj: newsroom.lexus.eu