Pýtate sa čo vznikne skrížením modelu P1 a 720s? Odpoveď je jednoduchá.Najextrémnejší McLaren všetkých čias.
McLaren Senna
V poslednom čase sa na internete začali objavovať náznaky toho, že McLaren niečo chystá. Akonáhle sa však objavila informácia o tom, ženový model bude niesť meno po najuznávanejšom pilotovi F1 všetkých čias, o ktorom sme vám mimo iného pred nedávnom priniesli článok bolo hneď všetkým jasné že to nebude len také ,,obyčajné“ auto.
Dizajn modelu Senna rozdeľuje fanúšikov áut na dva tábory. Jedným sa veľmi páči no íný ho zasa označujú za škaredé auto. A aby som nezabudol je tu ešte jedna veľmi malá skupina ľudí, ktorý si myslia že je vyrobené z lega. Nech si hovorí každý čo chce pretože v prípade tohto modelu nešlo tak o krásu ale hlavne o funkčnosť. Preto tu nenájdeme ani jeden diel, ktorý by nemal opodstatnenie. Pre tento model bola vyvynutá ešte ľahšia forma uhlíkových vlákien. Vďaka tomu váži iba 1198 kg.
Pohon má na starosti 4-litrová dvakrát preplňovaná V8 s maximálnym výkonom 588 kW (800 koní) a krútiacim momentom 800 Nm. Nenájdeme tu žiadnu hybridnú jednotku ako napríklad v P1 a to je len a len dobre. Na jednu tonu váhy pripadá 668 konských síl a to už je čo povedať. Sprevodovanie má na starosti 7-stupňová dvojspojková prevodovka. Poháňané sú ako inak výhradne zadné kolesá. Akcelerácia potrvá cca 2,5 sekundy a maximálna rýchlosť bude na úrovni 330 km/h.
Aerodynamika je taktiež na veľmi vysokej úrovni. Vpredu nájdeme aktívny splitter a vzadu zasa aktívny spoiler. Kombináciou týchto aktívnych prvkov bol dosiahnutý čo najmenší odpor vzduchu na rovinkách no zároveň dostatočne veľký prítlak v zákrutách. Zakázané technológie z formuly 1 tu taktiež našli uplatnenie. Jednou z nich je dvojitý difúzor. Vďaka nemu je auto akoby prikované k zemi. Držiak tabuľky s evidenčným číslom je navrhnutý tak aby sa dal čo najjednoduchšie demontovať. To preto aby negatívne neovplyvňoval aerodynamiku na závodnom okruhu. Šialené nemyslíte?
Oproti zvyšku auta je interiér minimalistický. Väčšina funkcií sa ovláda cezdotykový displej. Škrupinové sedadlá sú vyrobené ako inak z karbónu a môžu byť prispôsobené presne podľa zákazníka.
Toto auto je plné vychytávok no spomeniem dve najzaujímavejšie. Tou prvou je presklenná časť dverí v ich spodnej časti. Tá služi na čo najlepšie trafenie apexu. No a tou druhou je ovládanie svetiel, spúšťanie okien, režim Race a zapínanie motoru ovládačmi, ktoré sa nachádzajú nad hlavami posádky.
Automobilka si model Senna cení na 750 000 libier. Za túto cenu dostanete kontroverzný dizajn, veľký výkon a hlavne cestnú homologizáciu. Vyrobených bude len 500 kusov a časť ceny z každého predaného exempláru pôjde na charitu Ayrtona Sennu.
By Samuel Zaťko
Zdroj: McLaren media