Mercedes pred pár dňami predstavil najostrejšiu verziu triedy C. Poďme sa na ňu pozrieť podrobnejšie.
Mercedes-AMG C63
Pod prednou kapotou tróni známa 4-litrová biturbo V8, ktorá je naladená v základe na 350 kW (476 koní) a 650 Nm no v prípade verzie C63S bude agregát produkovať až 375 kW (510 koní) a 700 Nm. Akcelerácia z 0-100 km/h zaberie 3,9 sekundy (C63S) respektíve 4 sekundy v prípade C63. Maximálna rýchlosť dosahuje v prípade S-kovej verzie 290 km/h a to v oboch karosárskych variantoch (sedan a coupé). Klasická C63 (bez S-ka) bude však dostupná pre všetky štyri ponúkané varianty karosérie (sedan, kombi, coupé a cabrio) a maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h.
Veľkou zaujímavosťou je dynamické uchytenie motoru vo verzii C63S, ktoré v závislosti od štýlu jazdy upravuje tuhosť uchytenia motoru. V prípade komfortnej jazdy je uchytenie nastavené tak, aby sa do interiéru prenášalo čo najmenej vibrácií. No v prípade dynamickej jazdy uchytenie stvrdne a tak sa do interiéru prenáša väčšie množstvo vibrácií motoru.Vodič je tak viac prepojený s vozidlom.
V porovnaní s ,,obyčajným“ C-čkom sa verzia AMG odlišuje v exteriéry hlavne prednou mriežkou chladiča s vertikálnymi lamelami, bočnými športovými prahmi, ľahkými AMG diskmi, ktoré boli vyvíjané vo veternom tuneli tak, aby bola ich váha a účinnosť chladenia bŕzd v perfektnej rovnováhe a hlavne zadným difúzorom, ktorý dodáva zadnej časti agresívny vzhľad.
Koncovky výfukového systému dostali nový, mierne pozmenený tvar.
Športový interiér je čalúnený kombináciou Artico kože a mikrovláknom Dinamica doplnený o detaily z hliníku. Novinkou je však možnosť priplatiť si za obklad dverí z dubového dreva s otvorenými pórmi v kombinácií s hliníkovými detailmi a stredový panel môže byť vo vyhotovení s jaseňovým drevom. Obklad z karbónových vlákien taktiež zostal v ponuke.
Pred vodičom sa nachádzajú plne digitálne budíky s 12.3 palcovou obrazovkou. Ich ovládanie je možné pomocou dotykových ovládačov, ktoré sú zabudované do nového AMG volantu. Na výber sú tri možnosti zobrazenia. A to Classic, Sporty a Supersport. Na displeji infotaimentu je možné zobraziť takzvané AMG menu. Cez toto menu si vie vodič nastaviť zobrazenie rôznych informácií o vozidle. Napríklad teplotu motoru,teplotu oleja v prevodovke, plniaci tlak turbodúchadiel, hodnotu preťaženia, meranie času kola na okruhu a aktuálne využitie krútiaceho momentu. Ďalej sa dá cez toto menu nastaviť hlučnosť výfukového systému, odpruženie, režim prevodovky a benevolentnosť systému ESP.
Vodič si môže vybrať zo šiestich jazdných režimov (Slippery, Comfort, Sport, Sport+, Race a Individual). Novinkou je AMG Dynamics, ktorý podľa zvoleného jazdného režimu automaticky zvolí jeden z režimov v systéme AMG Dynamics (Basic,Advanced, Pro a Master). V jednoduchosti povedané AMG Dynamics inteligentne nastavuje trakčnú kontrolu, odozvu motoru a odpruženie. V jazdnom režime Race zvolí systém AMG Dynamics mód Master, ktorý následne upraví odozvu plynového pedálu tak, aby bola čo najrýchlejšia no taktiež zmení reakcie prevodovky a upraví aj nastavenie zadného elektronicky riadeného samosvorného diferenciálu.
By Samuel Zaťko
Zdroj: Daimler, TopGear