Príchod nového Mercedesu triedy G zatienil príchod ďaľších dvoch noviniek z Affalterbachu. Tentokrát však ide o modely s hybridnou technológiou.
Mercedes-AMG CLS 53 a E 53
Hybridná technológia sa pomaly ale isto dostáva aj do športových modelov značiek a Mercedes je toho príkladom. Na autosalóne v Detroite boli predstavené dva modely s takzvanou mikro-hybridnou technológiou.
Prvými zástupcami hybridnej rodiny AMG sa stali modely CLS 53 a E 53 (coupé, cabrio). O pohon sa stará radový trojlitrový šesťvalec s jedným turbo dúchadlom a s jedným elektrickým kompresorom. Výsledkom je výkon 320 kW (435 koní) a 520 Nm. No pri využití systému EQ Boost bude krátkodobo k dispozícii ďalších 16 kW (21 koní) a 250 Nm. EQ Boost je elektromotor umiestnený medzi spaľovacím motorom a prevodovkou, ktorý taktiež slúži ako alternátor a štartér. Nápomocný je hlavne pri rozjazde kde zvýšením krútiaceho momentu pokryje turbo dieru.
Auto má na palube 48V elektrický systém, ktorý je potrebný pre chod elektromotoru a elektrického kompresoru.
Všetky tri nové varianty majú vo výbave pohon všetkých štyroch kolies 4Matic+, ktorý je schopný poslať 100% krútiaceho momentu na zadnú nápravu.
Verzia E 53 coupé zrýchli z 0-100 km/h za 4,4 sekundy zatiaľ čo verziacabrio spolu s modelom CLS 53 zvládne akceleráciu z 0-100 km/h za 4,5 sekundy. Maximálnu rýchlosť je možné na želanie odblokovať na hodnotu270 km/h.
O sprevodovanie sa stará 9-stupňová automatická prevodovka AMG Speedshift TCT 9G, ktorá dokáže preradiť rýchlostný stupeň za veľmi krátky čas.
Vzduchové odpruženie AMG Ride Control+ zlepšuje jazdný komfort ale ajdynamické schopnosti (redukuje náklony karosérie v zátačkách a pri akcelerácií, decelerácií).
Hlavným poznávacím prvkom modelov 53 AMG sú úplne nové okrúhle koncovky výfukového systému.
Jazdné vlastnosti budete mať pod palcom vďaka prepínaču AMG Dynamic Select, ktorý obsahuje päť režimov (Eco, Comfort, Sport, Sport+ aIndividual). Od zvoleného režimu sa odvíja rýchlosť preraďovania rýchlostných stupňov ale aj odozva na pedál akcelerátora.
Príplatkový Energizing Comfort control je taktiež k ,,mání“ v rámci príplatkovej výbavy. To pre prípad, že by ste si chceli na dlhšej ceste dopriať masáž, vyhrievanie alebo ventilovanie sedadiel.
V interiéry nájdeme množstvo karbónu a kože. Volant je takmer zhodný s volantom S-ka. Reproduktory Burmester určite nesmú chýbať.
By Samuel Zaťko
Zdroj: Daimler