Len pár dní po oficiálnom predstavení novej generácie triedy G nám Mercedes prináša jeho vrcholnú verziu AMG.
Mercedes-AMG G63
Pod prednou kapotou nájdeme známu 4-litrovú V8 dopovanú dvomi turbodúchadlami. Tá produkuje 430 kW (585 koní) a 850 Nm v rozsahu od 2500-3500 otáčok za minútu. Akcelerácia z pokoja na 100 km/h zaberie 4,5 sekundy. Maximálna rychlosť dosahuje 220 km/h respektíve 240 km/h v prípade verzie s AMG Driver’s package.
Dve turbodúchadlá sú umiestnené vo vnútri ,,véčka“ (takzvané horúce V) a disponujú technológiou twin scroll (horúci vzduch prúdiaci smerom do turbodúchadla je rozdelený do dvoch prietokových kanálov) to viedlo k vylepšeniu odozvy turbodúchadiel a taktiež došlo ku zníženiu výfukových emisií.
Pohonný agregát disponuje technológiou AMG cylinder management, ktorá zabezpečuje vypínanie polovice valcov pri splnení určitých podmienok. Dochádza tak k šetreniu pohonných látok.
9-stupňová automatická prevodovka AMG Speedshift TCT 9G dostala v tomto prípade prepracovaný softvér, ktorým sa docielilo skrátenie časupotrebného na preradenie prevodového stupňa. Rýchlosť zmeny prevodového stupňa taktiež závisí aj od zvoleného jazdného režimu. V režime Comfort bude prevodovka udržiavať čo najnižšie otáčky motoru. Naopak v režimoch Sport a Sport plus bude prevodovka držať motor v otáčkach čím sa zlepší dynamika.
Pohon všetkých štyroch kolies 4Matic prerozdeľuje krútiaci moment v pomere 40:60 v prospech zadnej nápravy. Terénne schpnosti potvrdzujeprítomnosť troch uzávierok diferenciálov. Po stlačení tlačidla uzávierky sa uzávierka aktivuje takmer okamžite vďaka použitu elektromechanických diferenciálov. Centrálny displej informuje vodiča aj o tom, ktorú uzávierku v danej chvíli využíva.
AMG Ride Control dáva vodičovi na výber z troch režimov tvrdosti pruženia. A to Comfort, Sport a Sport plus. Zmena režimu upravuje tvrdosť podvozku a v prípade cesty mimo spevnený povrch si dokáže vodičupraviť aj svetlú výšku vozidla na maximálnych 241 milimetrov.
Charakter vozidla pod palcom. To je AMG Dynamic Select, ktorý ponúka vodičovi množstvo režimov pre jazdu na ceste no i mimo nej. K cestným režimom patrí Slippery (sneh, dážď), Comfort, Sport a Sport plus. V prípade off-roadu sú na výber režimy Sand (piesok), Trail (lesná cesta) aRock (skaly, kamene). Vami zvolený režim sa ukáže na centálnom displeji pomocou animácie.
V exteriéry verziu AMG spoznáte vďaka agresívnejšiemu bodykitu. Hlavnou zmenou je však mriežka chladiča Panamericana gril, ktorú môžte poznať z modelu GT R. K dispozícií sú až 22 palcové disky kolies.
Interiér zdobia športovo-luxusné sedadlá a nový AMG Performance volant známy z triedy S AMG, ktorú sme mimochodom testovali aj my takže bež pozrieť náš test.
Štandardom budú analógové budíky no za príplatok bude možné maťplne digitálne ukazatele.
Vyústenie výfukového systému sa nachádza z boku pri zadných dverách.Hlučnosť výfuku je možné ovládať pomocou tlačidla na stredovej konzole alebo sa klapky automaticky prispôsobia zvolenému jazdnému režimu.
Premiéra verzie AMG prebehne 6. marca na autosalóne v Ženeve. Prvé kusy budú doručené v priebehu leta tohto roku.
By Samuel Zaťko
Zdroj: Daimler media, TopGear