Mercedes-AMG GT Coupé – krajšia a praktickejšia 911-ka?
Dnes sme mali v rámci slovenskej premiéry po prvý krát možnosť ohmatať nové stuttgartské kupéčko. Druhá generácia Mercedes-AMG GT Coupé prináša nový sexy dizajn a hlavne je oveľa praktickejšia ako tá predošlá. Prečítajte si najzaujímavejšie zmeny nového GT Coupé a porovnanie s Porsche 911 Turbo.
Bicykel do kufra
GT Coupé narástlo do dĺžky a vďaka tomu pribudla druhá rada sedadiel, ktorá je sklápateľná. Takže máte možnosť odviesť vaše deti alebo aj veľmi útlych dospelých a skôr sa jedná núdzové použitie, keďže si musíte hlavu výrazne sklopiť (vhodné do 150 cm). Je to vynikajúca výhoda, ktorá doteraz chýbala.
Ak sedačky nepotrebujete, tak ich jednoducho sklopíte a vznikne veľký batožinový priestor (675 litrov) do ktorého zmestíte nielen golfové bagy, ale aj bicykel.
Interiér je prebratý z SL63 s rozmernou obrazovkou v strede. Zvonka ma zaujal 3D dizajn zadných svetiel a predná maska vozidla mi pripomína najostrejší Black Series.
➡️ TEST: BMW M8 Competition Cabrio – vrchol luxusu a výkonu
Plnotučný 8-valec je balzam na dušu
Pod kapotou sa ukrýva 4.0 litrové biturbo V8 s pohonom všetkých kolies. Výsledkom je zrýchlenie 3,2 sekundy z 0 na 100 km/h (SL63 zrýchli za 3,6 sekundy) a maximálka je obmedzená na 315 km/h. Úchvatné zrýchlenie, ktoré je možné vďaka AMG Speedshift MCT 9G automatu a vypínateľnému pohonu všetkých kolies 4MATIC+. To znamená, že viete odpojiť prednú nápravu a naplno si užiť drift režim.
Agilnej športovej jazde dopomáha natáčanie zadnej nápravy a vďaka nej je nové GT Coupé vo vyšších rýchlostiach ešte stabilnejšie. Počas premiéry sme naštartovali motor a ostal som príjemne prekvapený. V režime Race s otvorenými klapkami sa z výfukov ozýval typický hrubý zvuk osemvalca s krásnym a hlasným praskaním do výfukov. Video a zvuk GT Coupé nájdete na našom instagrame.
GT Coupé vs. 911 Turbo
Výkon 430 kW/585 k a 800 Nm môžeme priamo porovnať s Porsche 911 Turbo, ktoré má 427 kW/580 k a 750 Nm. Aj keď má 911-ka síce máličko menší výkon aj tak je výrazne rýchlejšia – 2,8 sekundy 0-100 km/h a maximálka na úrovni 320 km/h. Prečo? V prvom rade AMG GT Coupé je väčšie a ťažšie.
Dĺžka/výška/šírka Mercedes-AMG GT Coupé: 4,7/1,3/1,9 a 2 tony
Dĺžka/výška/šírka Porsche 911 Turbo: 4,5/1,3/1,9 a 1,7 tony
Daň za veľký 8-valcový motor je oproti 6-valcovému Porsche 911 Turbo až o 2 litre vyššie kombinovaná spotreba. AMG na úrovni 14,1 litra a Turbo rovných 12 litrov.
Aerodynamika a lift funkcia
Mercedes-AMG GT Coupé popracovalo na aerodynamike a očividne sa inšpirovala od svojho stuttgarstkého suseda. Okrem variabilného zadného spojlera pribudol v prednej časti pod vozidlom vysúvateľný spojler, ktorý GT Coupé doslova pricucne k ceste. Pomáha k lepšiemu obtekaniu vzduchu.
Naopak funkcia lift zdvihne prednú časť vozidla až o 3 cm a zabezpečuje bezpečný prejazd po spomalovačoch. GT Coupé si zapamätá na základe vašej polohy, kde väčšinou využívate funkciu lift a automaticky sa začne zdvíhať.
Špičková úroveň s rozdielnym prístupom
Páči sa mi rivalita v Stuttgarte a snaha Mercedesu vytvoriť priameho konkurenta Porsche 911. Aj keď na papieri sa môžu zdať tieto dva modely veľmi podobné, realita je však iná. Porsche bolo vždy viac zamerané na športovejšiu jazdu, precíznosť, ľahkosť a prepojenie vodiča s autom. Naopak Mercedes ohuruje dunivým 8-valcom uloženým vpredu a praktickosťou vďaka veľkému úložnému priestoru. O to viac som zvedavý na jazdu v novej generácii GT Coupé.
Zdroj: Mercedes Media
2 komentáre
[…] ➡️ NEPREHLIADNITE: Mercedes-AMG GT Coupé – krajšia a praktickejšia 911-ka? […]
[…] ➡️ NEPREHLIADNITE: Mercedes-AMG GT Coupé – krajšia a praktickejšia 911-ka? […]