Mercedes-AMG ONE je číslom 1 na Nürburgring-Nordschleife
Mercedes-AMG ONE sa stal kráľom pretekárskej trate Nürburgring-Nordschleife. Maro Engel aj napriek nie ideálnym podmienkam na trati zlepšil doterajší rekord pre sériovo vyrábané vozidlá so schválením na cestnú premávku o skvelých osem sekúnd. Mercedes-AMG ONE s technológiou Formuly-1, ktorý na 20,832-kilometrovom okruhu dosiahol oficiálne nameraný a notársky overený čas 6:35,183 min, stanovil nový rekord pre sériovo vyrábané vozidlá so schválením na cestnú premávku vozidlá, ako aj v kategórii superšportových vozidiel. Pozrite si video z jazdy na konci článku.
DTM jazdec Maro Engel
„Bol to naozaj nezabudnuteľný zážitok,“ povedal Maro Engel po absolvovaní rekordného kola. „Nečakal som, že za takýchto podmienok na trati dokážeme zajazdiť takýto čas. Na niektorých rozhodujúcich úsekoch trať ešte úplne nevyschla, a preto bola zradná. Bola to teda mimoriadna výzva. Pri predbežných testoch sme sa snažili nájsť optimálnu stratégiu nasadenia. Elektrickú energiu hybridného pohonu som si musel rozdeliť čo najlepšie, podobne ako to robili Lewis Hamilton a George Russell počas svojich pretekárskych víkendov. To vôbec nie je jednoduché, najmä pri takejto dĺžke trate. Okrem toho bolo potrebné optimálne využívať funkciu DRS. Ale aj to je súčasťou skutočného pocitu z Formuly 1. Je veľmi výnimočné, že sa po okruhu môžeme previezť na tomto jedinečnom vozidle.“
Rekordné vozidlo v úplne sériovom stave
Po technickej stránke bolo rekordné vozidlo vybavené všetkým, čo Mercedes-AMG ONE ponúka v sériovej výbave: hypervozidlo prvýkrát na svete prenáša technológiu hybridného pohonu Formuly 1™ z pretekárskej trate na cesty. Hybridný model E PERFORMANCE s jedným spaľovacím motorom a štyrmi elektromotormi dosahuje celkový výkon 782 kW (1 063 k) a maximálnu rýchlosť 352 km/h. Ďalšie technológie motoristického športu siahajú od karbónového monopostu a karbónovej karosérie cez súčinnú jednotku motora a prevodovky a aktívnu aerodynamiku až po podvozok s tlačnými vzperami. Vďaka svojej komplexnej technológii ponúka dvojmiestny Mercedes-AMG ONE v niektorých prípadoch dokonca viac ako pretekárske vozidlo formuly 1™. Je vybavený plnovariabilným pohonom všetkých kolies AMG Performance 4MATIC+ s hybridne poháňanou zadnou nápravou a elektricky poháňanou prednou nápravou s vektorovaním krútiaceho momentu.
Pri rekordnej jazde boli zvolené maximálne hodnoty odklonu v rámci tolerancie stanovenej pre vozidlo v stave dodania z výrobného závodu. Maro Engel zvolil jazdný program „Race Plus“. To znamená aktívnu, maximálnu možnú aerodynamiku, tuhé nastavenie podvozka, zníženie vozidla o 37 mm na prednej náprave a o 30 mm na zadnej náprave, ako aj plný výkon všetkých motorov. Systém znižovania redukcie odporu vzduchu (DRS) aktivuje vodič stlačením tlačidla na volante. V takom prípade sa predné žalúzie na blatníkoch zasúvajú rovnako ako horný aerodynamický prvok dvojstupňového zadného krídla. Ak systém rozpozná spomalenie alebo určitú mieru priečneho zrýchlenia, aerodynamické prvky sa v okamihu vysunú.
➡️ NEPREHLIADNITE: Jazda v zelenom pekle – Nürburgring Nordschleife
Inteligentný štýl jazdenia s cieľom dosiahnuť optimálny manažment energie
Rekordné kolo v hybridnom superšportovom vozidle s technológiou Formuly 1™ si vyžadovalo nielen vodičské zručnosti, ale aj inteligentný štýl jazdy: Maro Engel počas jazdy na 20,8 km dlhom okruhu Nordschleife využíval špeciálny manažment energie. To znamená, že na všetkých úsekoch trate nemohol zrýchliť až na maximálnu možnú rýchlosť, ale musel hospodáriť s energiou. Na tento účel využil štvorstupňové ovládanie toku energie (EFC) modelu AMG ONE a v niektorých prípadoch aplikoval aj trocha skoršie odtiahnutie nohy z akceleračného pedála. V odbornom žargóne sa to označuje ako „lift and coast“.
➡️ NEPREHLIADNITE: Audi RS3 pokorilo rekord na Nordschleife
Jazdec okrem toho využíval aj rekuperáciu energie vo fázach brzdenia, takže vysokovýkonný akumulátor mohol ešte aj na dlhej rovinke Döttinger Höhe ponúknuť dostatok výkonu na dosiahnutie maximálnej rýchlosti 338 km/h. Všetky tieto variácie môže využívať aj každý zákazník s vozidlom AMG ONE. Platí to aj pre úplne sériové pneumatiky MICHELIN Pilot Sport Cup 2 R MO, ktoré boli spolu so spoločnosťou Michelin ako partnerom vo vývoji vyvinuté špeciálne pre model ONE.
Zdroj: tlačová správa Daimler