2021 Mercedes-Benz C-Class dostal techniku vlajkovej lode [čerstvé novinky]
Nový Mercedes-Benz C-Class prináša riadenie zadných kolies, inteligentný infotainment a dojazd v plug-in hybridných verziách až 100 km. Dlhoročných klientov značky zrejme sklame, že C-čko prišlo o hviezdu na kapote, no po novom bude znak hviezdy umiestnený len v strede masky.
Zatiaľ čo v Európe je žiadanejšie kombi, v Číne je skôr žiadaný sedan. Poteší, že tieto karosárske verzie prichádzajú na trh naraz, avšak verzia All- Terrain dorazí neskôr. Zvýšenie svetlej výšky a plastové lemy či kryty sú skôr dizajnovým ako funkčným prvkom. Medzigeneračne však C-éčko narástlo do dĺžky o 65 mm (verzia kombi 49 mm), a do šírky o 10 mm. Rázvor takisto narástol o 25 mm.
Nižšie a svalnatejšie
Kapota sa mierne predĺžila a auto je o čosi nižšie, čo mu dodáva dynamickejší postoj a celkovo sebavedomý vzhľad. Delené zadné svetlomety sú takisto dizajnovo evolučné a podobné väčšiemu bratovi, triedy E. Všetky motory budú elektrifikované 24 voltovou mild-hybridnou zostavou. Plug-in hybrid bude dostupný pri benzínovej verzii 300e a aj pri naftovej verzii 300de. Zarmúti však fakt, že 6-valce už pod kapotou nenájdeme.
➡️ NEPREHLIADNITE: ROZHOVOR: Dame a jeho stádo amerických koní
Natáčanie zadných kolies pomôže manévrovaniu, ale k dispozícii je len za príplatok. Pri parkovaní a stabilite vo vyšších rýchlostiach je to určite veľká pomoc. Benzínové motory budú dostupné v troch verziách a naftové motory v dvoch verziách (vo výkonovom rozmedzí od 125 po 190 kW). Časom pribudnú nové varianty.
V Stuttgarte stavili na technológie
V kabíne je poznať prízomnosť techniky a dizajnu väčších súrodencov. Predchádzajúce kruhové výduchy odišli do zabudnutia a nahradili ich elipsoidné výduchy, ktoré pôsobia futuristickejšie. Dnes už bežnou záležitosťou je klavírny lak a displej spájajúci stredovú konzolu. Hlasová obsluha „Hey Mercedes“ by mala byť inteligentnejšia ako v minulosti. Čerstvou novinkou z vlajkovej lode je virtuálny head-up displej. Nápomocný je najmä pri navigácií, kedy premieta smer jazdy, takže vodič nestratí prehľad o stave vozovky pred ním. Vo verzii kombi vie dokonca parkovať s prívesom.
Interiér pôsobí ešte luxusnejšie a je priestrannejší v oblasti kolien o 22 mm a v oblasti pliec o 23 mm. Veľkosť batožinového priestoru sedanu ostala bez zmeny, mierne si polepšilo kombi a to o 30 litrov na konečných 490 litrov. Oproti vlajkovej lodi počíta trieda C aj s verziami kupé a kabriolet, tie budú k dispozícii až neskôr.
Text: Mikuláš Sakáč
Zdroj: Mercedes-Benz.sk