Mercedes-Benz triedy E – omladená technologická bomba
Už dlhé roky sa trieda E zaraďuje do kategórie najpredávanejších automobilov triedy. Pre udržanie predajných čísel treba vozidlo zdokonaľovať a vylepšovať. Výsledkom tvrdej práce na technológiách je tento skvost.
Prepracovaný zovňajšok
Veľmi agresívny dizajn s tmavými doplnkami v spojení s luxusnou vyššou triedou nadobúdajú dizajn, aký dostalo nové AMG-čko. Prepracovaná predná časť, nový tvar predných Multibeam LED reflektorov či úplne nová zadná časť navnadzujú príjemný look. V zadnej časti dominujú úplne nové svetlá, ktoré odteraz patria do jedinečného poznávacieho znaku novej triedy E. Silueta sa nezmenila, keďže nejde o nový model ale len o facelift.
V plnej sile s verziou 53 AMG
Nový zadný difúzor so štvoricou výfukov dostali čierny kabát. Pod kapotou pracuje elektrifikovaný benzínový šesťvalec s objemom 3 litre, ktorý disponuje výkonom 320 kW / 435 konských síl a 520 Nm krútiaceho momentu. Dopovaný je funkciou EQ Boost, ktorá mu krátkodobo zvýši výkon o 16 kW /22 koní a 250 Nm. Balik AMG Driver’s Package zvyšuje štandardnú maximálnu rýchlosť 250 km/h na 270 km/h. Brzdová sústava je obohatená o vŕtané a odvetrávané kotúče s rozmermi vpredu 370 mm a vzadu 360 mm.
Nový volant s plejádou funkcií
Veľmi moderný až extravagantný volant AMG Performance vytvára bližšie spojenie vodiča. Už dlhé roky sa trieda E zaraďuje do kategórie najpredávanejších automobilov triedy. Tri zaoblené dvojité lúče kombinujú stabilitu a ľahkosť. Na želanie môže byt vyhrievaný. Poťah je buď z kože alebo z kombinácie kože a mikrovlákna. Volant dostal aj kapacitnú funkciu. Ak systém vyhodnotí, že vodič nemá ruku na volante, spustí sa výstraha, ktorá po dlhšej neaktivite vodiča aktivuje brzdový systém. Štýl interiéru ostáva rovnaký, keďže to, čo je dobré netreba meniť. Dvojica 12,3-palcových displejov dostali najnovší systém MBUX, ktorému sa konkuruje len ťažko.
Vyšší level asistenčných systémov
Do príplatkového balíka asistenčných systémov zaraďujeme aktívny asistent sledovania povolených rychlostí, ktorý prispôsobuje rýchlosť podľa mapových podkladov a podľa situácie na vozovke. Systém jazdy v dopravnej zápche sa po zastavení dokáže sám rozbehnúť až do jednej minúty (dnešné autá s týmto systémom sa sami rozbehnú do 5 sekúnd). Aktívny asistent riadenia je schopný pomôcť vodičovi vytvorením záchrannej uličky. Systém, ktorý sleduje mŕtvy uhol pracuje aj pri zastavení, kedy vodič pri vystupovaní dostane avíza v spätnom zrkadle, či vozidlo alebo bicykel prichádza z mŕtveho uhla. Automatické zaparkovanie a vyparkovanie s 360-stupňovou kamerou má na starosti funkcia Parktronic.
Aké motory očakávame?
Ponuku motorov zastupujú benzínové a dieselové agregáty. Výkonovo sa benzínové agregáty pohybujú od 115 kW až po 270 kW. Dieselové motory sa pohybujú od 118 kW až po 243 kW. Portfólio agregátov dopĺňa aj benzínový štvorvalec s integrovaným štartovacím generátorom druhej generácie. Modely s týmto agregátom budú disponovať 48-voltovým elektrickým systémom.
Trieda E príde na náš trh v lete 2020.
Zdroj: www.media.daimler.com