Mercedes-Benz triedy S predstavuje použitú techniku a bezpečnostné prvky
Podľa uniknutých záberov vieme, ako bude nové S-ko vyzerať. Avšak po digitálnej prezentácií nového systému MBUX 2. generácie sme sa dočkali ďalšej prezentácie. Tá je hlavne o bezpečnosti a komforte.
Natáčacia zadná náprava
Natáčanie zadnej nápravy zlepšuje jazdné vlastnosti pri vysokých tempách ako aj manévrovateľnosť v mestských podmienkach. Príplatková natáčacia zadná náprava dokáže pracovať až v uhle 10 stupňov, čím sa priemer otáčania zmenšil až o 2 metre. Trieda S s dlhým rázvorom sa preto dokáže otočiť v priestore menšom ako 11 metrov. Do rýchlosti 60 km/h sa zadná náprava otáča protismerne, nad 60 km/h v smere natočenia predných kolies.
Nový podvozok
E-aktívne ovládanie pohybu karosérie disponuje až 5 viacjadrovými procesormi a viac ako 20 snímačmi. Vďaka stereokamere predvída rôzne jazdné situácie. Riadiace jednotky tisíckrát za sekundu analyzujú jazdné podmienky a prispôsobujú podvozok individuálne na každom kolese. Pri jazde po kľukatých cestách sa podvozok aktívne nakláňa tak, aby čo najviac zlepšil jazdné vlastnosti novej vlajkovej lode.
Zmiernenie následkov bočného nárazu
Systém PRE-SAFE dokáže pri hroziacom bočnom náraze zdvihnúť podvozok tesne pred kolíziou. Pomocou bočných radarov zisťuje a rozpoznáva náraz. Práve vďaka E-aktívnemu ovládaniu pohybu karosérie dokáže pridvihnúť vozidlo až o 80 milimetrov nahor. Následne uvoľní konštrukciu dverí tak, aby prah vo zvýšenej polohe prezval najväčšiu časť kinetickej energie. Tým pádom Mercedes-Benz dokáže zmierniť následky bočnej kolízie.
Airbagy pre zadných pasažierov
Trieda S sa radí ako prvý automobil na svete, ktorý vybavil airbagy do druhého radu sedadiel, aby zmiernili následky čelného nárazu. Medzi ďalší doplnok patrí aj beltbag, teda nafukovací bezpečnostný pás. Tretím doplnkom je stredový airbag, ktorý sa pri prudkom bočnom náraze umiestni medzi vodiča a spolujazdca, čím dokáže znížiť riziko vzájomného kontaktu hlavami. Integrovaný v strede vozidla, konkrétne v operadle sedadla vodiča.
Zdroj: www.media.daimler.sk