Mitsubishi Colt – oplatí sa so spaľovákom alebo hybridom?
Mitsubishi čerpá z aliancie Renault-Nissan-Mitsubishi a prináša nový praktický mestský hatchback Mitsubishi Colt, ktorý v Renaulte poznáme pod označením Clio. V ponuke je momentálne benzínový trojvalec v dvoch výkonnostných variantoch kombinovaný výhradne s manuálnou prevodovkou alebo hybridný štvorvalec s automatickou prevodovkou. Keďže sme len nedávno testovali nový Colt v hybridnej verzii (čítajte viac tu), naskytla sa príležitosť priamo porovnať ich pohony. Ktorý je pre vás vhodnejší?
Ideálne vozidlo do mesta?
Mitsubishi Colt je vďaka svojej veľkosti ideálnym vozidlom do mesta. Nie je príliš veľké, ale zároveň ani malé, aby zvládlo odviesť okrem vodiča až 4 pasažierov. Nedávno nás testovaný Colt hybrid príjemne prekvapil hlavne v meste počas rannej špičky, kedy sa spotreba držala okolo 5 litrov. Kombinácia nízkej spotreby a automatickej prevodovky je veľmi presvedčivá a o to viac som bol zvedavý, aký bude Colt 1.0 MPI-T s trojvalcom bez elektrifikácie a s manuálom.
Trojvalec odporúčam zakúpiť iba vo vyššej výkonnostej verzii s 91 koňmi a prepĺňovaním, ktorá sa viaže na 6-st. manuál, hlavne ak plánujete jazdiť aj mimo mesta. Variant s 91 koňmi sa už vo vyšších rýchlostiach trochu trápi a slabší variant so 65 koňmi a iba 5-st. prevodovkou by bol nedostačujúci. Výhodou oturbeného tvojvalca Colt 1.0 MPI-T oproti hybridu je o 5,5 tisíc nižšia obstarávacia cena a väčší batožinový priestor o 90 litrov (hybrid ma menší kufor kvôli batérii). Chod motora je príjemný a ťah cítiť v celom spektre otáčok. Manuálne radenie ide ľahko a presne a pri rozjazdoch v kopci alebo na semafóroch netreba držať brzdu vďaka funkcii Hold assist.
Ideálnym variantom sa stáva hybridný variant aj napriek vyššiemu cenovému rozdielu o 5,5 tisíc € a to najmä kvôli možnosti automatickej prevodovky. Predsa nechcete v meste v zápche permanentne vytláčať spojku a aj mimo mesta na diaľnici nepocítite výkonnostný deficit. Pri naloženom aute klasický trojvalec nevládal a celkovo sa spotreba pohybovala o 1 liter navyše oproti hybridu. Okrem toho má hybrid slušný kombinovaný výkon na úrovni 143 koní.
➡️ NEPREHLIADNITE: Kompletná recenzia nového modelu Mitsubishi Colt
Špecifické poznatky oproti konkurencii
Keďže sme sa do detailu venovali kompletnej recenzii Coltu, tak uvediem niekoľko špecifík, ktoré má oproti ostatným vozidlám iných značiek zaujali. Hneď zvonka zaujme dravý pohľad zpredu, vďaka množstvu LED-iek umiestnených až po koniec predného nárazníka. Tento výrazný svetelný podpis zaručuje rešpekt a voľný priechod v ľavom pruhu.
Pochváliť musím kožený volant, prostredníctvom ktorého cítiť prémiu. O komfort aj na dlhších cestách sa starajú textilné sedačky s dobrým bočným vedením a opierka v stredovom tunely. Má nastaviteľnú dĺžku a umožňuje si pohodlne umiestniť ruku, čo nie je ešte stále samozrejmosťou u iných značkách v tomto segmente. Pohodlné sedadlá so zaujímavým vzorom kombinujú rôzne materiály ako látku a koženku. Jazdu v aute mi spríjemňoval prémiový Bose audio systém s priestorovým zvukom, ktorý hrá čisto a v batožinovom priestore má umiestnený subwoofer. Okrem toho je možné si prepojiť váš smartfón pomocou Apple CarPlay s infotainmentom už bez pomoci káblu a tak máte vaše obľúbené aplikácie ihneď po ruke.
Priestor na zlepšenie vidím pri cúvacej kamere, ktorá by si zaslúžila vyššie rozlíšenie. Svoj účel plní, no na dnešné pomery bola kvalita zobrazenia iba dostatočná. Tretím poznatkom je funkcia udržiavania v pruhov, ktorá funguje iba základným spôsobom. Neudržiava vás v strede pruhu, ale skôr vás koriguje predtým, ako vychádzate z pruhu.
Záver
Mitsubishi Colt je praktické a cenovo dostupné vozidlo s modernými technológiami. Odporúčam vybrať si hybridný variant kvôli automatickej prevodovke, aby ste sa mohli po meste pohybovať vo vyššom komforte bez vytláčania spojky. A taktiež kvôli vyššiemu výkonu pri jazde na diaľnici, kedy je trojvalec už jednoducho nedostatočný, predovšetkým pri plnej posádke alebo batožine.
Technická špecifikácia
Mitsubishi Colt Hybrid | Mitsubishi Colt 1.0 MPI-T | Honda Jazz | |
Motor/palivo | 1,6 / benzín | 1,0 / benzín | 1,5 i-MMD /benzín |
Zdvihový objem (m3)/počet valcov | 1598 / 4 | 999/3 | 1498/4 |
Výkon spaľovacieho motora (kW/k) | 69 / 94 | 67 / 91 | 79 / 107 |
Systémový výkon (kW/k) | 105 / 143 | – | 90 / 122 |
Prevodovka | Multimódová | manuálna | e-CVT |
Spotreba výrobca/test (WLTP) | 4,3 / 5,5 | 5,2 / 6,3 | 4,6 / 4,8 |
Prevádzková hmotnosť (kg) | 1 313 | 1 172 | 1 302 |
Objem batožinového priestoru (L) | 301 | 391 | 304 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 180 | 174 | 175 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 9,3 | 12,2 | 9,6 |
Cena verzie od (€) | 23 200 | 17 200 | 24 990 |
Foto: Ivan Rovňák