Nová Audi A6 predstavuje už ôsmu generáciu úspešného sedanu od Audi. Ani tento model od Audi sa nevyhol masívnej digitalizácii a interiér je zhodný s tým v novej Audi A7 či A8.
Nová generácia Audi A6
Na prvý pohľad je jasné, že nová A6 je z rodiny Audi. Dlhá kapota, veľký rozchod kolies, krátke previsy, agresívna predná časť vozidla s veľkou maskou chladiča, ostrými hranami a výraznými dizajnovými líniami sú pre nové modely Audi typické. Celé auto narástlo oproti predchádzajúcej generácii vo všetkých smeroch o niekoľko pár milimetrov.
Nová karoséria Audi A6 prichádza s koeficientom odporu vzduchu len 0,24. Spolu s prepracovanou aeroakustikouposkytuje pasažierom tichú jazdu. K pohodlnej jazde prispieva ajnové odpruženie. Z veľkej časti je vyrobené z hliníku čím poskytuje ľahšiu konštrukciu. Vďaka inováciám v odpružení bude jazda pohodlnejšia aj na 21 palcových diskoch.
Nechýba ani riadenie všetkých štyroch kolies, ktoré natáča zadné kolesá pri mestskej rýchlosti opačne ako predné kolesá a na diaľnici a pri rýchlej jazde súbežne s prednými kolesami, pre zvýšenú stabilitu.
Inetriér novej Audi je ako z budúcnosti, rovnako ako u modelov A7 a A8. Tri dotykové obrazovky slúžia na ovládanie komfortných funkcií a celého MMI systému od Audi. Prispôsobiteľný 12,3 palcový Virtual Cockpit zobrazuje vodičovi informácie o stave vozidla, rýchlosti a ďalšie informácie, ktoré si vodič zvolí, napríklad navigáciu.
Ďalšia, 10,1 palcová obrazovka v strede palubnej dosky slúži na ovládanie rôznych funkcií a aplikácií vozidla. Pod ňou je najmenšia, 8,6 palcová obrazovka, ktorej primárnou úlohou je ovládanie klimatizácie vzduchu či sedadiel. Sekundárne sa dokáže prispôsobiť a zmeniť sa na plochu na písanie pri zadávaní destinácie.
Podobne ako pri A7, aj motory pre A6 sú všetky čiastočne elektrifikované. Prichádzajú s takzvanou Mild-hybrid technológiou. Alternátor spolupracuje s elektrickým systémom vozidla a dokáže na malú chvíľu spaľovací motor vypnúť, napríklad pri kľudnej jazde na diaľnici. Funkcia Štart&Stopfunguje prediktívne. Keď auto zaregistruje, že spomaľujete a blížite sa ku križovatke, motor vypne už počas brzdenia, nie až po zastavení ako doteraz. Táto technológia dokáže ušetriť 0,7 litra paliva na 100 kilometrov.
Čo sa týka motorov, novinka spočiatku prichádza na trh s dvomi motormi – jedným benzínovým a jedným naftovým. Benzínový3.0 TFSI s výkonom 250 kW (340 koní) a 500 Nm točivého momentu dokáže zrýchliť tento sedan na 100 km/h za 5,1 sekundy. Maximálnu rýchlosť má elektronicky obmedzenú na 250 km/h a spotrebuje 6,7 až 7,1 litra na 100 kilometrov. Dieselový motor 3,0 TDI má výkon 210 kW (286 koní) a podobné jazdné vlastnosti ako benzínový motor, avšak kombinovanú spotrebu len5,5 až 5,8 l / 100 km.
Novinka sa dostane na nemecký trh už v júni tohto roku.
By Dávid Žuffa
Zdroj: Audi
1 Response
[…] výber na nominovanie medzi sedmičku najlepších tvorili aj autá ako Audi A6, Audi A7, Audi Q8, BMW X4, BMW X5, Mercedes-Benz G-class, Mercedes-Benz CLS, Mercedes-Benz GLE, […]