Nová KIA EV6 GT-line – zmeny v dizajne aj technike
Nová KIA EV6 po facelifte prináša významné novinky v oblasti pohonu, modernizovaný dizajn a konečne aj bezdrôtový Apple CarPlay.
Nový pohon
Kapacita batérie narástla zo 77,4 kWh na 84 kWh a zvýšil sa aj maximálny nabíjací výkon – z pôvodných 240 kW na 258 kW. Nami testovaný variant disponuje pohonom oboch náprav a výkonom 239 kW (325 koní), pričom ponúka maximálny kombinovaný dojazd 522 km.
Nabitie batérie z 10 na 80 % je možné len za 18 minút, čo je aj v dnešnej dobe stále veľmi pôsobivý čas a zároveň podčiarkuje technologickú vyspelosť značky. Predpokladom je, samozrejme, predhriata batéria alebo priaznivé, teplejšie počasie. Modernizovaná EV6-tka ponúka aj manuálny predohrev batérie, vďaka ktorému si ju viete pripraviť na ideálne podmienky pre maximálny nabíjací výkon.
Na diaľnici som dosiahol spotrebu približne 26 kWh na 100 km, čo zodpovedá dojazdu okolo 320 km. Na okresných cestách bola spotreba výrazne nižšia – len 17 kWh na 100 km, čo znamená dojazd až 490 km. Podľa metodiky WLTP má vozidlo kombinovanú spotrebu 17,7 kWh na 100 km a maximálny dojazd 522 km.
Jazda
Jazdné dojmy z KIA EV6 GT-line hodnotím veľmi pozitívne. Automobil si zachoval vysoký komfort jazdy a zároveň si poradí aj s dynamickejším štýlom jazdy. Hoci je v zákrutách a pri brzdení cítiť hmotnosť vozidla, nevnímam to ako negatívum – verzia GT-line sa totiž ani nesnaží byť plnohodnotným športovým autom. Na to slúži ostrá verzia EV6 GT s výkonom 650 koní a technikou z modelu Hyundai IONIQ 5 N.
Veľmi oceňujem pohon všetkých štyroch kolies, ktorý reaguje promptne a je nastavený tak, aby vozidlo pôsobilo neutrálne aj pri rýchlejšom prejazde zákrutami. Čo mi však pri EV6 stále nesedí, je vyšší posed za volantom – pred kúpou by som rozhodne odporúčal, aby si človek overil, či mu to vyhovuje.
Najvýraznejšou zmenou po facelifte je nová mapa akcelerátora. Nástup výkonu je citeľne plynulejší, čo určite ocení celá posádka, a zároveň to zlepšuje trakciu. Predfaceliftová verzia mala agresívnejšiu odozvu na plyn, čo umožňovalo aj ľahký pretáčavý šmyk. Mne ako športovejšiemu vodičovi ten ostrý nástup vyhovoval, no myslím si, že pre väčšinu ľudí bude súčasné nastavenie príjemnejšie – auto nereaguje tak prudko, jazda je hladšia a pohodlnejšia.
Jemné úpravy dizajnu
Modernizovaná Kia EV6 prichádza s vylepšeným vzhľadom, ktorý ešte viac zdôrazňuje jej dynamický a futuristický štýl. Predná časť auta pôsobí agresívnejšie najmä vďaka novým LED svetlometom s charakteristickým svetelným podpisom v tvare písmena „C“. Bočný pohľad si zachováva plynulé línie pôvodnej verzie, no pribudli nové disky kolies vo veľkostiach 19 a 20 palcov, ktoré zvýrazňujú športový nádych vozidla. Zmeny sa dotkli aj zadnej časti, kde vyniká upravený svetelný pás – je nápadnejší a pôsobí sofistikovanejšie. Celkový dojem z faceliftu nie je o drastických zmenách, ale o premyslenej evolúcii, ktorá posúva dizajn modelu o úroveň vyššie.
Nový interiér?
Na prvý pohľad sa môže zdať, že interiér sa príliš nezmenil, no pri bližšom preskúmaní objavíte viacero noviniek. Jednou z prvých vecí, ktoré si všimnete, je nový dizajn volantu. Športovejší trojramenný volant vo výbave GT-Line pôsobí modernejšie, koža je príjemná na dotyk a dobre sadne do ruky.
Dve 12,3-palcové obrazovky ostávajú rovnaké ako pred faceliftom, no prešli aktualizáciou – majú nové grafické rozhranie a vylepšený softvér. Oceňujem najmä bezdrôtové pripojenie Apple CarPlay a vylepšené plánovanie trasy s ohľadom na dostupné nabíjacie stanice a prepočet dojazdu, čo je veľkým prínosom pri dlhších cestách. Zmienil by som aj panel klimatizácie, ktorý kombinuje otočné ovládače s dotykovými prvkami. Hoci sa dotykovým riešeniam už celkom nevyhneme, poteší zachovanie klasických otočných voličov, ktoré je možné prepínať medzi ovládaním klimatizácie a infotainment skratkami.
Jedna z častých výčitiek predchádzajúcej verzie sa týkala prílišného množstva lesklého čierneho plastu. Tentoraz však Kia použila matné povrchy – napríklad na stredovej konzole, ovládačoch vyhrievania a ventilácie sedadiel či kľučkách dverí. Vďaka tomu je interiér menej náchylný na odtlačky prstov, škrabance aj usádzanie prachu. Pochváliť musím aj dodatočné výduchy klimatizácie v B-stĺpikoch pre zadných pasažierov, ktoré poznáme z vyššej triedy vozidiel. V konečnom dôsledku si však EV6 zachováva svoje hlavné prednosti – ponúka priestranný interiér aj v druhom rade sedadiel, kvalitné spracovanie a komfortné prvky, ktoré zvyšujú celkový dojem z jazdy.
Digitálny kľúč a čítačka odtlačkov prstov
Modernizovaná Kia EV6 prináša dve atraktívne technologické vylepšenia – možnosť digitálneho odomykania a spúšťania vozidla cez smartfón a integrovanú čítačku odtlačkov prstov. Pomocou aplikácií ako Apple Wallet, Google Wallet či Samsung Wallet môžete auto pohodlne ovládať bez fyzického kľúča, a navyše je možné prístup zdieľať s inými osobami. Vozidlo sa pritom automaticky odomkne, keď sa k nemu priblížite.
Ďalšou inováciou je čítačka odtlačkov, ktorá umožňuje vodičovi aktivovať jeho osobný profil – od nastavení sedadiel až po preferovaný režim jazdy. Obe technológie prinášajú väčšie pohodlie, bezpečnosť a celkovo inteligentnejší zážitok z každodenného používania.
Záver
Som rád, že KIA patrí medzi značky, ktoré skutočne načúvajú svojim zákazníkom. Neprináša len povrchové úpravy, ale aj praktické vylepšenia, ktoré zlepšujú každodenné používanie auta. Prítomnosť 800V architektúry, ktorá nie je samozrejmosťou ani pri prémiových značkách, je veľkým plusom. Celkový dojem z vozidla hodnotím veľmi pozitívne – aj keď treba dodať, že KIA si za tieto inovácie vie aj primerane zapýtať.
Technická špecifikácia
Kia EV6 GT-line | Audi Q4 e-tron 55 quattro | Volkswagen ID.7 GTX | |
Motor/pohon | elektromotor/4×4 | elektromotor/ 4×4 | elektromotor/4×4 |
Nabíjanie 10-80 % (min) | 18 | 28 | 26 |
Max. prijateľný výkon nabíjania (kW) | 258 | 175 | 200 |
Kombinovaný dojazd výrobca/test | 522 / 400 | 517/- | 589-595/- |
Výkon motora (kW/k) | 239/ 325 | 250 / 340 | 250 / 340 |
Veľkosť akumulátora (brutto/netto v kWh) | 84 | 82/77 | 91/86 |
Spotreba výrobca/test (WLTP) | 17,7 / 20 | 16,9-22,2/- | 16,4/- |
Prevádzková hmotnosť (kg) | 2 075 – 2165 | 2 235 | 2 340 |
Objem batožinového priestoru (vpredu a vzadu v l) | 20/480 | -/520 | -/532 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 188 | 180 | 180 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 5,3 | 6,2 | 5,4 |
Cena modelu od / cena verzie od (€) | 51 690 / 64 590 | 50 900/66 820 | 51 190 / 65 490 |