Nové BMW M3 a M4 predstavené aj v Competition verzii
Nová generácia M3 a M4 prichádza so zväčšenými ľadvinkami, výkonom 510 koní (verzia Competition), novými škrupinovými sedadlami z karbónu a pohonom všetkých kolies M xDrive.
Nový dizajn #makegreengreatagain
Najdiskutovanejšou zmenou je práve predná maska so zväčšenými ľadvinkami, ktorá sa stáva charakteristickou črtou práve pre M-modely. Po novom zdieľajú M3 a M4 veľmi podobný dizajn prednej časti vozidla. Zmenou prešiel aj tvar prednej kapoty ako aj bočné rozšírené prahy. M3 ako aj M4 dostali strechu z plastu zosilneného uhlíkovými vláknami CFRP (voliteľná výbava). V zadnej časti vozidla si môžte všimnúť väčšie koncovky výfukového potrubia s priemerom 100 mm a výraznejší difúzor. Nové sú aj farby karosérie ako nemetalická žltá Sao Paolo Yellow, metalická červená Toronto Red a zelená metalíza Isle of Man Green.
Interiér zdobia nové škrupinové sedadlá M Carbon s integrovanými opierkami hlavy s možnosťou použitia viacbodových pásov. Špecifickým prvkom M3 a M4 je upravený BMW Live Cockpit Professional s M-špecifickým obsahom a zobrazením. Pribudlo aj M-tlačidlo v stredovom paneli pomocou ktorého nastavíte režimy ROAD, SPORT a TRACK.
Biturbo-šesťvalec s výkonom 480 alebo 510 koní
Benzínový radový 6-valec produkuje 353 kW (480 k) a krútiaci moment 550 Nm je dostupný v širokom rozpätí 2 650 – 6 130 otáčiek. Výkon je prenášaný na zadnú nápravu. Dobrou správou pre puristov je možnosť manuálnej 6-stupňovej prevodovky s funkciou automatického medziplynu. V prípade verzie Competition výkon dosahuje 375 kW (510 k) a 650 Nm. Dostupný bude aj pohon všetkých kolies M xDrive a motor pracuje s 8-stupňovou automatickou prevodovkou M Steptronic so softvérom Drivelogic.
M3 a M4 zrýchlia z 0 na 100 km/h za 4,2 sekundy a verzia Competition iba za 3,9 sekundy. Zlepšenie je teda len minimálne. M340i xDrive, ktoré sme nedávno testovali zrýchli za 4,4 sekundy. Z 0 na 200 km/h zrýchli za 13,7 sekundy a Competition za 12,5 sekundy.
Radosť jazdy aj v zime s M xDrive
Po prvý raz v historií dostane M3 pohon všetkých kolies. Nie však hociaký. V režime 4WD Sport posiela M xDrive viac výkonu na zadnú nápravu a dokonca po vypnutí DSC viete zvoliť režim 2WD, kedy výkon je posielaný výlučne iba na zadnú nápravu. Na toto sme vždy čakali.
Track Day – M Drive Professional
Príplatkový M Drive Professional je novinkou a jeho cieľom je zlepšiť jazdu na okruhu. Obsahuje 10-stupňové nastavenie trakčnej kontroly, M Drift Analyser a taktiež obsahuje M Lap Timer, ktorý zbiera rozličné informácie počas jazdy na okruhu. V modeloch Competition sa nachádza dodatočný chladič oleja a oddelený chladič oleja prevodovky.
Adaptívny M podvozok s elektronicky ovládanými tlmičmi je súčasťou sériovej výbavy
Okrem toho budú dostupné dva rôzne druhy reakcií na brzdový pedál, a to vďaka novému M integrovaného brzdového systému. Nová generácia M3 a M4 je skutočne univerzálny stroj či ako daily alebo track tool.
Doplnky M Performance sú dostupné od začiatku predaja M3 a M4
Medzi ne patria titánový tlmič výfukového systému (-5 kg) so štyrmi koncovkami, znížený športový podvozok, M brzdové obloženie, nespočetné množstvo karbónových doplnkov, kované disky v zlato-bronzovej matnej farby Gold Bronze alebo volant v alcantare.
Zdroj: BMW Press Club