BMW predstavilo úplne nový model BMW X1 a prvý elektrický model BMW iX1
Vo svojej tretej generácii sa nový model BMW X1 môže pochváliť výraznejším dizajnom, vynikajúcim vnútorným priestorom, pokročilou digitalizáciou a prvýkrát aj plne elektrickým pohonom.
Dostupné motorizácie
Pri uvedení na trh v októbri 2022 bude spočiatku na výber spomedzi dvojice benzínových a dvoch naftových motorov. Tie budú štandardne prepojené so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou Steptronic a ich výkon sa v závislosti od modelu dostane na vozovku buď prostredníctvom predných kolies, alebo inteligentného systému pohonu všetkých kolies BMW xDrive.
➡️ NEPREHLIADNITE: Nové BMW M4 CSL 2022 – znovuzrodenie legendy
Po tomto štartovacom kvartete bude bezprostredne nasledovať plne elektrický model BMW iX1 xDrive30, ako aj dvojica plug-in hybridných modelov a ďalšími dvoma konvenčne poháňanými verziami so 48 V mild hybridnou technológiou. Nový model BMW X1 sa bude vyrábať v závode spoločnosti BMW Group v Regensburgu, kde prvý raz budú schádzať z jednej montážnej linky modely so spaľovacími motormi, s plug-in hybridnými systémami pohonu ako aj s plne elektrickým pohonom.
Plne elektrické BMW iX1 xDrive30
Model BMW iX1 xDrive30 má poho všetkých kolies maximálny dojazd by mal presahovať 400 km. Dve vysoko integrované pohonné jednotky na prednej a zadnej náprave poskytujú kombinovaný výkon 230 kW (313 k) (vrátane dočasného zvýšenia výkonu) a celkový krútiaci moment 494 Nm. Model BMW iX1 xDrive30 zvládne šprint z 0 na 100 km/h za 5,7 sekundy.
Charakteristické črty modelov X
Kolmejšia predná časť dodáva novému modelu BMW X1 oveľa intenzívnejšie vizuálne pôsobenie so štíhlymi LED svetlometmi, s veľkými, takmer štvorcovými obličkami mriežky chladiča BMW, s líniami v tvare X vystupujúcimi do strán a pútavými chrómovými lištami v spodnej časti otvorov na nasávanie vzduchu.
Charakteristickými znakmi dynamicky natiahnutej siluety nového modelu sú výrazne tvarované plochy a dlhá línia strechy. Pri pohľade zozadu vytvárajú typický vzhľad vozidiel z kategórie SAV prvky ako úzke okno dverí batožinového priestoru, horizontálne línie, výrazné LED svetlá a rozšírené blatníky.
Nový interiér
Kľúčovými prvkami prepracovanej kabíny sú štíhly prístrojový panel, zakrivený displej BMW Curved Display, vznášajúca sa lakťová opierka s integrovaným ovládacím panelom a priehradka na mobilný telefón s nepriamym osvetlením v prednej časti stredovej konzoly.
Novo vyvinuté sedadlá sú k dispozícii s možnosťou perforovaného poťahu Sensatec a koženého čalúnenia Vernasca. V zozname doplnkov sa nachádzajú aj športové sedadlá, elektrické nastavovanie sedadiel s pamäťovou funkciou a bedrová opierka vrátane masážnej funkcie. Zlepšenia sa dotkli aj akustického komfortu či ochrany cestujúcich. Integrovaný koncept pasívnej bezpečnosti teraz zahŕňa aj nový stredový airbag medzi prednými sedadlami.
Nový modelový rad BMW X1 dopraje svojim pasažierom aj zážitok z vozidla prostredníctvom multisenzorického systému BMW iDrive najnovšej generácie v podobe štandardne montovaného systému BMW Live Cockpit Plus. Využíva operačný systém BMW Operating System 8 a obsahuje aj zakrivený displej BMW Curved Display s najmodernejšou grafikou a štruktúrou menu spolu s inteligentným osobným asistentom BMW Intelligent Personal Assistant, ktorý po novom získal ďalšie schopnosti.
Plne digitálne zoskupenie obrazoviek tvorí 10,25-palcový informačný displej prístrojovej dosky a stredový ovládací displej s uhlopriečkou 10,7 palca. Nový systém BMW iDrive sa cielene zameriava na poskytovanie intuitívneho dotykového a hlasového ovládania. Široká digitalizácia interiéru umožňuje výrazne znížiť počet fyzických tlačidiel, ovládačov a spínačov potrebných na obsluhu.
Zdroj: BMW Press Club