Nové Porsche Cayenne GTS s 8-valcom biturbo
Porsche rozširuje svoj modelový rad Cayenne, ktorý bol v roku 2023 komplexne prepracovaný, o nové, obzvlášť dynamické modely GTS. SUV a kupé kombinujú výkonný motor V8 twin-turbo s výkonom 368 kW (500 k) a rovnako výkonné podvozkové systémy s každodennou praktickosťou, výraznými dizajnovými prvkami a rozšírenou štandardnou výbavou.
Skratka GTS u Porsche znamená Gran Turismo Sport – v praxi to znamená extra dávku dynamiky a zároveň schopnosti jazdy na dlhé vzdialenosti. V jadre je Cayenne ako vysoko výkonný športový automobil, tak terénne SUV. Pri modeloch GTS sa však táto rovnováha tradične posunula smerom k lepším jazdným vlastnostiam. S výkonným systémom pohonu, precíznym vyladením a exkluzívnym dizajnom zostáva nové Porsche Cayenne GTS verný tomuto princípu a zároveň sa hodí na každodenné použitie.
Technológia podvozku z Cayenne Turbo GT
Podvozok je precízne vyladený špecificky pre GTS a svetlá výška je o 10 milimetrov nižšia. Keď sa na vec pozrieme trochu hlbšie, vozidlo je teraz štandardne vybavené adaptívnym vzduchovým odpružením, vrátane Porsche Active Suspension Management (PASM) a Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus). Všetky komponenty podvozku a riadiace systémy, ako je Porsche Traction Management (PTM) a voliteľný Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), sú špeciálne navrhnuté pre optimálny výkon na ceste.
Technológia dvojventilových tlmičov GTS ponúka pôsobivú odozvu a dvojkomorové vzduchové odpruženie dodáva vozidlu vysoko dynamickú tuhosť a súčasne zaisťuje pohodlie vodiča. Uloženie prednej nápravy modelov Cayenne GTS pochádza z Cayenne Turbo GT (neponúka sa v Európe). V porovnaní s ostatnými modelmi Cayenne zvyšuje negatívny odklon kolies o 0,58 stupňa. Výsledkom je pozoruhodne agilný prejazd zákrutou a výnimočná dynamika a ovládateľnosť.
Porsche Cayenne GTS motorom V8 biturbo
Okrem precízne odladeného podvozku je ďalším dôležitým prvkom Cayenne GTS charizmatický osemvalec. 4,0-litrový twin-turbo V8, vyvinutý spoločnosťou Porsche a vyrábaný v Zuffenhausene, prešiel rozsiahlou technickou revíziou. To viedlo k zvýšeniu účinnosti a výraznému zvýšeniu výkonu: motor teraz produkuje výkon 368 kW (500 k), čo je nárast o 30 kW (40 k) v porovnaní s predchádzajúcim modelom. Maximálny krútiaci moment je teraz 660 Nm, čo je nárast o 40 Nm. Prepracovaná osemstupňová prevodovka Tiptronic S znateľne zlepšuje jazdný výkon vďaka kratšej dobe odozvy a radeniu v režimoch Sport a Sport Plus.
V celku tieto vlastnosti dodávajú športovému SUV skutočne pozoruhodný výkon. Nový Cayenne GTS zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,4 sekundy. Maximálna rýchlosť je 275 km/h. Ďalšou technickou inováciou je, že rozvodovka pre Porsche Traction Management (PTM) s pohonom všetkých kolies je vybavená nezávislým okruhom vodného chladenia. Táto technológia je tiež prevzatá z vysoko výkonného modelu Turbo GT.
➡️ NEPREHLIADNITE: Nový Macan Turbo – prvé plne elektrické SUV od Porsche
Exkluzívny dizajn a výbava v štýle GTS
Všetky modely GTS od Porsche sú rozpoznateľné vďaka ich jedinečnému športovému dizajnu. Pri Cayenne GTS to zahŕňa čierne nápisy „GTS“ na bokoch a zadnej časti vozidla, špeciálnu prednú časť s väčšími otvormi pre prívod chladiaceho vzduchu, tmavo tónované svetlomety a zadné svetlá a červené brzdové strmene. Dodržanie tejto DNA klasického dizajnu dáva vozidlu okamžite rozpoznateľný vzhľad Porsche, ale s niekoľkými inováciami.
Bodykit karosérie, ako sú bočné prahy, predné dekory, lišty bočných okien a nástavce podbehov kolies, ktoré sú súčasťou štandardného paketu Sport Design, sú teraz dodávané v lesklej čiernej farbe. Pri predchádzajúcich modeloch GTS boli niektoré z týchto dielov karosérie vo farbe karosérie.
Naproti tomu koncovky športového výfukového systému, ktoré boli predtým v čiernej farbe, sú teraz vyvedené v tmavo bronzovom tóne. Pre ďalšie vylepšenie dizajnového portfólia modelov Porsche GTS sú tu nasadené 21-palcové kolesá v dizajne RS Spyder, ktoré sú v antracitovej šedej farbe.
Interiér
Interiér Cayenne GTS je štandardne vybavený vyhrievaným športovým volantom GT. Kvalitný materiál Race-Tex nájdete aj po celom vozidle. Látka pripomínajúca semiš pokrýva stropnicu, lakťové opierky a výplne dverí a tiež stredové panely športových sedadiel nastaviteľných v ôsmich smeroch. Ich bočnice boli ďalej zvýšené, aby ponúkali ešte lepšiu oporu v zákrutách. Porsche ponúka aj dva alternatívne pakety interiéru vo farbách Carmine Red alebo Slate Grey Neo (nedostupné od začiatku výroby a špecifické pre GTS).
Nový kokpit Driver Experience s ambientným osvetlením a surround zvukom
Nové modely GTS ťažia z nedávnej komplexnej aktualizácie Cayenne, ktorá zahŕňa nové Porsche Driver Experience so zakriveným digitálnym prístrojovým štítom v štandardnej výbave a voliteľným displejom pre spolujazdcov. Okrem paketu Sport Design, tmavo tónovaných HD Matrix LED svetlometov a vzduchového odpruženia je model vybavený aj systémom priestorového zvuku Bose® a ambientným osvetlením.
Cayenne GTS Coupé tiež štandardne obsahuje pevnú panoramatickú sklenenú strechu a tiež adaptívny výsuvný zadný spojler. Dynamický dojem z kupé je možné na prianie ešte umocniť športovým výfukovým systémom s centrálne umiestnenými koncovkami v tmavom bronze. To je k dispozícii ako súčasť troch rôznych ľahkých športových paketov. Patrí medzi ne aj ľahká strecha a karbónový zadný difúzor a tiež obmedzené izolácie. V závislosti od výbavy môžu pakety Lightweight znížiť hmotnosť vozidla až o 25 kilogramov.
Oba modely je teraz možné objednať. Dodávky v Európe začnú v lete 2024.
Zdroj: Porsche Newsroom