Nové Porsche Taycan GTS [2024]
Na začiatku roku 2024 prešlo Porsche Taycan výraznou modernizáciou – získal ostrejší dizajn, vyšší výkon, dlhší dojazd a rýchlejšie nabíjanie. Nový model Porsche Taycan GTS s maximálnym výkonom 515 kW pri využití funkcie Launch Control je táto špecifikácia najsilnejším Taycanom pod verziami Turbo. Nový Taycan GTS je k dispozícii ako športový sedan aj ako Sport Turismo. Okrem toho je základný športový sedan po prvýkrát k dispozícii aj s pohonom všetkých kolies.
Pohonné ústrojenstvo s novým motorom na zadnej náprave ponúka u všetkých modelov až o 80 kW vyšší výkon ako jeho predchodca. Má vylepšený pulzný menič s optimalizovaným softvérom, výkonnejšie batérie, prepracovaný tepelný manažment, s novou generáciou tepelného čerpadla a upravenou stratégiou rekuperácie a pohonu všetkých kolies. Na 800-voltových nabíjacích staniciach s jednosmerným prúdom je napríklad možné nabíjať výkonom až 320 kW. Maximálna rekuperačná kapacita pri spomaľovaní z vysokých rýchlostí sa zvýšila až na 400 kW.
Nová edícia Porsche Taycan GTS: športový univerzál
GTS je skratka pre Gran Turismo Sport. Už od modelu Porsche 904 Carrera GTS z roku 1963 majú tieto tri písmená pre fanúšikov značky Porsche špeciálny význam. Teraz je táto legendárna kombinácia písmen dostupná aj v modelovej rade Taycan. Presnejšie povedané, vo dvoch verziách: nový Taycan GTS je k dispozícii ako športový sedan aj ako Sport Turismo.
Taycan GTS ako športové vozidlo s všestrannými schopnosťami zaujme výkonom až 515 kW (pri použití systému Launch Control), čo je o 75 kW viac ako u jeho predchodcu. Nová funkcia push-to-pass, ktorá je súčasťou štandardného paketu Sport Chrono, umožňuje po stlačení tlačidla získať navyše až 70 kW na dobu 10 sekúnd. Funkcia push-to-pass má v modeli Taycan GTS mimoriadne športový charakter, pretože pri nízkych rýchlostiach sa zvýši krútiaci moment na úroveň dostupnú v režime Launch Control. Rovnako ako v Taycanu Turbo GT je zvýšenie výkonu signalizované odpočítavajúcim časovačom na prístrojovej doske a dynamickými animovanými kruhmi na rýchlomere.
Športový sedan Taycan GTS a Taycan GTS Sport Turismo zrýchlia z pokoja na 100 km/h za len 3,3 sekundy, čo je o 0,4 sekundy rýchlejšie než ich predchodcovia. Športový sedan zvládne zrýchlenie z 0 na 200 km/h za iba 10,4 sekundy, čo je o 1,6 sekundy menej než u predchodcu. Dojazd sa zlepšil o viac ako 120 kilometrov, pričom podľa normy WLTP dosahuje teraz až 628 kilometrov. Na dosiahnutie vzrušujúceho charakteru modelu GTS bol tomuto modelu pridaný výraznejší zvukový profil, podobný tomu z modelu Taycan Turbo S, čo ho odlišuje od ostatných modelov Taycan.
Exteriér
Exteriér aj interiér modelu Taycan GTS sú rovnako výrazné. Typické sú početné detaily v čiernej alebo antracitovej šedej farbe. Novinkou oproti jeho predchodcovi sú predné a zadné nárazníky v športovom dizajne s vložkami lakovanými v čiernej farbe (vysoký lesk). Vysoko lesklé čierne sú tiež základne vonkajších spätných zrkadiel. Štandardné kolesá Taycan Turbo S Aero Design s priemerom 20 palcov aj voliteľné 21-palcové kolesá RS Spyder Design sú na modeli GTS lakované výhradne v antracitovej šedej farbe.
➡️ NEPREHLIADNITE: Nové Porsche 911 GTS je prvé 911 so superľahkým a výkonným hybridom
Interiér
V interiéri je použitých množstvo materiálov známych z modelov Taycan Turbo GT. Modely Taycan GTS sú štandardne vybavené športovými sedadlami Race-Tex s hladkými čiernymi koženými prvkami. Súčasťou výbavy sú aj adaptívne športové sedadlá Plus (s elektrickým nastavením v 18 smeroch), multifunkčný športový volant GT s prepínačom režimov a vyhrievaným vencom, ako aj paket Sport Chrono s funkciou push-to-pass a režimom Track. Multifunkčný športový volant GT, známy z modelu Taycan Turbo GT, je na želanie dostupný v čiernom prevedení Race-Tex. Okrem červenej farby Carmine Red je teraz voliteľný interiérový paket GTS dostupný aj v šedej farbe Slate Grey Neo. Logo Taycan GTS je umiestnené na prístrojovej doske, ukazovateli výkonu a uvítacej grafike. Štandardnou výbavou je tiež ozvučovací systém BOSE®.
Špecifický podvozok GTS
Podvozok špecifický pre model GTS a riadenie zadnej nápravy (na želanie) dodávajú vozidlu výnimočne športový charakter. Adaptívne vzduchové odpruženie vrátane systému Porsche Active Suspension Management (PASM) je štandardne kombinované so systémom Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus). Na želanie je dostupný systém riadenia odpruženia Porsche Active Ride s ladením špecifickým pre GTS. V dynamických jazdných situáciách zabezpečuje takmer dokonalú priľnavosť vďaka individuálnej distribúcii síl na každé koleso. Navyše, Porsche Active Ride poskytuje zvýšený jazdný komfort v bežných každodenných situáciách.
Zdroj: Porsche Newsroom