Nové Porsche 911 GTS je prvé 911 so superľahkým a výkonným hybridom
Novo vyvinutý inovatívny systém pohonu so šesťvalcovým motorom so zdvihovým objemom 3,6 litra poskytuje výrazne lepší jazdný výkon. Porsche 911 Carrera GTS Coupé zrýchli z nuly na 100 km/h za 3,0 sekundy a dosahuje maximálnu rýchlosť 312 km/h. Základná 911 Carrera bude tiež k dispozícii ihneď po uvedení nového modelu a je poháňaná ľahko upraveným 3,0-litrovým twin-turbo motorom boxer, ktorý je výkonnejší ako jeho predchodca. Nová 911 sa tiež vyznačuje prepracovaným dizajnom, lepšou aerodynamikou, sviežim interiérom, modernizovanou štandardnou výbavou a rozšírenou konektivitou.
Inšpirované motoršportom: nové elektrické turbodúchadlo
Pri novom modeli 911 Carrera GTS použili inžinieri Porsche znalosti z motoršportu ako základ pre návrh hybridného systému. Ľahký a výkonný systém T-Hybrid má novo vyvinuté elektrické turbodúchadlo výfukových plynov. Integrovaný elektromotor, umiestnený medzi kompresorom a turbínovým kolesom, okamžite uvedie turbodúchadlo do otáčok. Tým sa okamžite vytvorí plniaci tlak. Elektromotor v turbodúchadle výfukových plynov funguje zároveň ako generátor. Vyrába až 11 kW (15 koní). Táto energia sa získava z prúdu výfukových plynov. Elektrické turbodúchadlo bez wastegate umožňuje použitie iba jedného turbodúchadla namiesto predchádzajúcich dvoch, čo zaisťuje dynamickejšiu a citlivejšiu dodávku výkonu.
Nová technika: T-Hybrid
Súčasťou pohonného ústrojenstva je aj synchrónny elektromotor s permanentnými magnetmi, integrovaný do novej osemstupňovej dvojspojkovej prevodovky (PDK). Už z voľnobehu tento elektromotor podporuje spaľovací motor krútiacim momentom až 150 Nm a poskytuje zvýšenie výkonu až o 40 kW. Porsche spája oba elektromotory s kompaktnou vysokonapäťovou batériou. Veľkosťou a hmotnosťou zodpovedá bežnej 12-voltovej štartovacej batérii, ale uchováva až 1,9 kWh energie (maximálna kapacita) a pracuje pri napätí 400 V. Pre ďalšie zníženie hmotnosti bola inštalovaná ľahká lítium-iónová batéria pre 12V palubný elektrický systém.
Srdcom pohonu T-Hybrid je novo vyvinutý šesťvalcový motor boxer s objemom 3,6 litra. Vysokonapäťový systém umožňuje elektrický pohon kompresora klimatizácie a tým aj vynechanie remeňového pohonu, vďaka čomu je motor oveľa kompaktnejší. Tým sa nad napájacou jednotkou vytvorí priestor pre pulzný striedač a napäťový menič. Zväčšené vŕtanie o 97 mm a zdvih o 81 mm zvyšujú zdvihový objem o 0,6 litra (v porovnaní s predchodcom).
Aj bez elektrickej asistencie poskytuje motor boxer výkon 357 kW (485 koní) a krútiaci moment 570 Nm. Celkový systémový výkon je 398 kW (541 koní) a 610 Nm. Nárast výkonu oproti predchodcovi je 45 kW (61 k). Nová 911 Carrera GTS poráža svojho predchodcu aj v šprinte z nuly na sto. Efektívny výkonný hybrid dosahuje vysoko dynamické jazdné vlastnosti a zároveň znižuje emisie CO₂.
V porovnaní s inými plug-in hybridnými vozidlami nie je nárast hmotnosti nijako dramatický, oproti predchodcovi je to iba 50 kilogramov.
Akými zmenami prešla základná 911 Carrera?
Porsche 911 Carrera je stále vybavené 3,0-litrovým motorom boxer s dvojitým turbodúchadlom. Aj tento motor bol rozsiahlo prepracovaný. Carrera okrem iného prevzala intercooler z modelov Turbo, ktorý je teraz umiestnený priamo pod mriežkou zadnej kapoty (nad motorom). Turbodúchadlá v novom type 911 Carrera sú potom tie, ktoré mali predtým 911 GTS. Týmito úpravami Porsche súčasne dosahuje zníženie emisií a zvýšenie výkonu na 290 kW (394 k) spolu s maximálnym krútiacim momentom 450 Nm. Nová 911 Carrera Coupé zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,1 sekundy (3,9 sekundy s paketom Sport Chrono) a môže sa pochváliť maximálnou rýchlosťou 294 km/h. V porovnaní s predchodcom to predstavuje zlepšenie o 0,1 sekundy a 1 km/h.
Optimalizované odpruženie a aktívna aerodynamika
Podvozok modelu 911 Carrera GTS bol tiež rozsiahlo prepracovaný. Prvýkrát je teraz štandardom riadenie zadnej nápravy. Zvyšuje stabilitu pri vysokých rýchlostiach a znižuje polomer otáčania. Porsche integrovalo stabilizačný systém Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) do vysokonapäťového systému výkonného hybridu. To umožňuje použitie elektrohydraulického riadiaceho systému, vďaka ktorému je systém ešte flexibilnejší a presnejší. Športový podvozok so systémom adaptívnych tlmičov (PASM) a svetlou výškou zníženou o 10 mm poskytujú GTS charakteristické jazdné vlastnosti.
Pre novú 911 je k dispozícii celkom sedem dizajnov 19/20-palcových alebo 20/21-palcových kolies. Pri modeli 911 Carrera sú prvýkrát k dispozícii kolesá Exclusive Design s karbónovými lamelami, ktoré znižujú odpor vzduchu. Modely 911 Carrera GTS vychádzajú štandardne na 21-palcových kolesách a pneumatikách 315/30 ZR 21 vzadu. Vpredu sú pneumatiky 245/35 ZR 20. V súlade s výrazne zvýšeným výkonom zlepšuje širšia stopa zadných pneumatík jazdnú dynamiku a trakciu nového modelu 911 Carrera GTS.
Nový aerodynamický exteriér
Porsche zefektívnilo vonkajší dizajn modelu 911. Väčšina týchto opatrení zlepšuje aerodynamiku a výkon športového vozidla. Zmeny zahŕňajú nové nárazníky špecifické pre daný model. Porsche tiež po prvýkrát integrovalo všetky svetelné funkcie do teraz štandardných Matrix LED svetlometov s ich charakteristickou štvorbodovou grafikou. Tým sa vytvára priestor pre väčšie chladiace otvory v prednej časti vozidla.
Pri modeloch 911 Carrera GTS má predná časť päť vertikálne usporiadaných aktívnych klapiek chladiaceho vzduchu viditeľných zvonku a ďalšiu skrytú klapku na každej strane. Tie sú u 911 prvýkrát doplnené adaptívnymi prednými difúzormi v podbehoch, ktoré sa ovládajú spoločne s klapkami pre chladiaci vzduch. Tieto prvky riadia prúdenie vzduchu podľa potreby: keď sú požiadavky na výkon minimálne, uzavreté klapky optimalizujú aerodynamiku. Keď je potrebné viac chladiť – napríklad na okruhu – klapky smerujú veľké množstvo vzduchu do chladičov vozidla.
Voliteľný aero-kit ďalej zvyšuje potenciál 911 Coupé. Zahŕňa výrazný predný nárazník SportDesign s unikátnym predným spojlerom, širšími bočnými prahmi a ľahším pevným zadným krídlom. Tieto komponenty znižujú vztlak a zlepšujú priľnavosť športového vozidla.
➡️ NEPREHLIADNITE: Nové Porsche Cayenne GTS s 8-valcom biturbo
Nové svetlomety
Na želanie Porsche ponúka nové svetlomety HD-Matrix LED s viac ako 32 000 svetelnými bodmi. Vysoko výkonné diaľkové svetlo osvetlí vozovku na viac ako 600 metrov. Ponúka tiež inovatívne doplnkové funkcie, ako je dynamické svietenie podľa jazdného režimu, rozjasnenie jazdných pruhov, osvetlenie krajníc a diaľkové svetlá, ktoré s presnosťou na pixel dokážu vykryť protiidúce vozidlá a neoslňovať ich.
Vďaka prepracovanému svetelnému pásu s integrovaným oblúkom a logom „PORSCHE“ vyzerá zadná časť 911 širšia a mohutnejšia. Prepracované zadné mriežky chladiča s piatimi lamelami na každej strane sa pripája k zadnému oknu a tvoria grafický celok, ktorý prechádza do výsuvného spojlera pod ním. Registračná značka je umiestnená vyššie, spolu s jasne štruktúrovaným zadným nárazníkom. Výfukové systémy špecifické pre daný model sú elegantne integrované do segmentov difúzora.
Plne digitálny kokpit a rozšírená konektivita
Vo variantoch kupé navrhlo Porsche interiér novej 911 štandardne ako dvojmiestny. Konfigurácia sedadiel 2+2 je teraz k dispozícii ako voliteľná výbava bez príplatku. Porsche vo vnútri spája známu DNA designu 911 s modernými technológiami: koncepcia ovládania Porsche Driver Experience sa zameriava na os vodiča a intuitívne a rýchlejšie ovládanie. Základné ovládacie prvky sú umiestnené priamo na volante alebo okolo neho. Patrí medzi ne štandardný prepínač jazdných režimov, prepracovaný volič prevodovky a prvýkrát v 911 štartovacie tlačidlo – samozrejme vľavo od volantu. V odkladacej priehradke na stredovej konzole nového modelu 911 je chladená priehradka pre smartfóny s funkciou indukčného nabíjania.
Prvýkrát má 911 plne digitálny prístrojový štít. Tento 12,6-palcový zakrivený displej elegantne zapadá do nového konceptu ovládania a dá sa široko prispôsobiť. Ponúka až sedem designov, vrátane exkluzívneho klasického rozvrhnutia, inšpirovaného tradičným dizajnom päťtubusového štítu Porsche s centrálnym otáčkomerom.
Modernizovaná 911 má aj nové funkcie konektivity. QR kód výrazne zjednodušuje proces prihlásenia do PCM pomocou Porsche ID. Apple CarPlay® je hlbšie integrovaný do vozidla. Na želanie zobrazuje informácie na združenom prístroji a umožňuje ovládanie funkcií vozidla priamo v ekosystéme Apple®, napríklad prostredníctvom hlasového asistenta Siri®. Prvýkrát je streamovanie videa voliteľne k dispozícii aj pri parkovaní. Aplikácie ako Spotify® a Apple Music® je možné používať ako natívne aplikácie v PCM bez pripojeného smartfónu.
Objednávky
Nové Porsche 911 Carrera je možné teraz objednať ako kupé a kabriolet s pohonom zadných kolies. Pre 911 Carrera GTS je k dispozícii aj pohon všetkých kolies a karosársky variant Targa (výhradne ponúkaný s pohonom všetkých kolies). Obe modelové varianty sú štandardne vybavené dvojspojkovou automatickou prevodovkou Porsche Doppelkupplung (PDK).
Zdroj: Porsche Newsroom