Nový T-Roc R svojimi parametrami takmer atakuje Audi SQ7
Už onedlho svoje brány otvorí Ženevský autosalón a postupné odhaľovanie noviniek naznačuje, že sa máme naozaj na čo tešiť. Karty na stôl postupne vykladá aj nemecká automobilka Volkswagen. Prichádza totiž športová verzia obľúbeného crossoveru T-Roc R.
Lepší ako Cupra Ateca
Po Cupre Ateca a Škode Kodiaq RS na scénu prichádza ďaľšie koncernové športové SUV. Je dobre, že marketéri koncernu rozdeľujú športovo zamerané varianty do rôznych veľkostných kategórii. Zákazník tak má možnosť vyberať z viacerých alternatív. Pred oficiálnym predstavením sa špekulovalo, že „R-kový“ T-Roc bude mať pod kapotou päťvalcový motor. To sa však nekoná a my sme svedkami dobre známeho štvorvalcového motoru TSI s objemom 2 litre. V tomto prípade ho inžinieri naladili na slušných 221 kW(300 koní) a krútiaci moment dosahuje úroveň 400 Nm. Už v štandarde bude tento agregát spolupracovať so 7-stupňovou automatickou prevodovkou DSG a pohonom všetkých štyroch kolies 4Motion. Vďaka nemu je zaistená lepšia trakcia, a tak 100 km/h na tachometri dosiahne T-Roc R za 4,9 sekundy. V porovnaní s Atecou je na tom lepšie o 3 stotiny (Cupra Ateca 0-100 km/h, 5,2 sec.) a s takouto hodnotou je len o jednu stotinu horší, ako napríklad Audi SQ7, BMW X3 M40i či Jeep Grand Cherokee SRT.
Športový podvozok so zníženým zavesením zaisťuje ideálne držanie na ceste. Progresívne riadenie je dodávané v štandarde a prispieva ukážkovému správaniu pri ostrej jazde. Volič jazdných režimov zahŕňa špeciálny „Race mode“, ktorý podľa slov automobilky zaručuje mimoriadne športový zážitok. Funkcia ESC (ovládanie elektronickej stability) sa dá manuálne vypnúť.
„R-kový“ dizajn nás dostal
Agresívnejší je aj samotný vzhľad. Svoju športovosť sa snaží podtrhnúť čiernou maskou chladiča a športovým nárazníkom s obrovskými nasávacími otvormi. Oproti štandardnej verzii sú zmenené aj denné svetlá, ktoré sú zvislo integrované do nárazníku. V prepracovanej zadnej časti môžme nájsť difúzor a hneď štvoricu výfukov. Celkový dobrý dojem z exteriéru dodávajú aj 19-palcové disky z matnej zliatiny Pretoria Dark Graphite (štandardne dodávané sú 18″) a plaketky R. Dizajn „R-kovému“ T-Rocu bezpochyby svedčí a nie je mu čo vytknúť. Športovou úpravou prešiel aj interiér, ktorý pôsobí podmanivým dojmom.
Keď T-Roc prišiel na trh, mnohých prekvapil svojím vzhľadom a od konzervatívneho koncernu to nikto neočakával. V predajných číslach sa mu naozaj darí a aktuálne bolo predaných už viac ako 200 000 kusov.
Zdroj: volkswagen-newsroom.com