Peugeot 3008 – prepracovanejší v každom smere
Jedno z najpredávanejších SUV svojej triedy sa dočkalo modernizácie. Nejde len o dizajnové zmeny, ale aj o zmeny v oblasti techniky či interiéru.
Dizajn
Z prednej časti je okamžite zrejmé, že ide o modernizáciu. Tak ako to poznáme z omladených modelov 2008, 208 a 508, „Foggy“ aj novinka obsahuje nový dizajnový jazyk. Už v základe svieti LED svetlometmi so špecifickým dizajnom levích zubov. Z prednej časti sa vytratili hmlové svetlá, no ako náhradu Peugeot použil špeciálny režim „Foggy Mode“, ktorý ich plnohodnotne nahradí za pomoci Full LED svetiel. Zadná časť sa príliš nezmenila, no zadné svetlá sú ešte viac oku lahodiace a prepracovanejšie.
i-Cockpit
Novinkou v interiéri je vylepšený systém i-Cockpit. Ten obsahuje obrazovku multimediálneho systému s uhlopriečkou 10 palcov, ktorý dostal modernejší look a krajšie grafické spracovanie. Keďže väčšina ovládacích prvkov vymizla, tak cez displej infotainmentu si dokážete nastaviť širokú škálu nastavení od navigácie cez klimatizáciu až po informácie o vozidle.
Pred vodičom sa nachádza 12,3-palcový displej s ešte krajšou čitateľnosťou a funkciou „Normally Black“, ktorá zabezpečí kvalitnejšie zobrazenie a lepší kontrast.
S modernizáciou prichádza aj nové čalúnenie. Hovorím o červenej koži Nappa, nová koža Mistral Nappa v kombinácií s Alcantarou (oba druhy pre výbavu GT alebo GT Pack) alebo textilné čalúnenie pre nižšie druhy výbav.
Motorizácie
Benzínové
- PureTech 130 – 1.2-litorvý trojvalec, 96 kW / 130 koní, 6-stupňový manuál / 8-stupňový automat
- PureTech 180 – 1.6-litrový štvorvalec, 133 kW / 180 koní, 8-stupňový automat
Naftové
- BlueHdi 130 – 1.5-litrový štvorvalec, 96 kW / 130 koní, 6-stupňový manuál / 8-stupňový automat
Plug-in hybridné
- HYBRID 225 – 1.6-litrový benzínový motor + elektromotor, 165 kW / 225 koní, 8-stupňový automat
- HYBRID4 300 – 1.6-litrový benzínový motor + 2 elektromotory, 220 kW / 300 koní, 8-stupňový automat
Silnejší plug-in hybrid s označením HYBRID4 300 kombinuje benzínovú 1.6-tku s výkonom 147 kW / 200 koní a dva elektromotory. Jeden je spojený s automatickou prevodovkou a disponuje výkonom 81 kW / 110 koní a druhý elektromotor je uložený na zadnej náprave a dodáva výkon 83 kW / 112 koní. Systémový výkon sa vyšplhal na hodnotu 220 kW / 300 koní a 520 Nm. Keďže silnejší plug-in hybrid je poháňaný pomocou oboch náprav, tak z 0 na 100 km/h vystrelí za 5,9 sekundy a maximálnu rýchlosť má na úrovni 235 km/h.
Slabšia hybridná verzia kombinuje taktiež benzínovú 1,6-tku, avšak s výkonom len 132 kW / 180 koní a jeden elektromotor, ktorý je pripojený na automatickú prevodovku a disponuje výkonom 81 kW / 110 koní. Systémový výkon dosiahol hodnotu 165 kW / 225 koní a 360 Nm. Vďaka pohonu len prednej nápravy zrýchli z 0 na 100 km/h za 8,7 sekundy s maximálkou 225 km/h.
Ak porovnáme dojazd na čisto elektrický pohon, tak hodnotou 59 km predbehla silnejšia 300-koňová verzia slabšiu o rovné 3 km.
Ako je na tom nabíjanie?
Li-ion batéria s kapacitou 13,2 kWh podporuje dva druhy nabíjačiek. Na výber je 3,7 kW palubná nabíjačka a 7,4 kW palubná nabíjačka, teda wall-box.
Na nabitie batérie pri použití 7,4 kW wall-box vám nabitie potrvá 1h a 45 minút. Ak použijete 3,7 kW nabíjačku a zosilnenú zásuvku (16A), tak nabíjanie potrvá 4 hodiny. Pri použití taktiež 3,7 kW nabíjačku s využitím štandardnej zásuvky (8A), tak batériu nabijete za 7 hodín.
Zdroj: www. medialibrary.groupe-psa.com