Peugeot 308 SW Plug-in hybrid – štýlový kombík do zásuvky
Nový Peugeot 308 sme v redakcii už testovali. Tentokrát však ku nám zavítala najpriestrannejšia a najpraktickejšia karosárska varianta v najvyššej výbave GT kombinujúca výkonný hybridný pohon, pôsobivý dizajn a výborné jazdné vlastnosti. Celkový dojem nám kazila len jedna, vcelku podstatná vlastnosť. Poďme si to teda spoločne objasniť.
Dizajn
Peugeot 308 je v oboch svojich karosárskych prevedeniach naozaj pohľadné a dizajnovo zvládnuté auto. Nesnaží sa nič kopírovať ani napodobňovať a svojími ostrými líniami naozaj vyčnieva z davu. Testovaná konfigurácia síce bola na prvý pohľad taká nenápadná ,,šedá myš”, no mne osobne sa zapáčila práve svojou nenápadnosťou. Celok dotvárajú 18-palcové disky kolies a rozšírené nástupné prahy dverí. Opticky je tak auto bližšie k zemi, čo podčiarkuje ostro ladený charakter dizajnu 308-ičky.
V zadnej časti musím vypichnúť koncové LED svetlomety s ostro ladenou grafikou vynikajúcou najmä v tme. Pochvalu si zaslúži aj vzadu umiestnený nabíjací port, ktorý je aspoň podľa mňa praktickejší ako pri umiestnení v prednom blatníku.
➡️ NEPREHLIADNITE: Test Opel Astra GSe
Hybridný pohon
Pod prednou kapotou nájdeme 1.6 litrový štvorvalec dopovaný turbom naladený na maximálny výkon 180 konských síl. Benzínovému motoru však dopomáha elektromotor s výkonom dalších 110 koní, čo vo výsledku znamená kombinovaný výkon sústavy 225 konských síl. Táto kombinácia zaručuje zrýchlenie z pokoja na 100 km/h v priebehu 7,5 sekundy. Akumulátor disponuje využiteľnou kapacitou 9,9 kWh, čo v reálnych podmienkach postačuje na približne 30 výhradne elektrických kilometrov. Osobne by som v plug-in hybride preferoval vyšší dojazd, no na pokrytie čisto mestských jázd bude väčšina zákazníkov spokojná aj s aktuálnym dojazdom.
Čo sa nabíjania týka, tak Peugeot 308 naplní svoju batériu za približne 2 hodiny a k dispozícii je výhradne AC nabíjanie, ktoré počas testu dobíjalo akumulátor výkonom 7,3 kW.
Podmanivá jazda
S 308-ičkou vás bude baviť každá jedna jazda. Teda aspoň mňa osobne toto auto veľmi príjemne prekvapilo čo sa týka jazdy a jazdných vlastností. V meste aj napriek väčším diskom si podvozok obstojne poradí s každým typom nerovnosti. Jazda síce nebude úplne ako na ,,obláčiku”, keďže podvozok je skôr tuhší ako mäkký, ale nie je prehnane tvrdý a jeho naladenie je na naše cesty tak akurát. Príjemným faktom je aj dobre zvládnuté odhlučnenie či už podvozku, alebo motorového priestoru. Príjemne ma prekvapilo vcelku komunikatívne riadenie, ktoré je tak akurát tuhé naprieč všetkými jazdnými módmi a nie je prehnane preposilované.
Počas testu som prevažne používal režim Hybrid, v ktorom si auto samo menežovalo keď pôjde na elektriku a kedy zapojí do hry aj spaľovací motor. Mestské jazdy som tak absolvoval zväčša na elektriku a spaľovák sa ozval až za mestom. Prechody medzi jednotlivými pohonmi sú hladké a plynulé takže ich väčšinou ani len nezaregistrujete. Výhodou teda je, že aj pri zriedkavejšom nabíjaní akumulátoru ste schopný jazdiť v kombinovanom cykle za 5,1 litra benzínu na sto kilometrov, čo je naozaj výborná hodnota.
V režime Sport je využívaný plný potenciál oboch motorov a 308-ička v tomto režime rozhodne nieje pomalým autom a vďaka naozaj dobrému podvozku sa dokážete občasne zabaviť aj s rodinným kombíkom.
Interiér
Vnútro 308-ičky už určite podrobne poznáte z našich predchádzajúcich testov tohto modelu, ktoré môžte nájsť napríklad tu a tu. Môžem však opäť potvrdiť, že spracovanie, ako aj ergonómia a komfort sú na veľmi vysokej úrovni. Pred kúpou však určite odporúčam vyskúšať si špecifický posed za volantom, ktorý nemusí byť po chuti každému.
Záver
Peugeot 308 SW Plug–in hybrid je ideálnym spoločníkom pre rodiny, ktoré od auta očakávajú komfort, väčší vnútorný priestor a vďaka hybridnému pohonu chcú kráčať s dobou. Ak pri svojom výbere zvolíte práve 308-ičku, určite nebudete ľutovať. Predsalen prvé miesto v ankete Auto Roka tento fakt len potvrdzuje.
Technické údaje a konkurencia
Peugeot 308 SW Hybrid | Škoda Octavia RS iV Combi | ||
Motor/palivo | 1.6 / benzín + elektro | 1.4 / benzín + elektro | |
Zdvihový objem (m3)/počet valcov | 1598/4 | 1 395 /4 | |
Systémový výkon (kW/k) | 165 / 225 | 180 / 245 | |
Max. krútiaci moment (Nm) | 360 | 400 | |
Prevodovka | Automatická 8-st. | Automatická 6-st. | |
Spotreba výrobca (WLTP) | 1,3 / 5,1 | 6,2 | |
Prevádzková hmotnosť (kg) | 1762 | 1706 | |
Objem batožinového priestoru (L) | 548 | 490 | |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 235 | 225 | |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 7,6 | 7,3 | |
Cena verzie od (€) | 42 990 | 43 170 |